ÄlskarNova skrev 2010-11-22 13:57:15 följande:
Grattis 2barnsmamma84!
Var ju hos BM idag..
blt 110/70
inget i urinen
men vikten +13,7kg! Har alltså gått upp 2kg på 11dgr!
så det är ju verkligen så att jag samlar vätska nu, hoppas man inte utvecklar ngn HF nu bara.
hjärtljuden 130 och SF hade gått från 35 för 11dgr sen till 38 (!) så hon bad en annan BM att mäta och den fick det till 39-40 (!) så hennes mått på 38 var ju verkligen ingen överdrift. Hmm..
Så TUL:et jag har inbokat den 1dec har jag hos en läkare (Vivianne Holgersson för er som vet) och då tar vi diskussionen om hur vi ska förlösa mig. Läkaren hade iaf skrivit att: "tveksamt om vi ska låta patienten gå full tid..osv..."
Fick ingen ny tid till min BM iaf så det måste ju vara ett gott tecken!
PS; bäckenmätningens resultat kunde hon inte få fram men sa att det ska ju läkaren nästa vecka ta fram och ta med i beräkningen när vi också gjort TUL:et.
Känns som du snart kommer få träffa din bebis, kanske nästa vecka juh

Emynem skrev 2010-11-22 13:57:37 följande:
Ja det lät lite knepigt det dära ;).
Jag förstår inte hur folk som skaffar barn super tätt orkar. Jag oroar mig för hur jag ska orka med en 3,5 åring och en bebis. Haha. Men vissa är väl stålkvinnor! I´m not one of them!
Ja, vi får se den 6.e... Hoppas hoppas!
Ne, jag vet men jag är villig att försöka, mina fogar verkligen dödar mig. Känner mig som en jätte dålig fru och mamma som knappt kan röra mig.
Mannen behöver mer hjälp här hemma och Viktor vill leka, och jag vill bara sitta!
Längtar såååå till förlossningen.
Vet att det egentligen inte är lång tid kvar även om jag når BF men hellre förr än senare!
Skulle inte ha något emot att föda redan imorgon! :D
Jag har med massa skuldkänslor mot barnen & sambon...jag vill kunna göra allt det där som jag gjorde innan & lite till, vill kunna överraska sambon med olika saker, men finns inget sånt kvar
Vara den mamman jag var innan, minstingen har kommit i nån period nu som slåss osv, tror det beror på förändringen här hemma....inte kul