Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-05-17 19:44:36 följande:
    Mina flickor har varit lugnare än pojkarna. Det finns faktiskt någon vetenskaplig studie som visar att pojkbebisar skriker mer och sover mindre än flickorna

Min etta sov hela nätter när hon var tre veckor fast jag helammade. Pojkarna började inte sova hela nätter förrän de fått mer mat (3 mån och 4 mån).

Cornelia har sovit hela nätter mellan 3-4 mån, men nu sover hon dåligt igen så jag har börjat öka smakisarna och gröten.
    så var mina pojkar oxå, men de vaknade typ bara 1 gång per natt fram tills de var ca 2 måander sen ås började de sova hela nätter.
    Mina flickor har oxå varit mycket lugnar, men mer vilda nu när de är i tonåren

Olivia sover rätt bra för det mesta men iböand så börjar hon gråta till men då är det bara stoppa in nappen så somnar hon om igen.
    Dina stora barn, jobbar de elelr har de fått sommarjobb? 
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-05-18 06:25:05 följande:
    Jag har ändå haft lugna nätter med alla fyra, de har bara vaknat och ätit och sen somnat om, aldrig så att jag har behövt stuga upp med ledsen bebis.

De stora går i sjuan och åttan så de är ännu lite för unga för sommarjobb. 15-åriga dottern är inte att lita på, medan sonen stillsamt tränar handboll och spelar dataspel (än så länge...)
    aha.... fick för mig att de var äldre
    Hoppas det går bra med tårtprovningen idag
    Det var jag som skicka förfrågan på fb  
  • delifi2

Vi byter blöja, sätter på pyjamas runt 19-tiden sen så får hon tillägg med majsvälling, sen så somnar hon. Hon brukar ofta somna med nappflaskan i mun och gör honinte det så brukar hon rapa efteråt och så lägger vi in henne dirket i hennes säng. Sne så sover hon till 6 på morgonen typ

• delifi2
    Momalicious skrev 2011-05-19 15:39:18 följande:
    Delifi: det låter som min dröm typ :)
    det är det oxå
    men på senaste har hon ändrat sina vanor igen... tycker hon ändrar dom precis när man vant sig, imorse vaknade hon 4.55 och det va rint etrevligt kan jag säga, men vänder man på henne och hänger upp hennes saker i mobilen så kan hon ligga där och leka med dom ca 1 timme till och kl 6 ska vi iaf gå upp så då gör det int eså mycket 
  • delifi2
    nikka skrev 2011-05-20 07:19:51 följande:
    Å nu bär det av för en weekend i Stockholm med mina tjejkompisar och Tove stannar hemma med pappa.
    På ett sätt känns det riktigt härligt att få komma bort en stund men sen vet jag att jag kommer att sakna dom otroligt mycket!
    vad duktig du är, jag skulel aldrig kunna vara ifrån Olivia 2 dar.
    Skulle vara det med Elliot, men åkte hem efter 1 natt.
    Momalicious skrev 2011-05-20 09:27:07 följande:
    Jag fick frukost på sängen av min underbara fästman nyss! :D
     SÅ härligt, jag får bara det på mors-dag
    linasmama skrev 2011-05-20 10:30:11 följande:
    Sixten är mer vild än tam nu, rullar och sparkar och biter och slåss och ska känna och pilla på allt... Haha. Han är inte still en sekund när han är vaken. Klappa händer är en favorit också.. 
     så är Olivia oxå, rullar runt men hon vänder inte sig, hon har bara gjord det 1 gång, men hon vänder sig hela tiden åt andra håller på nåt konstigt sätt.
    Hon vill inte klappa men däremot vill hon vinka, hon kollar på sina händer och man ser att hon tänker typ, vad här det här för nåt, vad gör jag  
    Å precis ALLT ska i munnen, tänkte köpa nån sån där snutte till henne som hon kan ha i munnen ist, för just nu åker allt hon får tag på in i munnen, inte spec fräscht ibland 
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-05-20 15:05:03 följande:
    Nu är friden helt klart slut hemma!! Emil ålar sig nu vart han vill och är mkt målmedveten. Men jäklar vad jag får dammsuga nu, och man ser på bodyn att det kanske inte e så rent som man tror ;D

Han sov rätt gott i natt . Åt vid 00 nån gång o sov sen i sin säng till typ 4.30 :)
    vad duktig han är, Olivia blir så frustrerad å arg när hon inte kan ta sig till sina leksaker hon lyckas kasta bort
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-05-20 15:37:46 följande:
    Mamma smurfen: wow, du har nog drömbarnet haha! :)

Nikka: oj, jag klarade knappt en natt ifrån Elliot haha.

Vi har varit och storhandlat idag. Massor av mat! Sen stannade vi på lindex och köpte lite nytt till Elliot. En solhatt, några par strumpor med halkakydd och några pyjamasar. Har era små olika storlekar på saker? Elliot använder 67/74 på bodys (han är mittemellan just nu) och 62/68 på byxor. På heldressar och pyjamasar har han oftast en storlek större än han använder på annat haha.
    jo det är olika strl här oxå, på klänningar måste hon ha 70, i byxor kan hon ha 62, samma med William han kan ha 70 i byxor å 68 i tröjor, samma med Elliot han har 120 i byxor å 100 i tröjor
  • delifi2

Hur många var det av oss som bodde neråt skåne?
    tänkte fråga om det finns nåt intresse av att ses nångång, typ i slottsparken i Malmö 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)