Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Licebe skrev 2010-11-17 13:55:05 följande:
    jag har ju inte varit gravid förut.
    Men jag kan berätta om min kompis som har två döttrar.
    Har ju fått höra många gånger nu att jag har antingen en "tjejmage" eller "killmage".
    Och enligt myten ska det ju tydligen vara skillnad på form beroende på kön.
    Men hon hade två helt olika former på sin mage med den första och andra, ändå kom det ut flickor båda gångerna.
    ja här var det tvärtom, hade nästa samma mage med båda mina innan & det var olika kön
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-11-17 14:01:59 följande:

NhjärtaD:

Julskinka har jag varit galet sugen på senaste 2 veckorna. Kan inte tänka mig något godare än en skiva julvört med julskinka och god senap! Det är bara en och en halv vecka kvar till första advent nu, så snart kanske man kan griljera en skinka utan att känna sig dum... Adventsskinka!

2barns mamma 84:

Om hormonranden är stark och tydlig ska det betyda pojke enligt vad som sägs...

I morse när jag gick upp låg Liten på tvären rakt över hela magen. Huvudet åt höger, rump mot vänster. Jag satte händerna på båda sidor av magen och sade till bebis att så kan man ju inte ligga. Då fick jag två kickar och sedan gjorde liten en volt. Ligger nog fortfarande snett. Någonting trycks upp under revbenen på höger sida. Ska bli skönt att komma till bm i morgon och höra om hon kan känna hur Liten ligger, för jag blir så osäker på vart huvudet är...

jaaa så gott!!! Sambon köpte nån helgskinka i charken, inte riktigt samma men får duga så länge

Hoppas din BM kan säga hur bebis ligger imon, min är fixerad nu
  • Trollungarnasmamma
    malinsmurfan skrev 2010-11-17 14:11:27 följande:
    Den här gången tänker jag skriva INNAN jag läser ifatt allade sidor jag missat på 1 dygn.Tungan ute Jag har tänkt skriva MASSOR av gånger, men det blir inte mycket gjort av endast tankar.......
    Idag ska min man hämta vagnen, så spännande!!!
    Med risk för att ni redan tagit upp detta, men vad har ni för vagnar? Har någon köpt begagnat? Vi väntar nr3 den 20 dec, våra andra barn är 7 och 10år, vi trodde vi var "färdiga" så vi har inte en bebisgrej kvar knappt.
    Jag har varit sjuk i cancer de sista 3 åren, så graviditet var det sista vi tänkte på, jag hade dessutom p-spruta när jag blev gravid. Sjukt eller hur? Jag har varit så sjukt orolig denna graviditet, märker att det börjar komma tillbaka ordentligt nu, är allt ok? Hur kan min kropp klara detta etc etc? Känns som om jag e den enda här som INTE vill att bebben kommer nu, jag är inte redo än, inte allsFlört men jag längtar oerhört såklart! storasyster och storebror med för den delen, syrran kryssar i kalendern, gulligt! ha det gott igelkott!
    vi ska ha babytravel, både i syskon & enkel...

Oj en liten mirakel bebis Hjärta
  • Trollungarnasmamma

Tänk vilka småsaker man kan längta efter. att bara kunna kura ihop sej i soffan på ett skönt sätt, komma upp ur soffan smidigt & lätt...kunna plocka lite hemma utan att få skit ont

malinsmurfan skrev 2010-11-17 15:02:15 följande:
    Ja det känns verkligen som en mirakelbebis, vi var så säkra att vi inte kunde få fler så detta kom som en ordentlig överraskning. Jag hade p-sprutan som hormonbehandling mer än prev.medel då cancern och behandlingen mot den skulle göra att graviditet inte var att tänka på............vi fick reda på grav. när det kollade upp mig för cancern. Fick panik i början, har bebben fått i sig mediciner??? Vi vågade knappt tro på det, men de har visat sig att den ej fått det så det känns bra.
    Däremot tror jag att denna lilla krabat är mindre än mina tidigare. Sonen vägde 4700 och jag sattes igång i v. 37 med dottern som då vägde 4600 och var 56 lång.........men det känns som sagt som om denna är mindre, ska på UL den 6 dec, spännande!
    Ja wow det är det verkligen då Härligt för er, förstår er oro, har med ätit mediciner nu hela grav men inte för cancer utan en kronisk tarmsjukdom & det har nojjat mej hela tiden.....

UL på min BF
  • Trollungarnasmamma
    NhjärtaD skrev 2010-11-17 14:22:44 följande:
    vi ska ha babytravel, både i syskon & enkel...

Oj en liten mirakel bebis Hjärta
    glömde skriva begagnat men fräscht
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-17 15:09:54 följande:
    Ja.. Att kunna ta på sig strumpor och skor normalt, att inte stånka och stöna hela tiden. Att kunna vända sig i sängen utan att det är jobbigt, att slippa vara konstant kissenödig.. Det är många saker man tar för givet alltså!
    Ja verkligen, kunna tömma diskmaskinen obehindrat
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-17 18:26:32 följande:
    Jätte skoj med när dejt idag
    Det va nån mer va som bodde i närheten?? NhjärtaD?? Vore jätte skoj om vi alla som bor nära kunde ses sen när alla bäbisar e ute jue

Gud,fick lite smått panik idag... Måste börja handla lite saker till bebis o mig,så som blöjor m,m! Oh sen faktiskt börja tänka på o sätta upp alla fina saker till bebisen!! Är i v 37!!
    Det kan jag tänka mej avis!!!!  Är så dålig på geografi, men jag bor i Växjö juh, vet inte om det är i närheten

Har med lite panik, men ändå är det mesta färdigt....men blir nog inte nöjd förrens bebis är här
    ÄlskarNova skrev 2010-11-17 18:32:37 följande:
    Ja, jättetrevligt att träffa er alla! Som sagt, det får vi göra om sen när bebisarna är här! Ni får gärna komma till mig i Virserum som nog ligger i mitten från er V-vikare och NhjärtaD som väl är "Växjöare"? 

Hihihi ja det stämmer
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-11-17 18:32:37 följande:
    Ja, jättetrevligt att träffa er alla! Som sagt, det får vi göra om sen när bebisarna är här! Ni får gärna komma till mig i Virserum som nog ligger i mitten från er V-vikare och NhjärtaD som väl är "Växjöare"? 

Hur gick det på din röntgen förresten?
    Momalicious skrev 2010-11-17 18:43:06 följande:
    Uuuh, jag mår skitilla! Rynkar på näsan Bläsch!
    Och jag har ont i huvudet
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-11-17 20:55:01 följande:
    Idag var jag o Pappan hos familjerätten och fastställde faderskapet och ansökte om gemensam vårdnad. Grymt nedvärderande. Vi särades på och fick på varsitt håll svara på frågor om vårt sexliv, hur vi känner varann osv. Var väldigt mkt som jag kände att jag inte alls hade någon lust att prata med en främling om.

När jag hade svarat på mitt fick jag vänta utanför på att han skulle svara på liknande frågor, sen jämfördes dessa och de få saker som inte riktigt stämde överens, typ hur många gånger vi hade sex med varandra under tiden bebis kan ha blivit till, fick vi rätta till. Jag svarade en gång eftersom det bara var en gång den månaden efter sista mens.
    Han svarade många gånger eftersom han tog det från de datumen hon på egen hand hade räknat ut- fr feb till maj :S. Så då ändrade jag ju mitt svar när jag fattade frågan.
    Det som jag tyckte var märkligt var att hon frågade mig om jag kunde berätta vad Pappan heter i för och efternamn. Men hon hade inte frågat Pappan om mitt för och efternamn...

Det kändes verkligen som om vi var två brottslingar. Och jag frågade henne hur det kommer sig att det är så här och hon svarade att om man är sambos så blir det inte så här många frågor men om man inte bor ihop så anser staten att risken e större att man inte har koll på vem som är fadern. Vilket jag tycker är grymt fördomsfullt. Finns väl inget som säger att man är ett helgon bara för att man e sambo/gift.. Det pratas om att även sambos ska slippa komma in i framtiden sa hon. Och det låter ju som ett steg i rätt riktning.

Men nu är det gjort. En timma tog det och jag har nog aldrig känt mig så förudmjukad men nu har iaf Pappan på papper att bebis e hans också och bebis har en Pappa på pappret när den nu behagar att komma ut:) plus då att den gemensamma vårdnaden e fixad också. Härligt.
    Vad hemskt!! Riktigt så illa var det inte när jag var där sist med mina tidigare barns pappa, då satt vi tillsammans iaf.....& första gången svarade vi knappt på några frågor alls!!!

Skönt att det är fixat för er, men tråkigt att det skulle behöva gå till väga så....kramHjärta
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-17 21:53:08 följande:
    Kommer gärna till dig!
    NhjärtaD skrev 2010-11-17 20:07:55 följande:
    Det kan jag tänka mej avis!!!!  Är så dålig på geografi, men jag bor i Växjö juh, vet inte om det är i närheten

Har med lite panik, men ändå är det mesta färdigt....men blir nog inte nöjd förrens bebis är här

Hihihi ja det stämmer
    Så skoj Ja viserum ligger mellan västervik och växjö
    Roligt med mammabarn nätdejter!Usch så hemskt förnedrande! Jag skulle aldrig kunna komma ihåg hur många gånger vi har sex lixom!
    Förstår kanske då om man tex är osäker vem som är pappan osv, men då finns de ju blodprover. Men vet man vem som är pappa så ska de väl tro på en. Tror knappast att bara för man "prickar" in alla frågorna rätt så e de garanterat att den just e pappan!

Skönt att det är över nu i varje fall så du kan fokusera på det bra Men förstår om du e omskakad o känner dig blottad!
    Okej, vet du hur långt ca med?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)