Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-11-23 14:19:49 följande:
    Hej igen, kom hem precis, å mannen åkte tillbak till jobbet.....
    Behöver kanske inte säga att de va falsklarmObestämd 

Dom tog en ctg kurva, som såg bra ut å sedan kolla dom på tappen...
    Konstaterade att det såg "stängt" ut, men att det är slemproppen (den berömda) som gett sig, i väääldigt
    lätta flytningar, men tappen va mjuk iaf, så alltid något*ler* 

Hos BM va mina prover bra, 131 i järn, utan tillskott, så de va riktigt bra=)
    Mitt Blodtryck däremot vart lite högre än normalt, låg idag på 135/80, så nu skulle jag verkligen ta de lugnt sa hon*S*
    jag GÖR ju inget annat*S*
    Ang SF måttet (som jag va mest nyfiken på iom att de vart stilla 2 mätningar i rad)  hade nu skuttat iväg från 34 till 37Solig

Så summa summarum....ingen bebbe i sikte, men hellre en bebbe som mår bra i magen, än en som inte mår braFlört
    självklart är det så
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Cissi7006 skrev 2010-11-23 15:07:21 följande:

Är det någon som är nära BF och oroar sig för vädret?

Här i Skåne hemma hos oss är vi ju varken nära BF (35+2) eller har busväder heller, bara lite snöblandat regn

Jag oroar mej inte alls, vi har nära & bra till förlossningen
    Stefanie skrev 2010-11-23 15:21:22 följande:
    Jag är inte nära BF men har oroat mig för vädret hela graviditeten. Vore väl typiskt om det r snöstorm när det är dags...

Jag sitter här och surar för att att jag inte har körkort. Skulle behöva komma iväg och handla, har INGENTING hemma. Hade hoppats på att brorsan kände för att åka iväg med mig, men det gjorde han inte. Det betyder att jag:

1. Får baka bröd fast jag inte orkar så att vi har någonting att äta till frukost (har en middag som sambon inte känner för i kylen, men..) och lägga in en beställning till mathem.se som inte kommer förrän i morgon i sånt fall och kostar lite mer än jag vill. Och dessutom vill jag inte köpa frukt därifrån för de har dyrt styckpris och man vet inte vad man får. Och frukt kanske det viktgaste (VILL HA!!!).

2. Får klä på mig en massa kläder (orkar inte ens ta på mig ett par strumpor, sammandragningar idag) och ge mig iväg med bussen till Ica kvantum och handla lite grand och hoppas på att någon har lust att åka och handla med mig senare i veckan.

3. Ringa bästa kompisen som jag har utnyttjat till max redan och se om hon kan tänka sig att offra en kväll... 

Jag är så trött på att vara beroende av andra hela tiden. Inte för att det skulle hjälpa med körkort när jag ändå inte har någon bil, men... 
    Låter inte skoj

fast jag kan sura ibland för jag är den enda med körkort
  • Trollungarnasmamma

Här är man fullgången 37+0.

Usch ja magsjuka Skulle juh dö av det nu känns det som. Dottern har varit lite lös i magen & haft lite magknip de senaste dagarna så man blir lite orolig. Idag skickade de hem en från dagis med samma symptom. vill inte

Idag är jag såååååå trött.....hade tänkt duscha & fixa naglar ikväll....får se om jag pallar....

• Trollungarnasmamma

sandragumman: svårt att behöva välja sådär men är säkert på att du gör det som känns bäst! har inga erfarenheter runt det....

haft sd nu i snart 3 timmar, mest runt var 10:e min....

• Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2010-11-23 21:31:45 följande:
    Är det någon mer än jag som är trött i ryggen? Inte nere i svanken utan jag är trött typ uppe vid skuldrorna.. Skitjobbigt, kan varken sitta eller ligga riktigt bra :/
    Ooo ja, har även en knuta under skulderbladet stor som ett ägg som gör sååååå ont om jag är i samma ställning för länge
  • Trollungarnasmamma
    wildahallon skrev 2010-11-23 22:25:23 följande:
    Alltså, vad packar ni för väska till bebisen. Det enda man behöver är kläder att åka hem i/filt och babyskydd. ELLER? allt finns väl på sjukhuset?!
    ja vi har bara packat kläder, ytterkläder & klädslen till babyskyddet. Fast jag tror sambon har packat ner napp med, men jag vill inte använda det direkt....
  • Trollungarnasmamma
    Jaya skrev 2010-11-24 11:23:15 följande:
    Alltså... shit vad jobbigt! Nu känner jag mig som en gammal nucka! Satte mig precis vid datorn och nös, och blev alldeles blöt mellan benen! JAG KISSADE NER MIG! :-O
    Första tanken var i alla fall det, sedan kom andra tanken, tänk om det var vattnet?!?

Har satt på mig ett trosskydd nu, för om det inte är vattnet så är jag inkontinent så då gör trosskyddet nytta i alla fall Skrattande

En 22 åring som kissar ner sig... mycket bra, mycket trevligt... *SUCK*
    Hahaha det är du inte ensam om hänt mej flera gånger, sambon tycker det är lika kul varje gång Tungan ute
  • Trollungarnasmamma

Gravid BF-lista Gravid

2/12 
    Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    6/12 NhjärtaD (25år) 3:e barnet, Småland
    7/12 
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    18/12
    Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

• Trollungarnasmamma
    Gravid BF-lista Gravid

2/12 
    Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    7/12 
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    18/12 
    Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (son-07), Borlänge
    25/12
     Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
  • Trollungarnasmamma

Emelle: skönt att de har koll....blir nog bebis snart då

På lördag ska vi adventspynta lite hade jag tänkt...är så mys juh!

Idag är trollen hemma för dagis är stängt...känns i fogar & överrallt....stackars trollen som inte har sin gamla mamma

Äldsta tjejen var på 4 års kontroll idag, gick kanon, förutom syntestet, det får hon komma & göra igen...är det inte bra då heller får vi en remiss till ögon.

Lilleman har haft svårt att somna nu  i flera dagar, dag som kväll. vi ska nog testa att ta bort ena sidan på spjälsängen för att se om det är det, vet att Nova var sån med när det var dax att byta säng.

ja så är livet här, hade gärna velat gå ut med barnen i snön, men har varken bra skor ele jacka....

Svar på tråden December Bebis 2010 :)