Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

"god" morgon. Finns det NÅGOT man kan göra, vad som helst, för att bebisen ska sova lite längre?! Emil vaknar runt 5 (4.45-5.30) på morgonen, det börjar bli riktigt jobbigt och jag är som en zombie! Är rädd att nått händer snart. Han ligger o pratar massor och det försvinner lixom in i dimman vad han gör. Ni la jag honom mellan mig och sambon men gör han inte det e jag rädd att han snart trillar ur sängen eller nått!

Han åt 2 ggr i natt, 2.30 och sen vid 5. Jag vill sova längre på morgonen!!! Har jag tur så kan jag sova efter matningen där runt 2-3, men annars e jag vaken därifrån

• ludicrous

Har oxå en Manduca :) går upp till 20 kg!
    Är nöjd, har problem med ryggen men den funkar ;)

• ludicrous

Vi har lite rutiner! (peppar peppar)

Amning strax efter kl 8
    Somna senast 8.40
    Sover ca 1.5 tim, till kl. 10
    Gröt + frukt 11.40 ( flyttar fram från 11.30)
    Lite amning efter
    Somna senast 12.10
    Sover ett långpass, till ca 14-14.30
    Powernap på em, sover inte efter kl 18
    Läggdags 20-20.30

• ludicrous

Det finns ingen botten på pojken..! Han åt gröt 18.30, ammades vid 20. Ammades igen vid 01, pt en flaska ersättning på 200 ml vid 3.30, ammades runt 5. Så det är ju inte så att han egentligen inte är hungrig när han vaknar.. Det är inget småsnuttande utan han äter ordentligt!

Emil sover ungefär 4.5-5 timmar sammanlagt på dagen. Ett sovpass på fm på 1.5-2 timmar, sen ett efter lunch på 2.5-3 timmar o sen en powernap på kvällen

• ludicrous

Nu har Emil fått sina sprutor! Hade en annan BVC tant idag, gillade inte hur hon gjorde! Min tant sticker båda sprutorna direkt o så e det klart, den här stack första, tog upp o trösta o gulla, sen ner o sticka igen. Jag sa till henne att sticka o så det var klart direkt men nähä.. Aja. Han blev mer ledsen denna gång men nu e han ok.

6750 g tung och 66 cm lång är herrnvid 5 månader :)

• ludicrous

Jättedumt, hon tog upp o gulla lite med honom, satte honom i mitt knä lite o sen tog honom igen. Knäppo :(

• ludicrous

Vi hade en hemsk natt med uppvak en gång i timmen typ.

Läs om min roliga föräldragruppträff igår :
    ludiicrous.blogg.se
    Vet inte varför människan bestämde sig för att hoppa på mig

• ludicrous

Emil har ett öga som gränkletar och rinner lite :( ska ringa BVC imorgon. Han är ju förkyld o har varit länge nu :(

O jag är så fruktansvärt sugen på att köpa en bugaboo! Är alla här nöjda med sina vagnar?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)