-
hihi dom säger att man ska börja med det men det har aldrig varit populärt hos mina barn å de flesta kompisars barn har aldrig gillat det heller :)LokesMammi skrev 2011-05-25 20:13:20 följande:Idag gav vi Loke potatismos! Ingen höjdare. Blandade ut med bröstmjölk. Ingen höjdare då heller! =) Spottade ut allt igen. hehe. Ska nog testa imorgon igen! =) -

här är en glad piggis med sin nya dregglins, köpte den av en tjej som gör egna -
dom börjar ändra sina vanor mer åmer nu, tänk när de var nyfödda då åt, sov å bajsa dom baraHaligh skrev 2011-05-25 22:56:53 följande:Delifi; har alltid trott du hetat Delfi! Såg på ditt kort det där extra i-et...
Semestern har förstört våra sovrutiner, har varit stora känslor varje kväll sen vi kom hem. Tycker lillan sover så lite på dagarna nu förtiden, förut sov hon 3-4 timmar i stöten, nu kanske en halvtimme om ens det. Oavsett om man är ute med vagnen eller hemma.
Försöker få in Olivia på dagis rutiner men det går inte när vi är ute med vagnen då slocknar hon på morgonen.
Så här ser vår dag ut typ
05.00 !!! vaknar, ligger i sin säng å pratar med spjälorna
05.45 får 210 ml välling, det är blandad med ersättning, majsvälling å mild havre välling
07.30 Börjar bli trött å gnällig
08.00 slocknar som en stock i vagnen
09.30 vaknar när vi har kommit hem efter lämning på skola/dagis, får gröt ca 1 1/2 portion
10.30 somnar om och sover tills jag väcker henne.
12.30 väcks får att gå & hämta på skola/dagis, är vaken när vi går och är vaken tills vi komemr hem
14.30 Vi kommer hem å hon får mat eller gröt beroende på hur hungrig hon är.
Sen efter det är det bara gnäll, det ska upp i knät, det ska ner å det ska upp, hon avskyr att ligga på samma ställe allt för länge, max 10 min går det bra sen så upp.
16.00 försöker få henne att vila lite eftersom hon är trött eftersom jag väckte henne förut, funkar ibland.
16.30 somnar hon så vaknar hon efter 30 min typ men är så så så trött.
18.15 dax att byta blöja sätta på pyjamas och får 210 välling blandning, sen så sover hon till 05 igen
har föröskt hålla henne vaken längre och ibland lyckas det men hon vaknar iaf kl 5 på morgonen en gång somnade hon kl 20 på kvällen så då hoppades jag att hon skulle sova till 6 iaf men icke kl 5 är det dax.
Det har resulterat i att jag går å lägger mig kl 21 på kvällen är dödstrött då, vill verkligen inet gå å lägga mig då, det är 30 min efter det Elliot har gått å lagt sig
-
gör hon det på samma gång eller direkt efter varann?ludicrous skrev 2011-05-26 13:39:55 följande:Nu har Emil fått sina sprutor! Hade en annan BVC tant idag, gillade inte hur hon gjorde! Min tant sticker båda sprutorna direkt o så e det klart, den här stack första, tog upp o trösta o gulla, sen ner o sticka igen. Jag sa till henne att sticka o så det var klart direkt men nähä.. Aja. Han blev mer ledsen denna gång men nu e han ok.
6750 g tung och 66 cm lång är herrnvid 5 månader :)
man ska ju inte ta upp å trösta spec inte dom som har gjord det, dom ska vara den "elaka"
här sitter barnen i mitt knä å bvc framför, sticker först i ena benet/arm å sen den andre.
men mina barn märker inte så mycjet av det eftersom jag brukar sätta emlaplåster på dom -
vad praktiskt, då gör det ju bara ont en gångMysmamma70 skrev 2011-05-26 16:05:03 följande:Här har vi två ssk som sticker i varsitt ben samtidigt
-
vi tog sprutorna i måndags å hon frågade om jag ville väga å mäta men jag tyckte inte det behövdes, vi ska iaf dit i juni till läkaren så då kan vi mäta å väga då oxå.
Här är det oxå att bvc inte tar i barnen, de tärjag som lägger henne på vågen, håller henens huvud medans hon mäter.
Tycker det ska vara så eftersom det är en främling -
idag fick jag sovmorgon av Olivia, ist för 5 så vaknade hon 5.34
Tänk att man kan vara glad för så lite.
Stackarn, tur att han mår bättre nuSaliva123 skrev 2011-05-27 07:38:26 följande:Assar har haft lunginflammation o varit riktigt jäkla dålig, men efter två dagar inlagd m sond o antibiotika så börjar han vara pigg igen. Ska på utflykt m grannarna idag då hela områdets förskolor är stängda för planering. Blir nog nice! -
kunde inte låta bli att skratta å gapa samtidigt, vilken tant, typsikt en sån som tror att ALLA barn följer 1 kurva och att den ska stämma hela tidenludicrous skrev 2011-05-27 12:10:15 följande:Vi hade en hemsk natt med uppvak en gång i timmen typ.
Läs om min roliga föräldragruppträff igår :
ludiicrous.blogg.se
Vet inte varför människan bestämde sig för att hoppa på mig -
ni som vill träffas, här nere i skåne (å ni andra oxå så klart)
kasta in ett mail så man har nån hum hur många som kan träffas i skåne så vi kan bestämma nåt då
vet int ehur jag sk göra, Olviia brukar bara sova ca 30 min runt 16-tiden men hon somande vid 16.30 idag å soverfortfarande, hon brukar gå å läggasig om30 min typ ju.
knaske sovmorgon imorgon då
Fast det tror jag inte
-
idag fick Olivia sina biverkningar av vaccinet, tog 5 dar, hade hoppas hon skulle klara sig men jag var beredd på det eftersom det brukar ta 6-12 dar innan de reagerar
hon fick feber som är borta nu men näsan är så täppt, gav henne ventolin så slemmet skulle lösa upp sig å det verkar ha hjälpt nu
Mysmamma70 skrev 2011-05-28 15:51:04 följande:Delifi - det går inte att skriva in inboxen fr mobilen, men vi är gärna med på en träff