Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Emynem skrev 2010-11-22 13:47:03 följande:
    Min son föddes i v.37+6 så snart smäller det kanske för dig med! :)
    Ja heja mej Men mina andra har inte kommit förrens BF+1 så är tveksam att denna vill ut tidigare
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-11-22 13:57:15 följande:
    Grattis 2barnsmamma84! {#emotions_dlg.flower}

Var ju hos BM idag..
    blt 110/70
    inget i urinen
    men vikten +13,7kg! Har alltså gått upp 2kg på 11dgr! Förvånad 

så det är ju verkligen så att jag samlar vätska nu, hoppas man inte utvecklar ngn HF nu bara.

hjärtljuden 130 och SF hade gått från 35 för 11dgr sen till 38 (!) så hon bad en annan BM att mäta och den fick det till 39-40 (!) så hennes mått på 38 var ju verkligen ingen överdrift. Hmm..Obestämd 
    Så TUL:et jag har inbokat den 1dec har jag hos en läkare (Vivianne Holgersson för er som vet) och då tar vi diskussionen om hur vi ska förlösa mig. Läkaren hade iaf skrivit att: "tveksamt om vi ska låta patienten gå full tid..osv..." 

Fick ingen ny tid till min BM iaf så det måste ju vara ett gott tecken!  

PS; bäckenmätningens resultat kunde hon inte få fram men sa att det ska ju läkaren nästa vecka ta fram och ta med i beräkningen när vi också gjort TUL:et.  
    Känns som du snart kommer få träffa din bebis, kanske nästa vecka juh
    Emynem skrev 2010-11-22 13:57:37 följande:
    Ja det lät lite knepigt det dära ;).

Jag förstår inte hur folk som skaffar barn super tätt orkar. Jag oroar mig för hur jag ska orka med en 3,5 åring och en bebis. Haha. Men vissa är väl stålkvinnor! I´m not one of them!

Ja, vi får se den 6.e... Hoppas hoppas!
    Ne, jag vet men jag är villig att försöka, mina fogar verkligen dödar mig. Känner mig som en jätte dålig fru och mamma som knappt kan röra mig.
    Mannen behöver mer hjälp här hemma och Viktor vill leka, och jag vill bara sitta!

Längtar såååå till förlossningen.
    Vet att det egentligen inte är lång tid kvar även om jag når BF men hellre förr än senare!
    Skulle inte ha något emot att föda redan imorgon! :D 
    Jag har med massa skuldkänslor mot barnen & sambon...jag vill kunna göra allt det där som jag gjorde innan & lite till, vill kunna överraska sambon med olika saker, men finns inget sånt kvar
    Vara den mamman jag var innan, minstingen har kommit i nån period nu som slåss osv, tror det beror på förändringen här hemma....inte kul
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-11-22 14:12:31 följande:
    Min första kom i v.37+6.

Tappert att cykla måste jag säga!

SNART är bebisarna här! SNAAAART! (försöker tänka positivt, haha).

Nästa vecka ska vi flytta så då kommer jag ha massor att göra, så hoppas att tiden går fortare då.
    Sen ska jag göra det julfint i nya huset så hoppas verkligen att de kommande veckorna går FORT!

Bebis bebis bebis bebis bebis <3 
    Ja men då kommer tiden gå fort juh! Härligt
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-11-22 14:20:47 följande:
    Man känner sig mer än otillräcklig! :(
    Men några veckor till bara... Sen kan man börja arbeta sig tillbaka till livet.

ja, jag längtar mycket efter det med, mår inte bra av att ha det så här...
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 13:44:44 följande:
    Fusk fia
    Ja snart är du där precis som jag vill haha för jag och du och vi alla kommer snart att PLOPPA ut bebisar
    Jag vet inte vad jag vill jag vill bara ha min pojk men jag vill föda men får inte jag vill inte ha snitt men får bara ta detta skit.
    Men jag hoppas allt kommer gå bra denna gången iaf.
    TÄNK snart har du din
    Ja, jag måste sluta tänka nu tror jag, bara ta det som det kommer...meeeeeeen får se vad  jag känner nästa vecka när jag ska till BM.
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-11-22 16:24:19 följande:
    jag hoppas och tror det ja, att till nästa helg sitter jag med lillebror i famnen. Hjärta
    Momalicious skrev 2010-11-22 14:28:23 följande:
    Oj jösses vilken ökning på SF-måttet! Det är verkligen ingen överdrift att det är en stor bebis där inne! Men åh, snart får du träffa din lilla! :)
    Jag vet..det är ju sjukt vad kurvan stack upp idag! haha... Det ska bli så spännande nästa onsdag på TUL:et och se vad han uppskattas till och vad läkaren sen säger om allt. Så nu ska jag se till att huset är nystädat och frysen rensad och påfylld tills dess! Tungan ute
    Åhhh hoppas jag med för oss båda
  • Trollungarnasmamma

Min mage har börjat låta som attan, som att jag är hungrig men jag är juh inte det....högt med Tungan ute

• Trollungarnasmamma

Förresten, om er fl skulle börja under dagen när ringer ni hem era män?

Pratade med sambon om när han ville jag skulle ringa, men vi vet inte riktigt....inte om det bara är en gång i timmen sa han, men jag tror det blir rätt intensivt direkt på mej, men kanske en var 15:e minut? ele jag vet inte...

• Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-11-22 20:29:55 följande:
    Nästa fullmåne är 21 Dec. 
    Men ni har ju en hel veckas fullmåne på er nu att föda, så... ;) 
    oooo isf kommer jag gå över 14 dagar, NEJ TACK
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-11-22 20:34:01 följande:
    Jag måste ringa direkt. Min första förlossning tog 2,5 timmar så känner att jag kan ha lite bråttom nu. Haha!
    Okej, mina har juh tagit 10 timmar var ca från värkarna startat.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)