Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-11-16 11:55:56 följande:
    Det sägs ju att man får "superkrafter" när det väl är dags, hm? Cool
    Stämmer garanterat!!
    Momalicious skrev 2010-11-16 11:56:12 följande:
    TACK! Fy sjutton vad bra det känns! Började grina när han sa att jag klarade det Och sen igen när jag kom ner till körskolan och träffade min körlärare haha. Nervositeten + graviditetshormoner + lycka = konstiga känslostormar  
    ÄR SÅ SJUKT JÄVLA GLAD! Nu kan jag bara ta det lugnt och ägna min tid åt att bara mysa och vänta på bebis. Känns väldigt skönt och välbehövligt!
    Tack för alla era peppande ord, de har nog hjälpt!
    Kram på er! Hjärta 
    Gud så härligt
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-16 12:05:06 följande:
    Hahaha, nej är det vanligt att man får det? Jag fick dock backa runt ett gathörn i komarken haha.
    Jag kommer knappt ihåg vad jag fick köra, mer än stadskörning, backa runt gathörn, landsväg, vänstersväng och motorväg. Sen resten kommer jag inte ihåg haha.

STORT grattis själv till att du klarade hemtentan! {#emotions_dlg.flower} Var det sista tentan innan bebis nu eller? :)

NU SKA JAG FAKTISKT TA BILEN NER TILL APOTEKET ALLDELES SJÄLV!  
    (Tar typ fem minuter att gå men jag har himlans foglossning idag och ja, ärligt talat så vill jag bara få köra haha)
    hahaha gör du rätt i
    linasmama skrev 2010-11-16 12:08:22 följande:
    Tror många mår såhär i slutet men det är något tabu med att inte älska varje sekund av graviditeten, absolut på FL för så många har svårt att bli gravida så man ska inte vara otacksam tycker de.. hmm. Jag har knappt kunnat röra mig och hålla på sen v. 15 pga foglossning så är ganska jobbigt nu efter 22 veckor.. Även om det är 21 dagar kvar bara så känns det som en hel j*vla evighet..

Usch, konstigt att det tar sån tid, pengar är jobbigt och stressande också. Min sambo pluggar och jag går på HP, man är inte direkt rik då..
    Ja vi är inte ensamma, men samtidigt tycker jag inte att man ska må för dåligt, man måste juh kunna leva med trots att man är gravid kan man tycka!!!

ne, de är helt makalösa!!!
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-16 12:11:30 följande:
    man känner sig som en gammal skröpplig tant....e lixom värre i kroppen än min morfar på 86 år :-P

Blir så frustrerad när man tänker saker i huvud som man vill göra o ser allt som man vill göra,men inte kan el orkar. Man bara sitter i soffan o degar o klagar,hihi! Sambon måste tycka ja e helt dum i huvudet,haha!
    Karttikeya skrev 2010-11-16 11:55:56 följande:
    Det sägs ju att man får "superkrafter" när det väl är dags, hm? Cool
    Haha ja de får me va ordentliga superkrafter om man ska orka...hihi!!! Hhaha...du e ju för söt!! Stå o stirra på dig Vi har inte hängt upp vaggan än pga av att ja tänker,ne men den hinner ju o bli dammig om den ska hänga där o inte användas!!
    Jag kan juh inte ens sitta i soffan längre stunder & klaga, helt sjukt!!
    mamma smurfen skrev 2010-11-16 12:16:05 följande:
    Momalicious:  GRATTIS{#emotions_dlg.flower}Skål

Visste la att du skulle klara de galant=)

Skönt att du äntligen kan "lägga upp fötterna" å få slappa lite Glad

Ja...att vara trött på det här med att vara gravid är ni inte ensamma om, 
    är gärna med i DEN klubben....
    Precis som linasmamma"  är jag TRÖTT på att bara kunna ligga/sitta framför TV´n å kolla på serier, eller hänga framför datorn (inget illa menat med ER å denna tråden då, som är en livboj i graviditetsträsket)

Har de senaste månaderna sett klart på alla avsnitt av CIS, inte bara EN av dem utan 3 av CIS prog som går*S*
    klarat av geys anatomy, Eureka, House, Dexter, Weeds...å har beställt hem de 3 första säsongerna av "cityakuten" oxå*S* Känns lagom patetiskt....Obestämd 

Denna gången är heeeelt tvärt om mot de 2 andra grav jag har gått igenom, de gångerna har jag ju jobbat hela vägen fram till Havandeskaps penningen, som servitris/bartender de gångerna med...UTAN några som helst prob....men nu??? *suck*

Sorry...behövde bara få "spy lite galla"........ 
    Ja så här ont har jag aldrig haft med de andra!!!
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-16 12:20:49 följande:
    Är också trött på att vara gravid att ha förvärkar att ha sammadragningar att ha ont när man sitter och inte få plats på soffan när man ligger.
    Att inte ha ork till något men JAG MÅSTE jag har 2 barn jag måste ta hand om jag har ett hus jag tar hand om jag måste men jag orkar inte men det är bara några dagar kvar tills kanske kanske får ut honom då e det så skönt men ÄNNU mer jobb då !
    Mer jobb kanske, men inte lika ont & mer ork!!
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2010-11-16 12:51:42 följande:
    Precis, tar hellre mer jobb, å sömnlösa nätter,
    bara jag slipper värken, å denna känsla av att vara orörlig, som att vara inlindad i "bubbelplast"

Bara  att kunna knyta sina egna skor, eller få på sig strumpor....SJÄLV...ååååh va jag längtar till det!! 
    Ja, jag är hellre uppe & ammar bebis än vaken av smärta liksom!

Ja längtar tills jag kan ha på mej sköna kläder igen, kunna röra mej i sängen & umgås med mina barn + ta på mej strumpor & skor
  • Trollungarnasmamma

var hos BM idag.

Ang ryggen så skulle mannen min massera, ang foten så är det nog den där ischias nerven som är i kläm

Bebis är iaf fixerad & mår bra, hon tyckte det verkade vara mycket vatten i magen....det är ofarligt va?

För 2 veckor sedan hade jag gått ner 2hg,nu upp 1 kg.

Är bara att försöka stå ut med andra ord!!!!! Nu ska jag pina mej själv & göra mat, kan ändå inte sitta här heller för det gör oxå ont....

Mrs Helgesson: jobbigt att ha så ont utan att få nått för det ele så...men snart så!

• Trollungarnasmamma

Vilka busiga bebisar ni har

& hoppas ni får trevligt idag ni som ska träffas!! Lite avis är man allt

Min bebis är fixerad, är i 37+1 idag, Åhhhh vad vi längtar efter dej vårt lilla hjärta!!!

& åhhhhh vad sugen jag är på julskinka!!!!!!

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-17 10:20:02 följande:
    Gooood morgon tjejer! Har njutit av en härlig natt nu! Jag har visserligen kissat lika mycket som vanligt men skillnaden är att jag kan sova huuur länge som helst på morgonen numera så jag sov till 10.40! Skönt!

Idag ska jag tvätta bebisens sängkläder och lite bebiskläder tänkte jag! Ska bli mysigt att se alla de små grejerna hänga på tork! :)
    Hur gör ni med täcke/kudde/filt? Tvättar ni det? Jag är lite rädd att det inte ska vara lika mysigt om man tvättar det haha.

Först ska jag dock lägga in magbilder, sitter och grejar med det nu så håll utkik! :) 
    Vi har tvättat kudde & täcke, men vi har juh sen innan så det har juh legat i en låda i förrådet.
  • Trollungarnasmamma

Mina två tidigare grav var rätt lika varann & då var det olika kön, denna är heeeelt annorlunda...kan det bero på ny pappa?

Ska ha lax imon, nån som har nått smarrigt saftigt recept?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)