Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-11-22 20:45:52 följande:
    Vet inte riktigt, men kommer nog ringa rätt fort,haha!! Han har som tur är ett bra jobb och kan komma ifrån väldigt snabbt. Han har bytt avd,innan va han på service(han e elektriker) och då e de ju inte så lätt o komma ifrån om han e hemma hos någon. Men där han e nu kan han åka typ när som
    Ja det kan min sambo med i princip så det är skönt!
    ondar skrev 2010-11-22 20:49:03 följande:
    Jag kommer nog höra av mig till honom så fort jag förstår vad som är på G. Går vattnet först så ringer jag honom då men kommer värkarna först så ringer jag honom när jag förstår att det är riktiga värkar och inte förvärkar.

Dels vet man ju inte hur fort det kommer gå, hur väglaget är, om han bara kan rusa ifrån jobbet om han ens jobbar och faktiskt bara är några km ifrån mig. Han brukar meddela om han lämnar stan men det e ju inte säkert att han alltid gör det:), vad vet jag:P.

Sen bara för att jag meddelar honom så måste han ju inte komma på studs, men det kan ju vara bra om han börjar dra sig mot mitt håll så sakteliga så att vi kan komma iväg ifall det börjar krisa. Bara för att det brukar dra ut på tiden som förstföderska så behöver det ju inte alltid göra det:).
    Ne det kan gå fort för er med

Känner som du lite, att jag kanske kan ringa när jag fattat vad som är på G, men han behöver inte kasta allt & sticka på en gång...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Verkar inte vara någon bra dag för de flesta här idag, jag tillhör väl de med...är såååå trött & lite less....hungrig men har inget hemma som jag är sugen på, vet inte ens vad jag är sugen på!!!!!!

Ska nog bara krypa ner & sova en stund så kanske det är bättre sen!!!

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-23 11:54:51 följande:
    Bebis ligger och trycker på nån nerv nere vid bäckenet. Vet inte vad han gör riktigt men foglossningen är hemsk och det iiiiiilar i bäckenet. Dessutom har jag halsbrännan from hell, huvudvärk och världens förvärkar. Men jag är glad ändå konstigt.

Har dessutom fått världens craving på macka med rödbetssallad och köttbullar och jag gillar inte ens rödbetor i vanliga fall. Men som gravid är det tydligen smaskens :p
    hahaha coolt att du kan äta det nu Det lät riktigt gott
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-23 13:06:37 följande:
    Tror inte det, jag och sambon åt exakt samma igår och han kände inget. Dessutom brukar inte mina matförgiftningar vara riktigt så skonsamma. Brukar liksom inte vara att jag mår illa, kräks en gång och sen mår bra. Vad det än vad är det borta och det är skönt! :)
    NhjärtaD skrev 2010-11-23 12:58:40 följande:
    hahaha coolt att du kan äta det nu Det lät riktigt gott
    Ja, och himla konstigt haha. Men gott äre! Ska göra en sån macka ikväll tänkte jag
    likadant med mej & Janssons, har inte tyckt om det innan, nu älskar jag det hoppas jag gör det sen med

Tycker jag du gör rätt i ska nog handla lite rödbetssallad idag
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-11-23 13:11:37 följande:
    Själv är jag sugen på allt som går att äta tror jag.. Pepparkakor, pannkakor, godis.. Falukorv, köttbullar, oxfilé.. Pommes frites, fetaostsallad, clementiner.. Ja.. Allt sånt där som inte finns hemma just nu. Jag får trösta mig med en knäckebrödsmacka, mm.. Mmm.. eh..
    Ja allt som inte finns hemma!! Sen när jag går i affären vet jag inte vad jag vill ha
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 13:13:18 följande:
    Hej, sitter just nu på östra, antenantal å väntat på min tur. Råkade nämna för VM att jag kanske läcker vatten, så hon tyckte vi skulle kolla upp det, på en gång... hör av mig när jag vet mer
    gör det! Lycka till!!
  • Trollungarnasmamma
    Cissi7006 skrev 2010-11-23 13:46:10 följande:
    Min sambo jobbar ensam natt på ett behandlingshem, så han får blixtinkalla någon annan om det går fort. Därför måste jag ringa honom så fort jag har några känningar. Men å andra sidan jobbar han bara tre nätter i veckan, så det kan ju lika gärna bli när han är ledig

Största problemet är att hinna få hit barnvakten till lilleman om det går fort.

Nu har jag inte haft så stora bekymmer med snabba förlossningar, de har ju varat 12-24 timmar, så det verkar lugnt. Men pga min GBS ska jag ha penicillin sex timmar innan bebisen föds så vi får inte vänta för länge med att åka in.
    Får hoppas den kommer när han är ledig då
  • Trollungarnasmamma
    Cissi7006 skrev 2010-11-23 13:54:22 följande:
    Han är pappaledig from 21 dec, jag har BF 25 dec och aldrig hittills fått före v 40, så det räknar vi med
    Gör vi då
    Min ska vara pappaledig i mellandagarna, & sen de 10 dagarna man får ibörjan såklart...så blir inte så mycket jobb i dec kanske mysigt!
  • Trollungarnasmamma
    Cissi7006 skrev 2010-11-23 14:00:18 följande:
    Min man skulle jobba natt hela julhelgen, och det är ju inte så bra om vi skulle behöva åka in då - det är ju inte världens bästa tid att hitta vikarie - så han valde att ta föräldraledighet för Charlie from 24/12 (sista arbdag 21).

Han har kvar sina två pappamånader för Charlie, så vi ska vara hemma tillsammans alla fyra i minst två månader

ne det är det juh verkligen inte!

Åhh vad mys det låter jag har kvar dagar på de andra två som jag tar ut & sambon tar på vår gemensamma inte lika länge som er dock men lite iaf

• Trollungarnasmamma
    Cissi7006 skrev 2010-11-23 14:08:03 följande:
    Charlie är ju bara 1 år, så det kan bli lite väl tufft att vara ensam hemma med två små i början. Man önskar att alla fick vara hemma och dela den första tiden.

Min man har ju jobbat sovande natt hela tiden sen Charlie föddes, så han har varit hemma hela dagarna under hans första år och inte missat mycket.
    ja det hade man önskat!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)