Stefanie skrev 2010-11-18 19:41:38 följande:
Sitter och funderar på om jag har allt som ska packas ner i bb-väskan.
Vad tänker ni ha med er för kläder till er själva?
Jag har bara ett par mjukisar som jag inte kan ha på mig nu för att de sitter för tajt i magen även om jag drar ner dem. Hemma har jag ofta på mig strumpbyxor och sköna klänningar (enkla bomullsvarianter) men kan tänka mig att det känns totalt fel med världens största trosor och bindor.
Jag antar att mjukisarna kommer att göra ont även efter förlossningen för även om den mesta magen försvinner så lär man väl vara svullen och öm. Kanske ska köpa ett par enkla mjukisar storlek skönare på hm (såg att de har billiga)... Jag känner bara att jag skulle vilja ha på mig något halvsnyggt när jag åker hem för jag vet att jag brukar känna mig så mycket friskare och fräschare om jag har på mig bra kläder än fulkläder.
Amningsbh, stora trosor, någon kofta, tofflor, strumpor...
Berätta hur ni har tänkt!
Ska med köpa nya mysisar, tänkte kolla HM imon, mina är alldeles för tajta nu & de lär juh vara det efter fl med. Ska även köpa nya amningsbhar imon & ett par tofflor....sen ska det väl vara färdigt med väskan....
Känner samma som du, hellre något snyggare kläder än fula...men oxå sköna!!!!
Har packat ner sköna men lite fina tröjor med, som jag läääängtar efter att använda!
Mysmamma70 skrev 2010-11-18 19:51:34 följande:
Samma här. Vi får inte heller ta emot besök på patient-hotellet.
Det får vi, men hade ändå valt de kläder jag valt, har inte med att träffa människor att göra utan för min skull