Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

I natt har jag blivit misshandlad av min fina son. Mage och lår är söndersparkade, och jag har knappt sovit. Jag som verkligen ansträngde mig igår för att göra det "nattligt" igår kväll :(

• ludicrous

Jag känner mig som en zombie... Jag orkar inte amma varannan timme dygnet runt.. Är såå när på att ge upp o börja med ersättning.. Men vill inte..

• ludicrous

2 barnmamma - nja, det e ju frågan det. Han äter ju hela nättrna!

BVC tyckte jag skulle prova tillägg en kväll..

• ludicrous

Jag är väl inte så förtjust i att ge honom ersättning. Eller rättare sagt känns det som världens nederlag :( ska prova med att sambon tar honom om han vaknar inom 2.5-3 timmar, får se hur det går då jag har världens mammigaste bebis idag, illvrål om pappa petar!! Bara mamma duger...

Usch, känner mig gråtfärdig redan nu o Emil somnade prcis..

• ludicrous

Nä ingen tvingar mig att ge ersättning. Men det kan ju vara lösningen. Emil är världens gladaste på dagarna, ler, pratar o charmar alla. Men att inte få sova mer än2-3 timmar i streck tär! Vill precis som MFJG köra på fri amning och ibland känner jag att det går, ibland vill jag prova flaska, varje kväll hoppas jag att "den här natten kommer nog gå bra". Har kört samma sak 3 kvällar i rad nu, hoppas att lite rutin kan hjälpa.

Ang mens har jag inte fått tillbaka min, helammar o äter cerazette. Men senaste veckan har jag haft ont typ i livmodern. Ont när vi haft sex och annars med. Har aldrig haft den här sortens "värk" förut.. Skumt, men antingen får jag mens nästa vecka eller så är det 2 månaders pillerknaprande som spökar

• ludicrous

00.50 åt han , 03 tyckte han det var dags igen. så nu har jag en stucl tjurig bebis o en styck tjurig sambo på nerevåningc

• ludicrous

Det gick!!! Jag gav upp men inte sambon! O Vid 4 låg Emil i sin säng o sov så gott! 05.30 var det mat igen :) sååå såhär såg mattiderna ut : ca 20.30, 00.30, 05.30

• ludicrous

Jag kan inte heller se bilder men telefonen :( min Nova,5 år, kan fan min iPhone bättre än vad jag kan..

• ludicrous

Idag har vi provat ge Emil flaska m ersättning för första gången. Det gick bra och peppar peppar så har han tagit bröstet efter. Jag har tagit upp min ridning o kommer vara borta endel kvällar o tycker det e skönt om det finns så han kan äta. Tänkte vi ja. Efter nån timme i stallet får jag ett samtal o det enda som hörs är en illvrålandes bebis... Mitt hjärta gick i bitar o Emil skakade av gråt när jag kom hem.. :( lilla lilla älsklingen..

Provade iaf o ge flaska nu på kvällen o trots amning på båda brösten tills han verka mätt, gick det ner minst 60 ml!! Får se om det blir magknipsnatt eller sovnatt, eller kanske ingen skillnad alls..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)