Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-11-18 13:20:45 följande:
    Är avundsjuk på er som har BM som GÖR hinnsvepning....hörde med min BM förra veckan lite försiktigt om man kunde få en sådan när man kommit till V38...Hon stirra på mig med stoooora ögon( som om jag inte va riktigt klok typ)
    Å sa att man ABSOLUT INTE "meckar DÄR inne" på en hög gravid, alldeles för stor infektionsriskObestämd *suck*

Frågade idag om hon kunde kolla på tappen, eftersom jag haft känningar hela natten å även idag, men NOPE, ABSOLUT INTE...tänk på INFEKTIONSRISKEN...HELGE...ÅÅÅÅÅHDemonKräks 

Så här sitter man, med molvärk bak i ryggen, å SD..men har ingen ANING om det har hänt något eller inte*SUCK* 
    Ja endel är rätt tråkiga så...jag vågade inte ens nämna det för min i tisdags, men är det så att jag kommer till Bm igen så ska jag ta mod till mej
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-11-18 19:41:38 följande:
    Sitter och funderar på om jag har allt som ska packas ner i bb-väskan.

Vad tänker ni ha med er för kläder till er själva?

Jag har bara ett par mjukisar som jag inte kan ha på mig nu för att de sitter för tajt i magen även om jag drar ner dem. Hemma har jag ofta på mig strumpbyxor och sköna klänningar (enkla bomullsvarianter) men kan tänka mig att det känns totalt fel med världens största trosor och bindor.

Jag antar att mjukisarna kommer att göra ont även efter förlossningen för även om den mesta magen försvinner så lär man väl vara svullen och öm. Kanske ska köpa ett par enkla mjukisar storlek skönare på hm (såg att de har billiga)... Jag känner bara att jag skulle vilja ha på mig något halvsnyggt när jag åker hem för jag vet att jag brukar känna mig så mycket friskare och fräschare om jag har på mig bra kläder än fulkläder.

Amningsbh, stora trosor, någon kofta, tofflor, strumpor...

Berätta hur ni har tänkt!

Ska med köpa nya mysisar, tänkte kolla HM imon, mina är alldeles för tajta nu & de lär juh vara det efter fl med. Ska även köpa nya amningsbhar imon & ett par tofflor....sen ska det väl vara färdigt med väskan....

Känner samma som du, hellre något snyggare kläder än fula...men oxå sköna!!!!

Har packat ner sköna men lite fina tröjor med, som jag läääängtar efter att använda!
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 19:51:34 följande:
    Samma här. Vi får inte heller ta emot besök på patient-hotellet.
    Det får vi, men hade ändå valt de kläder jag valt, har inte med att träffa människor att göra utan för min skull
  • Trollungarnasmamma

Jaha tjejer, får se vad natten utvisar, har sd, förvärkar & lite vanliga värkar från & till...helt sjukt...har inte haft något sånt här med de tidigare, har det börjat så har det liksom varit dags.... Inget vidare alls detta....

• Trollungarnasmamma
    sarashjärta skrev 2010-11-19 20:24:27 följande:
    Nu är Lillebror här tjejer! 3398 gram och 51 cm lång. Jag är kär! Vilken dag! Han tog mitt hjärta direkt!
    Och Jag älskar mannen i mitt liv, ÄNNU mer! Hur Är detta möjligt?
    Grattis {#emotions_dlg.flower}Hjärta Helt underbart!!!

Kraftiga pinvärkar igår, hade väldigt svårt att somna...idag är det kraftiga sd... tror det är långt kvar....ingen idé att tro nått annat, blir bara besviken...

Nu är allt färdig handlat till BB väskan iaf, & ang amningsbh så var det juh skit svårt att handla nån nu, tänkte gå upp en stl men de såg juh gigantiska ut, helt omöjlligt att jag skulle kunna ha dem sen kändes det som, så jag köpte samma kupa men en större stl i omfånget så får vi se sen hur det blir, inte värre än att köpa ny...viktigt är att de sitter bra & är sköna....
  • Trollungarnasmamma

Åhh vikken sötnos man fick se

Nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit hela helgen i be back

Rätt mycket av min slemmis lossnade innan på toa....spännande

• Trollungarnasmamma

Så då ska vi se om jag kan komma ihåg nått att svara på.

Ang sex, så har vi inte haft det spec ofta under grav, men haft det en gång i veckan sen några veckor tillbaka...men det är inte så skönt, är mest obehaligt....Men vi kör på en gång i veckan till bebis kommer, men efter v 40 så kör vi varje dag för att få ut bebis

Jag dricker inte hallonte, har inte gjort det med nån innan....

Här går min deppighet upp & ner, igår var det en kass dag, idag lite bättre!!  Tråkigt är det iaf & vara deppig, man väntar juh på nått underbart, men det är så det är iaf....

Cissi: Jag sa till min sambo vad din sambo sa & han sa ja det är juh helt sant & skämdes nästan för att han itne tänkt så mer sånt vill jag läsa så jag kan säga det, hahaha

Ihelgen hade vi juh fredagsmys som vanligt med barnen Igår var vi på stan & små handlade lite, sen på em kom ett par vänner. Idag har vi gått promenad & fikat med grannarna. Lugn men trevlig helg.

kram på er

• Trollungarnasmamma
    Viktoria81 skrev 2010-11-21 20:14:27 följande:
    Kan det vara på riktigt nu??? Har haft lite förvärkar av och till sedan i går kväll men nu ikväll har de ökat i smärta. Jag står ut men de känns mer nu än innan. Vill ju att det ska vara på riktigt!! Vi får väl bara vänta och se Tungan ute 
    Håller tummarna!!!

För mej har det dock inte varit så
  • Trollungarnasmamma

Hej tjejer!

Idag gjorde jag färdigt sista skoluppgiften på ett tag såååå skönt.....nu behöver jag inte känna nån press ang det mer, nu vill jag bara slippa min värk i rygg & fogar så jag kan dona här hemma!!!!

ska snart iväg & besiktiga bilen....

ha en bra dag alla!

• Trollungarnasmamma

Grattis 2barnsmamma

Jag vill med be om hinnsvepning nästa vecka är då i 39+0. Men tvekar ändå...vill att det ska starta själv....jobbigt....
    Vill inget annat än att det ska sätta igång nu & snart få snusa bebis!!!

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-22 13:40:10 följande:
    Grattis 2barnsmamma! :) Men fusk vad långt gången du är! Jag är bara i vecka 34+3 :( En hel månad efter ju.

Idag är jag i v 37+6 så en hel månad e det juh inte Men blir glad att du säger så för jag tycker det är långt kvar
Svar på tråden December Bebis 2010 :)