Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-11-17 22:08:49 följande:
    Min röntgen gick bra..men jag vet inga resultat. Otroligt irriterande då de faktiskt bad mig att sätta mig i väntrummet efteråt eftersom läkare skulle granska plåtarna. Sen kom de ut efter en stund och sa Tack, då var du klar att gå. (?) liksom, varför skulle jag då sitta kvar och vänta? 

Men på måndag ska jag till MVC och då tänker jag kräva svaret på mätningen. Skrikandes 

Sen tycker vi som sagt att du också kan hänga med oss på en babyträff sen. Så kommer ni hit allihopa. Baby Du har ju 7mil till Virserum, så det är ca.1h med bil. Ni andra har ju som sagt 11mil hit, så 1,5h. 

Ahh han skulle väl bara kolla så de var godkända, men jobbigt att vänta på svar!

Hhihi det tycker ni? kul att ni tycker det, ja en timme e juh inte så farligt....men får nog dock vänta tills bebis är ute för klarar inte köra bil så länge för min rygg Obestämd
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-17 23:36:54 följande:
    Verkligen obehagligt Hihi...ja de va nog en himlans tur då Fast gravidhormoner e inte o leka med dem heller!
    NhjärtaD skrev 2010-11-17 21:58:55 följande:
    Okej, vet du hur långt ca med?
    älskarnova vet
    Yes har fått svar
    Momalicious skrev 2010-11-18 07:12:20 följande:
    Har precis kört min sambo till jobbet, och jag dog inte! Men fy bövelen, det var läskigt med dom smaaala, krokiga landsvägarna utan mittlinje och massa möten. Var helt underbart att komma ut till 90-vägen efter det haha! Men nu har jag bilen helt för mig själv idag, tjoho!
    Härlig frihet
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-11-18 08:42:03 följande:
    Good morning!!

Först vill jag såkalrt tacka för en trevlig träff igår. Hoppas det blir flera sånna med ev fler här från tråden!

Ondar- Det där lät ju rätt jobbigt
    Jag har en väninna s om inte heller var skriven på samma adress som barnets pappa och inte hade en relation så det var rätt likt ert "förhör" då.
    Jobbigt. Skönt att det är över!

Har alla fixat faderskapintyg el beställt tid för det än? Vi har inte fixat med varken det el gemensam vårdnad...
    Kanske är dags...

Idag har jag gjort 35 fulla veckor!
    Så nu i v.36 räknas ju jag som hög-gravid va?? Lovely!
    Vi har inte fixat det, har hört att de vill vänta tills efter den kommit, men samtidigt kan man juh inte veta om det händer mej nått & då skulle det vara skönt att sambon ska slippa allt krabb som det kan komma...
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-11-18 09:35:21 följande:
    Pevaryl är ju ett svamp medel, är du säker på att salvan heter så?Jag har alltid använt inotyol och tycker att den är super! Kommer inte hålla på med puder... :) 

Inotyolen är kanon läker med en gång!!!
    Emynem skrev 2010-11-18 09:42:24 följande:
    Han blir ju bara underhållskylldig ifall hon ansöker om underhåll?
    Mitt ex har då aldrig blivit underhållsskyldig trots att vi separerat för  2 år sedan eftersom jag aldrig ansökt om något.

Faderskapstest är gratis, iaf här i dalarna. Känns som att det borde vara det i resten av Sverige med, men man vet ju aldrig :).
    Se bara till att allting är klart med faderskapstestet INNAN den lille föds, då tar de bara blod från navelsträngen på bebisen så behöver de inte hålla på att sticka med nål osv.
    Här får man kontaka samma ställe som man skriver under faderskapet på om man vill göra ett test.

Sociala eller familjerätten, vet inte vem det är faktiskt.

Förstår inte varför din sambo vill krångla så, men låt honom ifall det känns viktigt... Hahaha. Karlar!

Här om man inte är sambo så är ett faderskapstest gratis, annars kostar det.
    Emynem skrev 2010-11-18 09:54:48 följande:
    Det gör vi också. Men det fanns ju inte anmält någonstans att vi hade varannan vecka umgänge, utan min son var skriven hos mig och sen gjorde vi ju upp det sinsemellan.
    Så det är ju ingenting som någon myndighet vet någonting om.
    Därför jag tror att man måste ansöka om underhåll för att det ska gälla. 
    Ja man måste ansöka till FK, först skötte vi det privat & det är det bästa tycker FK, meeeen han började misssköta sej så då ansökte jag om det.
    Småstadsbönan skrev 2010-11-18 10:06:25 följande:
    Puder använder jag om dom är röda i ljumskarna och tex under hakorna Glad men för röda stjärtar så används det inotyol som verkligen är en super salvakan inte förså att något kan rädda röda rumpor så lätt.

Här där jag bor i halland så får endast dom som är särbo eller inte tillsammans massa frågor på familjerätten, jag och sambon fick frågan om vi var säkra på att det var han som var pappa till barnet och sedan var det bara att skriva på medans vittnena kollade på, andra gången så fick vi papperna hem skickade och så var man tvungen att skriva på och även ha två som vittnade, troligt blir det lika dant denna gången.

Tror att jag håller på att bli sjuk eller förkyld iaf och vill verkligen inte det, sover så dårligt som jag gör ändå och sover såklart ännu sämmre när jag är bom tät i näsan.

Funderar lite på hur jag skall kunna övertala sambon att jag skall få köpa en vagn till jag har en dubbel som jag har liggdel till och så har vi en brio race men den kan inte den lilla avända fören hon har blivit större men jag vill ha en enkel som jag har när jag bara har lilla med mig. Men sambon tycker att jag skall konka med mig dubbelvagnen över allt även om jag bara har ett barn med. någon med bra tips??  
    Min sambo hatar FB, & jag vill ha en ny enkelvagn oxå, då gav han mej en deal att om han köper en ny vagn så slutar jag med FB
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2010-11-18 10:47:37 följande:
    Vi har inte heller fixat de såhär i förväg...
    utan vi tar det när vi blir kallade istället, känns lättare att ta det då på något sätt.
    Även om, som ni skriver, det vore bättre att ha de ordnat iförväg. 
    ja, helt ärligt orkar jag inte krabba med det just nu, räcker med förbannade FKSkrikandes De ringde innan & ska ha ytterligare ett intyg, men det är juh iofs till min fördel för då kanske jag kunde få min gamla sjukpenning som är rätt bra
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-18 10:57:49 följande:
    Faderskapet är gratis om man går till via familerätten och vårdcentralen
    Ne inte här, det sa de till mej när faderskapet skulle skrivas på E, de frågade om han ville ta ett, det var gratis för att vi inte var sambos eller tillsammans, skulle min nuvarande sambo vilja får han betala. Om det inte är en tvekan såklart.
  • Trollungarnasmamma

Inatt vaknade jag av att det var blött i sängen!!! Jisses vad nervös jag blev, trodde det var vattnet först. Men kände sen på trosorna & de var torra, lite fuktiga på baksidan upp till.
    Antar att jag svettats så enormt i svanken. Men lite nojjig blir man. hahaha åhhhh lite besviken

Men jag har lite molande värk i svanken, lite sd. Får se får se....

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-18 11:14:55 följande:
    Okej men då e det olika från komuner detta var i sthlm älsvsjö .

Hahaha jo man blir besviken men jag skulle oxå ha blivit glad över att inte åka in *Asg* tror jag börjar bli liiiiite för nervös nu alltså inte många veckor kvar kanske bara 1 vecka och 2 dagar eller 2 veckor eller 4 veckor kvar *suck* haha
    Ja det är det säkert!
    mamma smurfen skrev 2010-11-18 11:15:55 följande:
    Då håller jag tummarna för att de går vägen på FK=)

Har inte fått sova så mycke i natt,
    har det inte vart blåsan som väckt mig så har jag vaknat av molvärk å värk i svanken, ner över svanskotan....
    antar att de är det som är förvärkar?,
    Har kommit från å till hela natten, å likaså nu när jag vart uppe.... trots 2 tidigare barn, så har jag GLÖMT hur de känns*ler* 
    Tack

Ja man glömmer lätt det där onda men när det väl är dags så känner man nog igen duktigt
  • Trollungarnasmamma
    MrsHelgesson skrev 2010-11-18 12:51:27 följande:
    Har varit hos bm idag och hon gjorde en hinnsvepning på mig utan att jag behövde säga något. Jag är fortfarande öppen 4 cm men tappen är oförändrad. Den är 1 cm men VÄLDIGT mjuk/mogen. Hon kunde känna barnets huvud som ligger jättelångt ner och är fixerat. Bm tror absolut inte att jag kommer nå bf, det lät snarare som att det kunde hända när som helst. I och med att livmodertappen är så mjuk som den är. 

Åh vad skönt!! NU är det snart igång på allvar, gå en runda nu efter så sätter det säkert igång!!!

• Trollungarnasmamma
    MrsHelgesson skrev 2010-11-18 12:58:33 följande:
    Nja, barnmorskan tyckte inte att jag skulle ta en lång promenad eller storstäda. Hon tyckte att jag skulle ta det lugnt och vila, för det kan tydligen gå väldigt fort efter att man gjort en hinnsvepning. Det är väldigt troligt att en förlossning startar inom 48 timmar, speciellt om livmodertappen eller livmoderhalsen har börjat mjukna. Min tapp är ju som sagt VÄLDIGT mjuk. Men jag är livrädd att det ska gå FÖR fort, ska dock försöka att inte tänka på det.
    Ja det är klart. du e juh redan öppen, annars brukar men få tipset att gå en runda. Men så spännande Vill med!!! Vikken är du i?
  • Trollungarnasmamma
    MrsHelgesson skrev 2010-11-18 13:09:19 följande:
    Vilken vecka? Jag är i vecka 37+4. Ska hämta dottern på dagis om en stund så då får jag ju en liten promenad i alla fall. Sen har vi ju en trappa i bostaden som jag kan gå upp och ner för :) Någon annan som har erfarenhet av hinnsvepning? Jag förstår att det inte alltid hjälper med en sådan men det beror väl på hur moget allting är.
    haha ja vecka, sorry! Som jag nästan 37+2 idag.

Okej, ja jag tror det beror på hur mogen man är, en kompis fick göra 2 stycken & inget hände, en annan så startade det efter en promenad.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)