Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Haligh skrev 2011-06-06 12:51:33 följande:
    Tack för era svar angående att vara borta! Hoppas att jag inte behöver bestämma mig förrän höstterminen börjar...

Jag borde nog bli lite bättre på att låta pappa och dotter vara ensamma (de är just nu ute i parken bara de..), känner själv hur jag hela tiden sneglar lite och har svårt att låta honom att göra på sitt sätt. Blir väl enklare och enklare snart när man inte helammar.

Men han ska ju iaf vara själv ett par timmar snart när jag ska på bikram-yogan Sitter och svettas redan nu så jag är lite orolig hur man kommer må i värmen...men kommer kännas bra när det är över!
    jag kollar fortfarand evad Magnus gör när han är med William å Elliot så han inte gör "fel"
  • delifi2

MOMA----> fy vad hemskt, tyckte oxå det lät som han var hemma just då å jag tänkte att han hade mycket att göra eller så att han inte kunde släppa ut dig just då.

Här blir inga fler barn inte, jag hoppas inte det iaf.
    känner era män sina kroppar? Min gör det defenetift INTE, vi har ju inget skydd direkt utan kör med regnrockar, men först utan en liten stund. Men så en dag sa han "nä nu komemr det snart" satte på sig en regnrock och han hann knappt komma in igen förrens det kom.
    Så frågade jag honom iaf han visste att det kommer innan det "riktiga" kommer, nä det visste han inte, så jag fick förklara för honom att i försatsen så fanns det sperma, det hade han ingen ANING om, han visste typ inte vad försats var, han har lixom aldrig tänkt på det.
    Vet inte när jag hade mensen senast heller, men så länge jag inte mår illa eller så länge jag inte känner av fogarna så är det ingen fara, men förbaskade karlslok alltså..... 

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-06-07 15:55:23 följande:
    Min BM sa att om man slarvar så som ni gör, Delifi, och som vi också gjorde tidigare, så är det jättestor risk att bli gravid. Den ska vara på från början, hur tråkigt det än är

Nu har jag kopparspiral men den är ju lätt att ta ut när det är dags, senast jag gjorde det blev jag gravid direkt.
    jo jag vet men jag ätnkte att han vet ju oxå men nu fick jag förklara för honom att risken är stor att bli med barn å han bara å nej vad har jag  gjord hahhaa

ska ta ett gravtest imorgon å sen ta ut mitt recept, har inte orkat göra det än. Fast jag har funderat på p-stav.
    Nån som har P-stav här inne och kan berätta hur ni upplever den??  
  • delifi2
    LokesMammi skrev 2011-06-07 18:43:04 följande:
    Jag har haft p-stav förut o funderar på o skaffa det igen. Jag är supernöjd. Inte jätte regelbunden mens, men den kom var 4-5 vecka. Har hört mer negativt än positivt med spiral, därför tänker jag nog inte skaffa det, fast gratis är gott! =)
    jag kan inte ha sprialr, hon föröskte sätta in den men det gjorde så sabla ont att jag bara grät så hon sa att vi skiter i det här, det gick inte ens att mäta livmodern.
    Mysmamma70 skrev 2011-06-07 18:09:12 följande:
    Min babysitter pajade just med Cornelia i... Hon föll ur och slog i huvudet, inte hårt som tur var så det gick bra.

Men hon har knappt sovit nåt idag och är övertrött.

Storebror Charlie, 1,5 år, har 39 graders feber och ont i benet och vill inte gå...

Vilken kväll! Naturligtvis inträffar den när sambon jobbar kväll och natt, suck...
    Vår babysitter måste vara väldigt slitstark isf, William sätter sig i den fortfarande och står i den och hoppas ibland, bialdn så lägger han sig bredvid Olivia (uppskattas inte)
    Hoppas ni får sova inatt alla 3 
  • delifi2
    linasmama skrev 2011-06-07 19:48:40 följande:
    Sixten äter typ såhär
    6.30 gröt - ½ dl havregryn
    10 mellis ofta ersättning 100 ml
    13 Lunch, en stor burk fast hemgjord
    16 mellis ofta en hel frukt
    18.30 gröt - ½ dl havregryn
    19 ersättning 210 ml
    Sen äter han två flaskor på nätterna med 210 ml..

Var visst bara två mellis. Låter det lagom? Har ingen aning om hur mycket de ska äta.. 
    Olivia äter bara 4 st måltider sammalagt under hela dagen

250 ml välling
    gröt 1 dl
    barnmat (stor burk)
    250 ml välling

däremellan kan hon få kex att tugga på och nåt att dricka ibland men inget mer

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-09 17:45:45 följande:

Haha jag vägde elias i hem vågen och han var 9000g men det kan ju faktist stämma för han var 8000g vid 5 månaders ålder.

Har ni barn som äter som hästar ??? vet fan inte men jag har gavft elias mat hela dagen !! 2 st 230 ml ersättning och 3 st faskor 120 ml välling !!

Sen gröt stor port och vatten och baby juse nesl'e

vrf ger du inte honom mat ist för ersättning?
    han växer ju nu och blir stor då behöver de mera mat på dagen och välling/ersättning/ammning på morgon å kväll oftast .
    Det är ju inte mat du ger honom utan egentligen bara utspätt gröt, om du bara ger honom det så får han inte mycket i sig förutom vätska och det mättar ju inte.

Oliva får välling på mogron å kväll och på dagen mat å gröt.

Förresten vad har du köpt den roliga saken han sitter i?, sån skulle nog Olivia uppskatta mer än den gåstol vi har nu, eftersom William skjutsar henne fram å tbx å krockar med saker å tin hela tiden å ska ner där i oxå 
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-06-12 18:25:54 följande:
    Skönt att han äter, 2barns, men du bör undvika buljongtärningarna, de innehåller jättemycket salt
    gmin bvc tant sa att allt går bra förutom rent salt men att det går bra i tex aromat å buljong bara man inte har i för mycketa

idag har vi varitt på skånes djurpark  
  • delifi2

jag ger ju köttfärssås med spagehtti, har jag gjord sen början.
    Har faktiskt aldrig hört nåt om köttets vara eller icke vara före 6 månader

förra gången vi var på bvc så frågade hon om vi behövde D-droppar... vågade knappt säga att vi knappt använd den första  

• delifi2

Jag tycke rdet är så skönt att Olivia ligger still där man lägger henne, hon vrider på sig och kan hamna på sniskan men nån större utflykt gör hon inte.

Hon älskar dock att sitta upp i sin bumboo-stol är så glad att jag köpte den trots mannens protester, hon vill vara uppe hela tiden, hon är inte långa stunder på golvet själv, hon avskyr det, så ofta är hon i famnen eller i sin stol.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)