Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

gwendylin skrev 2011-04-26 21:24:39 följande:
    Min lille kille har börjat äta banangröt. Tog några dagar med bara några små teskedar men nu äter han som en häst!  Hungrig som bara den... idag åt han upp en hel smakprortion + ammning efterTungan ute jag tappar oxå hår fast jag ammar.. ska man göra det under tiden man ammar? trodde de kom sen när man slutat..Obestämd
    man tappar hår efter ca 3-5 månader efter man fått barn, det spelar ingen roll om man ammar eller inte
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-26 13:17:53 följande:
    Om jag kunde skulle jag självkalrt men jag har inte bil jag har omöjligt att ta mig härfrån till tåg eller flyg allt ligger LÅNGT borta.
    Buss å tåg går väl iaf?

• delifi2
    Haligh skrev 2011-04-27 09:36:56 följande:
    Träffade en kompis igår som hade ett solskydd som verkade super! Det var som ett nät så att barnet såg igenom, spf 50, funkade på sittvagnen också. Snyggt och fiffigt, hon hade betalat 320 för det. Axel & Ida hette det iaf. Jättesvårt nu, har hängt för en sjal men det känns ju tarvligt när barnet är vaket...
    var hade hon köpt det? låter ju bra, känns jättetaskigt att hänga för nu när hon sitter upp å vill kolla ut på allt
    Mama Jessie skrev 2011-04-27 11:45:36 följande:
    Är det nån här som har erfarenhet av att flyga med bebisar? Vi ska åka till min syster i Skellefteå på fredag och jag börjar bli lite nervös, man vet ju inte hur han kommer reagera och ingen gillar skrikande bebisar som resesällskap Obestämd
    napp, flaska, leksak.
    Jag å Olivia ska åka upp till sthlm nästa vecka, det som jag tycker är krångligast är vagnen, den ska plastas in å allt, när man åker dit är det ju oinga problem men sen när man är framme så är man ju själv å ska packa upp den å Olivia kan man ju inte lägga på golvet direkt.
    <Att ta den från bandet är en konst i sig kan jag säga, spec när man har en bebis på höften eller i sjal, bärsele

• delifi2
    thegoddess skrev 2011-04-27 08:45:48 följande:
    kan detta va nåt?? finns bara i rosa till det priset hittade annars för 399 likadana i olika färger
    www.ecoloco.se/index.php?page=shop.product_de...
    så där har jag gjord med en filt som jag hänger på vår vagn
    linasmama skrev 2011-04-27 12:21:34 följande:
    här är deras hemsida www.axelida.com
     tackar, läste för fort å sökte på Axel & Frida
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-04-27 13:56:51 följande:
    Delifi - har du ingen bärsele till Olivia, det tycker jag är toppen när man reser med de små.

Jag har flugit med alla mina när de varit små utan problem. Cornelias förhårdning blir i augusti då vi åker till Turkiet
    jo jag har en manduca till henne som jag ska ta med, men tycker det iaf är krångligt när man ska lasta av vagnen från rullbandet, men förhoppningsvis så finns det nån snäll själ på samma plan som kan hjälpa mig
    Annars tycker jag inte det är några större problem med att resa med småbarn.
    Det som kan vara isf är väl flygvärdinnnor, de flesta är jättetrevliga men sen så finns det ju flygvärdinnor som inte är spec trevliga när man har småbarn och då syftar jag på bögar, det finns säkert trevliga där oxå men de jag har stött på när jag har flygit så har de inte alltid varit så trevliga 
  • delifi2

Nu när vi börjat med riktig mat och gröt så märker man att hon är hård i magen ibland, glömmer jag katrinplommon till gröten så blir hon så hård i magen att hon gråter, hon slutar andas när hon tar i så mycket, det är jättejobbigt att se när hon har så ont

när jag ammade så bajsa hon bara 1 gång i veckan nu blir det ca 3 ggr om dagen.

Idag åt hon 1 HEL burk (liten) annars brukar hon bara äta 1/2 och sen få gröt efter, så jag hoppas hennes mage klarar det. Ingen av mina andra barn har haft några problem med magen, bara Olivia som blir hård i magen 

• delifi2
    Momalicious skrev 2011-04-28 21:25:13 följande:
    Elliot bajsar varje dag till var tredje, det varierar lite. :) Ibland flera gånger om dagen också för den delen. När jag ammade bajsade han typ varje måltid haha.

Tänk, idag för fyra månader sedan kom vi hem från BB med vår lilla gosse. Att tiden kan flyga förbi såhär snabbt är ju helt otroligt. Älskar honom mer för varje dag som går måste jag säga! Mår mycket bättre nu och har gjort det senaste veckan. Bara att erkänna att jag inte mådde så bra, både för mig och min sambo, gjorde underverk och nu känner jag mig mycket gladare. Så skönt! Blir det sämre igen tänker jag dock gå och få mitt recept på anti-depressiva förnyat för det hjälper ju massor. 

Hoppas ni varit ute mycket i det fina vädret idag, det har vi! Kram! 
    Tiden går sjukt fort sorgligt nog
    Skönt att du mår bättre nu, brukar bli bättre när man kommit underfund med vrf man mår dåligt å berättar det för någon 
  • delifi2

Jag vill oxå gå ut
    en William är magsjuk igen eller som vanligt kanske man kan säga, börjar bli så trött på det hela.

Har inte varit ute sen i söndags eller lämnde William på dagis i Tisdags då han var bra i magen, men sen på kvällen var han dålig igen 

• delifi2
    Alvedon: Bättre att gnugga alvedon på tänderna än att ge supp eftersom det då bara kommer på tänderna där det ska verka.

Mat: Fruktpuré sist eftersom de annars vänjer sig vid det söta från frukten.

Olivia äter allt förutom smörgåsrån det avskyr hon, hon får lixom inte till greppet när hon ska äta det. Lite synd men jag hoppas hon kommer börja vilja äta det sen eftersom det är så smidigt att ha med sig.

Olivia dag ser ut så här typ
    06.00 ammning + 150 ml tillägg
    8-10 sover
    10.00 gröt ca 1 1/2 dl vatten
    10.30-12.30 sover
    14.00 barnmat på burk från 6 månader med aromat i
    16.00 Gröt
    16.30-17.00 sover
    19.00 210 ml ersättning
    19.30 sover för natten

Så ser det ut i det stora hela, sen kan det diffa på nån timme eller så

• delifi2
    thegoddess skrev 2011-05-02 12:27:52 följande:
    får prova de sen då, tack för tipset, de andra har bara tagit en bit i handen å ätit som de alltid har gjord det
  • delifi2
    thegoddess skrev 2011-05-02 12:35:18 följande:
    hehe ja vad olika även syskon kan vara. ronja kan hålla en bit men den blir för stor. små bitar är svåra att hålla än. majskrok är lättare hålla men såå kladdigt!!!
    ja majskrokar vill jag inte ha igen, satt som berg å bordet om man inte tog bort det på en gång.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)