Momalicious skrev 2011-06-05 23:20:48 följande:
Åh inläggsterror. Sorry :p
Jag sitter och suktar efter att vara gravid igen. Alltså helt galet. Jag kommer inte ens ihåg varför jag "gnällde så mycket på slutet". Vill inte alls ha ett barn till nu egentligen eftersom det precis börjat bli "lätt" med barn nu, efter att de första tre månaderna var apjobbiga med kolik, bärande, lite sömn, amningspngest och allmän "jag-har-blivit-mamma"-livskris haha. Ni som har barn tätt, kan ni inte berätta lite om för- och nackdelar som ni upplever det?
kan bara säga att det var SKITJOBBIGT!!!
skulle aldrig rekommendera någon att skaffa barn så tätt det är 1 1/2 år mellan dom.
MEN jag är sugen på en till iaf just nu
Fördelar är att de har sån glädje av varann redan nu, hon älskar både William å Elliot och William är så beskyddande mot henne, samtidigt som han bara kan slå till henne när hon rycker honom i håret.
Nackdel är att det verkligen var sjitjobbigt i början, jag var så nära att kasta in handduken och bara ge upp, men det blev bättre, allt handlade om rutiner rutiner rutiner hela tiden, det var lixom snudd på när man skulle på toa typ :)
Sen beror det på hur barnen är oxå, William vande sig till sluta att jag inte kund elyfta upp honom hela tiden när jag hade Olivia men det var jobbigt för honom i början, men nu flyter det mesta på i vardagslunken