-
Välkommen! :)Annnika skrev 2010-09-16 14:33:31 följande:Hej hej :) Annika heter jag.. är 23 år och bor i Hindås (nära göteborg).. Är ny här på familjeliv.. har BF den 12 december.. Hoppas det inte är försent att hänga på den här tråden :) -
Tillbaka från BM!
Allt gick fint.
Blodsocker: 5,1 (tror jag)
HB: 109
BT: 140/70
SF-mått: 26
Hjärtljud: 142
Allt såg finfint ut! Går in i vecka 26 imorgon :)
Kommer lägga in magbild i magbildstråden nu.
-
Juste. Vikt: +13. Suck.Momalicious skrev 2010-09-16 18:24:22 följande:Tillbaka från BM!
Allt gick fint.
Blodsocker: 5,1 (tror jag)
HB: 109
BT: 140/70
SF-mått: 26
Hjärtljud: 142
Allt såg finfint ut! Går in i vecka 26 imorgon :)
Kommer lägga in magbild i magbildstråden nu. -
Godmorgon tjejer! Nu börjar det märkas att det blir trångt där inne för man märker alla rörelser han gör i princip.
Idag är jag i vecka 26 och det känns sjukt att det bara är 4 veckor kvar till vecka 30! :) vad snabbt tiden går ändå :) är så glad för kontakten med er! Nu ska jag äta frukost :) -
Nja, jag hade några gyllene veckor efter illamåendet försvann när inte magen var för stor, inte speciellt ont i ryggen osv. Nu vill jag bara att det ska vara vecka 38 typ!Karttikeya skrev 2010-09-17 10:23:25 följande:Jag har heller inga sammandragningar. Eller jag har känt vad jag tror var sammandragningar två gånger, men det var inga kraftiga sådana. Vi får säkert vår beskärda del lite senare
Känner mig lite bättre idag, är lite utvilad och på ganska gott humör, trots att jag kommer spendera i princip hela helgen på Näl för att praktisera. Dom här dagarna hemma har i alla fall gjort mig gott! Får se fram emot att mysa lite i morgon kväll, för ikväll kommer jag hem ungefär 23 och måste åka igen i morgon klockan 5.25.
Är det någon mer än jag som känner att det här med att vara gravid har blivit mer av ett "normaltillstånd"? Jag tänker inte på att jag är gravid längre och mår inte så dåligt av det, annat än att jag är tröttare (mycket tröttare) än vanligt. Fogarna har stillat sig och ryggen klarar sig sålänge jag inte gör något korkat. Bebisen rumlar omkring, man oroar sig inte osv.. Så här får det gärna fortsätta, men sån tur har man väl inte!
-
Haha nej men jag vill inte spola förbi julaftonKarttikeya skrev 2010-09-17 11:19:58 följande:Najj! Vecka 42 helst!!! ^^ Eller 41 räcker väl. Vill inte få ett sent decemberbarn
Efter jul kan det bli sen kväll nyårsafton och då ska jag få värkar
Usch.. :/ Stackars dig!linasmama skrev 2010-09-17 12:01:30 följande:Usch, jag blir så less på att vara yr hela tiden, försökte vika tvätt men det bara snurrade i huvudet så gick inte alls. Antar att det är för att jag har så lågt blodtryck..
När ni funderar på namn, tänker ni på initialerna också då? Min sambo tyckte jag var fjantig när jag inte tyckte att vårat barns namn kunde börja på i för att mitt efternamn (som bebis ska ha) börjar på V.
Ja, vi tänker på initialerna. Min sambos föredetta (som även var en bekant till mig) har initialerna CP och när vi gick i skolan så kommer jag ihåg att hon fick höra det massor av gånger, och det tyckte ju inte hon var så kul. Så klart vi tänker på det så det inte blir nåt hemskt. Vårt efternamn kommer börja på H så ett namn på B kanske vore dumt, särskilt på en kille
-
Har för mig att någon (Willes mamma?) undrade om det fanns tjocka mössor för nyfödda. Jag har hittat en superfin från H&M, den ser väldigt tjock och go ut! :)

-
Vad skönt! :)Jessika82 skrev 2010-09-17 13:27:35 följande:Hej på er. jag var till läkaren idag blev sjukskriven på 50%Ja det tycker jag. Eller iaf barnmorska. Tycker det verkar jättejobbigt för dom som inte trivs med sina barnmorskor. Man ska ju ändå ha en rätt personlig kontakt och då kunna lita på att man kan anförtro saker till denne och att denne sköter sitt jobb. Man själv, även om man har koll på mycket, så har man kanske inte koll på allt. Jag skulle bytt om jag inte kände mig bekväm, och det känns ju liiiite dumt att du som har ont ska åka onödigt långt för att gå till sjukgymnasten liksom. Knasigt.mamma smurfen skrev 2010-09-17 13:45:48 följande:Sorry men MÅSTE bara få skriva av mig lite...
Är sedan någon vecka tillbaka sjukskriven pga foglosning, fick nr till sjukgymnast av min barnmorska...
Har inte känt att jag behövt ringa förän idag( 2 veckor senare) för nu e de VERKLIGEN AJAJ
Ringer å bokar tid, fre nästa vecka..å frågar då , i förbifarten om det är huset jämte V-centralen jag skulle till..
(går på mvc i backa, göteborg)
Då säger tjejen i telefonen( jätte rar sådan) att ja det igger på torget, mellan blommaffären å restaurangen!!!!????
SelmaLagerlöfstorg menar du? frågar jag förvånat...
NEJ..asså VÅRVÄDERSTORGET svarar hon......
Va F*n..... !!!!
Jag har ju tyckt att hon vart lite vimmsig när jag vart där,( min BM ) men tänkt att hon har ju mycke å göra...ja ni vet....
Är nu i V28 och har tex bara lämnat ETT urinprov, så ingen koll på havandeskaps-förgiftning från hennes sida...
Hon kommer inte ihåg VEM jag är, frågade bla villken vecka jag va i förra ggn! ? SÅNT ska la hon ändå ha kol på.....
Å nu har hon gett mig ett nr till en sjukgymnast som ligger i en ANNAN stadsdel??!!
FAST hon sa att det var nr till DERAS sjukgymnastik i Backa...
Blir bara såååå trött.....
Orkar man byta mvc tro?? -
Finns det fler BM på det stället du går? I så fall kan du ju ringa dit bara och säga att du vill byta BM eller om du ha numret till en annan BM så kan du ju ringa henne och tala om att du inte känner dig bekväm med din BM som du har nu. Men barnmorskor förstår ju att inte alla kan klicka med alla så om du säger till din barnmorska att du inte känner dig bekväm med henne så kommer hon nog hjälpa dig byta :)mamma smurfen skrev 2010-09-17 13:56:38 följande:*suckar*
Fattar inte..jag jobbar som servitris, om en gäst beställer fisk, å jag kommer med kött, skulle de bli ett j*vla liv...men sjukvården får göra hur många praktmissar som hellst*grrrrr*
Som tur e så kan min sambo köra utan prob, huvudsaken är ju att jag FÅR hjälp, ringde till MIN sjukgymnastik i Backa, men där fanns de ingen tid föräns den 27, så den 24 e ju bättre....
Men om jag vill byta BM, säger man det till den man HAR just NU, eller hur gör man...någon som VET? -
Nu har jag inhandlat ett par stödstrumpor! Såå skönt och dessa var ju riktigt läckra i nylon. När jag jobbade inom ÄO så hade alla vårdtagare "randiga" strumpor i bomull. Har fruktansvärt ont i ryggen efter att ha diskat, städat och handlat :'( ska vila lite innan jag gör middag.