ondar skrev 2010-11-17 20:55:01 följande:
Idag var jag o Pappan hos familjerätten och fastställde faderskapet och ansökte om gemensam vårdnad. Grymt nedvärderande. Vi särades på och fick på varsitt håll svara på frågor om vårt sexliv, hur vi känner varann osv. Var väldigt mkt som jag kände att jag inte alls hade någon lust att prata med en främling om.
När jag hade svarat på mitt fick jag vänta utanför på att han skulle svara på liknande frågor, sen jämfördes dessa och de få saker som inte riktigt stämde överens, typ hur många gånger vi hade sex med varandra under tiden bebis kan ha blivit till, fick vi rätta till. Jag svarade en gång eftersom det bara var en gång den månaden efter sista mens.
Han svarade många gånger eftersom han tog det från de datumen hon på egen hand hade räknat ut- fr feb till maj :S. Så då ändrade jag ju mitt svar när jag fattade frågan.
Det som jag tyckte var märkligt var att hon frågade mig om jag kunde berätta vad Pappan heter i för och efternamn. Men hon hade inte frågat Pappan om mitt för och efternamn...
Det kändes verkligen som om vi var två brottslingar. Och jag frågade henne hur det kommer sig att det är så här och hon svarade att om man är sambos så blir det inte så här många frågor men om man inte bor ihop så anser staten att risken e större att man inte har koll på vem som är fadern. Vilket jag tycker är grymt fördomsfullt. Finns väl inget som säger att man är ett helgon bara för att man e sambo/gift.. Det pratas om att även sambos ska slippa komma in i framtiden sa hon. Och det låter ju som ett steg i rätt riktning.
Men nu är det gjort. En timma tog det och jag har nog aldrig känt mig så förudmjukad men nu har iaf Pappan på papper att bebis e hans också och bebis har en Pappa på pappret när den nu behagar att komma ut:) plus då att den gemensamma vårdnaden e fixad också. Härligt.
Vad hemskt!! Riktigt så illa var det inte när jag var där sist med mina tidigare barns pappa, då satt vi tillsammans iaf.....& första gången svarade vi knappt på några frågor alls!!!
Skönt att det är fixat för er, men tråkigt att det skulle behöva gå till väga så....kram