Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-04-20 09:20:11 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Jag orkar inte längre det blev inget av till sverige resa denna gången inga pengar har kommit och jag orkar inte längre
    vrf har du inte fått penar för? Du brukar ju få barnbidraget var 3 månad har jag för mig att du sa
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-20 12:19:15 följande:
    ja var 3 månad idag skulle vi ha fått men näääh
    Johan gick in på internet och såg att dom har ändrat lagen nu så om man har skuld till dagis och dagmamma (vi betallade varje månda då drog komunen skatten pengarna till dagis + dagmamma men nu utan någon jävla varning har dom dragit ALLT så vi fick inga pengar alls.
    Tror inte i juli månad häller om det ska va så ..
    Så om typ nästa år hmm får vi pengar igen då får vi HOPPAS jag
    men sånt borde stått i tidningarna ju, ni borde fått nåt brev från kommunen att de kommer dra era skulder på barnbidraget
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-04-20 20:33:28 följande:
    Idag har vi provat ge Emil flaska m ersättning för första gången. Det gick bra och peppar peppar så har han tagit bröstet efter. Jag har tagit upp min ridning o kommer vara borta endel kvällar o tycker det e skönt om det finns så han kan äta. Tänkte vi ja. Efter nån timme i stallet får jag ett samtal o det enda som hörs är en illvrålandes bebis... Mitt hjärta gick i bitar o Emil skakade av gråt när jag kom hem.. :( lilla lilla älsklingen..

Provade iaf o ge flaska nu på kvällen o trots amning på båda brösten tills han verka mätt, gick det ner minst 60 ml!! Får se om det blir magknipsnatt eller sovnatt, eller kanske ingen skillnad alls..
    å fy när mammahjärtat brister, men ha inte dåligt samvete av det som man lätt kan få.

Hoppas du får sova inatt och att det har varit så att han inte varit riktigt mätt förut när han inte fick ersättning, hller tummarna för dig. 
  • delifi2

Olivia i ett nötskal.
    Kan ladda upp bilder hur lätt osm helst med mobilen menjag kan inte se vad jag skriver så det får bli 2 ggr jag gör ett inlägg ist  

• delifi2
    Karttikeya skrev 2011-04-21 14:26:15 följande:
    Har en gottegris som sovit hela 2,5 timmar själv nu på dagen, sover ännu.. Vi var på babymassage tidigare i förmiddags, kanske är det som gör honom lite extra trött?
    Karttikeya skrev 2011-04-21 14:26:36 följande:
    Vad söt hon är! ^^
    När jag gick på babymassage med WIlliam så var han oxå så trött, jag hade tur att komma på både babymassage och babysim samma dag så de dagar var våra spa-dagar.
    Tackar så mycket
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-21 15:21:23 följande:
    deli: vilken sötnos du har där

Här ligger Elias och sover med boddy ute i vagnen i skyggan och vi har ute idag 25 grader !!!!
    Det är SÅ varmt lika varmt igår med herregud haha vågar man lämna danmark om 6 dagar tänk om sverige inte har lika varmtTungan ute
    25 grader?? gu vad härligt, här i Trelle har vi bara haft 15 grader, visserligen i skuggan men det har varit mycket såna slöjmoln oxå 
    Tackar
    Mysmamma70 skrev 2011-04-21 21:52:43 följande:
    Härlig bild på Olivia!
    Fångade henne i precis rätt ögonblick, hon har ofta tungan ute och håller på, ser skitkul ut och när man säger till henne att hon ska ta in tungan så skrattar hon bara

• delifi2

Känner igen det där med fingrarna i munnen hela tiden, Olivias tänder måste klia som bara den, hoppas det går över när tänderna spricker upp

• delifi2
    Anairda skrev 2011-04-23 08:51:28 följande:
    alvedon har hon fått. väntar på att vårdcentralen ska öppna så jag kan boka tid till lillan. tack för all hjälp :)
    Hoppas ni fått komma in och kolla upp det, visst kan de vara lessna och så men en hel vecka och lite mer är ju lite för mycket tycker jag.

• delifi2
    ÄlskarNova skrev 2011-04-25 08:35:16 följande:
    Hur många här fortsätter att tappa sitt hår?? Jag är faktiskt riktigt rädd nu...Gråter
    Har skrivit en tråd om detta: www.familjeliv.se/Forum-24-95/m58583285.html 

inget ovanligt att tappa hår tills de är ca 1 år, jag blev flintis framme vid luggen efter William
    det beror INTE på att man ammar utan endast hormoner och beronde på om man tappade hår unde sin grav.
    Tappade man det man brukade under grav så brukar man inte tappa hår (men det händer det oxå)

Att klippa sig är ingen bra idé eftersom det kan göra så man tappar ännu mer hår, men det beror på hur snabbväxande hår man har oxå och hår tjockt det är och vilken kondition håret har

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-26 10:14:05 följande:
    Är det 5 månder dom ska börja med vällingen ? kommer likom inte ihåg längre.
    Tänkte köpa välling till Elias nämligen ifrån sverige då danmark inte har massa välling bara ett sort bara.

Sen använder jag tygblöjor till elias nu det går ju jätte bra
    haha jag hade ju kvar sen amadeus så nu har elias dom

Älskarnova- tänkte på vad använder du för shampo ?
    För vissa shambo är sämre för håret likom.

Nu hoppas jag när sambon kommer hem att han säger att han får ta ut semester så vi kommer till sverige på fredag.
    Fan vad jag hoppas att han får.
    Han vill ju men nu är det bara OM han får semester ledigt oxå.
    Han sa till mig ju då vi skulle åka men inte kunde att han skulle ta ledigt och åka men fan igår sa han att vi får se jag blir så besviken har inte set min mamma på 1½år likom
    Vrf åker du inte upp själv då till din mamma?

Olivia krånglar oxå när jag ska mata henne men det är så klassikt att de börjar krångla vid bröstet nu, de har så mycket anat att titta på så de har inte tid att äta 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)