Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Grattis alla här inne
    Å stort grattis till alla nygifta

Här har vi varit på akuten på Olivia, men som jag misstänkte så kunde jag fortsätta ge henne ventolin, ville bara ha det bekräftad av en läkare så det står i journalen.
    Genom snorig är hon och har svårt att andas, tycker så synd om henne. Men förhoppnignsvis så går det över nu i veckan 

• delifi2
    ludicrous skrev 2011-05-30 19:03:13 följande:
    Jag har en BRIO GO nu, är jättenöjd, men jag är sjukt vagntokig så jag vill ha en till o kan nog komma på bra själ att få köpa en..
    hehehe...... känner igen det där, jag är oxå vagntokig. Har 5 st nu för tillfället
  • delifi2

vill oxå ha en ny soffa, visserligen är min soffa bara 2 år drygt men när jag köpte soffa blev det så stressigt

• delifi2

det är så kul när de börjar sitta själv, sån tur är så håller sig Olivia på mattan fortfarande, genom att bar aligga där, nåt annat gör hon inte, förutom att vrida sig men vänder sig det gör hon inte, hon gillar inte att ligga på magen när hon är vaken.

Hennes mat å sov scheman ser ut så här ca tider då

06 vakna+ välling 200 ml
    10 gröt ca 1 1/2 dl
    14 en stor burk mat
    18 välling 200 ml

där emallan så sover hon ibland

• delifi2

Har ni några bra matrecept?
    jag ger ju mest på burk men tänkte göra lite mer, men jag är verkligen usel på att laga mat.

det är köttfärs som jag är bra på typ

• delifi2
    ludicrous skrev 2011-06-03 19:57:30 följande:
    Här är det dööövarmt!!

Jag tappar hår och har fått tillbaka mensen. Blä.

Emil har 39.1 i feber nu! Värmen eller sprutan för drygt 1 vecka sen tro?
    det kan vara vaccinet, det brukar komma efter typ ca 6-12 dar sa min bvc-sköterska.

Jag tappar oxå fortfarand ehår, men inte lika mycket som förr. Belv så trött på mitt hår så jag satt upp det i 2 tofsar och klippte rakt av. själv blev jag inte så jättenöjd men alla andra säger att det blev jättefint så då får väl det stämma  

idag har det varit badpremiär för oss alla utom Olivia, hon älskade stranden å det firade hon genom att äta torkat tång och sand
    Vi glömde parasollet så vi fick vara henes skugga typ, så  hon låg å lufta sig, var supermysigt. Ca 28 grader och i vattnet ca 15  
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-06-04 12:30:11 följande:
    Emil har fortfarande feber! Över 39 hela tiden, Alvedon hjälper inte. Vi försöker få i honom vatten iaf, han åt vid halv elva och vid 6 i morse ( enda natten han sovit utan mat ;) )
    Men det är ju inte vår pojk :( han e trött o gnällig, sover mest hela tiden. Ikväll vid åtta har han haft ett dygn. Min pappa e här o har kollat på Emil, han e läkare.
    alvedon hjälper inte så mycket, mycket bättre med Ipren ist. vi höll oxå på att ge alvdon hela tiden men det hjälpte inte men sen så bytte vi till Ipren och det gick över på ett kick
  • delifi2

Jag är glad så läneg inte Olivia får tänder än, William hade inga tänder när han började på dagis då var han 13 månader å åt allt utan tänder .-)

Idag blir Olivia 6 månader, helt sjukt tycker jag  

• delifi2
    Karttikeya skrev 2011-06-05 20:38:51 följande:
    Nej det är ju inget man kan välja när dom får tänder, haha! Lät det som att jag skröt, det hoppas jag inte.. Cool
    ingen fara, jag tyckte inte det iaf  

Olivia dreglar väldigt mycket, men det gjorde William oxå när han var liten så han dreglade från 3 månader fram tills han fick tänder i princip
    Haligh skrev 2011-06-05 23:02:14 följande:
    Förresten; jag har fått en inte oväntad men inte efterlängtad fråga, jag hoppades jag skulle slippa tänka på det. Jag ska ju jobba lite i höst och nu vill de att jag ska åka iväg en vecka i slutet av september. Det är en studieresa med 60 elever, utomlands, skulle åkt med i höstas men då var jag ju gravid och det är en tuff strapats. De är nämligen lite desperata, jag är den enda med rätta ämneskompetensen för de andra är gravida eller nästan pensionärer. Jag känner spontant att jag inte alls vill, vilket jag sa redan innan jag fick barn. Jag har ännu inte varit borta mer än några timmar från lilltösen. Min sambo tycker jag ska åka med men samtidigt har han ju inte varit ensam ens en natt med henne. Är jag värsta hönsmamman som inte vill åka bort så länge så snart?? Skulle ni kunna tänka er att göra det? Känner mig så himla rådvill, även om mitt hjärta säger klart nej...
    svårt att släppa dom jag vet, men börja redan nu att vara ifrån lite mer och låt mannen å dottern få lite egentid, det stärkert bara bandet mellan dom.
    Jag hade jättesvårt att åka ifrån William nu när jag var i Sthlm med Olivia, men de klarar sig bara bra.
    Så åk tycker jag, å vänj mannen vid hennes rutiner osv vad hon gillar å så

• delifi2
    Momalicious skrev 2011-06-05 23:20:48 följande:
    Åh inläggsterror. Sorry :p
    Jag sitter och suktar efter att vara gravid igen. Alltså helt galet. Jag kommer inte ens ihåg varför jag "gnällde så mycket på slutet". Vill inte alls ha ett barn till nu egentligen eftersom det precis börjat bli "lätt" med barn nu, efter att de första tre månaderna var apjobbiga med kolik, bärande, lite sömn, amningspngest och allmän "jag-har-blivit-mamma"-livskris haha. Ni som har barn tätt, kan ni inte berätta lite om för- och nackdelar som ni upplever det?
    kan bara säga att det var SKITJOBBIGT!!!
    skulle aldrig rekommendera någon att skaffa barn så tätt det är 1 1/2 år mellan dom.
    MEN jag är sugen på en till iaf just nu

Fördelar är att de har sån glädje av varann redan nu, hon älskar både William å Elliot och William är så beskyddande mot henne, samtidigt som han bara kan slå till henne när hon rycker honom i håret.

Nackdel är att det verkligen var sjitjobbigt i början, jag var så nära att kasta in handduken och bara ge upp, men det blev bättre, allt handlade om rutiner rutiner rutiner hela tiden, det var lixom snudd på när man skulle på toa typ :)

Sen beror det på hur barnen är oxå, William vande sig till sluta att jag inte kund elyfta upp honom hela tiden när jag hade Olivia men det var jobbigt för honom i början, men nu flyter det mesta på i vardagslunken 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)