Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Haligh skrev 2011-06-15 21:36:01 följande:
    Bumbon var här 500:- i sjön...har den använts 10 min sammanlagt kanske! För tjocka lår, höll knappt att få ur tösen...
    *S* Olivia fastnar i den hela tiden, får hålla fast med fötterna när jag tar upp henne, men hon skrattar visserligen åt allt, spelar ingen roll att hon knappt kan andas (är genom förkyld IGEN!!!) hon skrattar lika mycket för det.
    Har ta mig fasen aldrig sett nån gladare bebis, man behöver bara titta på henne så skrattar hon, hon skrattar när man vänder henen på rygg på morgonen, hon skrattar när man sätter igång mobilen i hennes säng, hon skrattar åt varje människa som kollar på henne 
  • delifi2

Olivia sitter inte, vänder sig inte. Hon vrider på sig som ett helt S (onaturligt att vara så vig), hon skrattar åt allt, hon skrattar tom när man suger ut snoret i näsan och har i näsdroppar. Men nu har hon kommit på att om hon nyser när jag ger näsdropparna så åker de ut på en gång

Hon sover hela nätter, vaknar vid 6 tiden nu för tiden ist för 5 och lägger sig vid 19-tiden. Så skönt

Hon älskar sin bumbostol.
    Nån som vet om man man kan köpa bord till dom?
    vet att dom stolarna kan ha bord till men vet inte om man kan köpa dom separat 

• delifi2

Ni som har fått tbx er mens, har ni mer pms nu än förr?
    ja gär värsta pms-kärringen, sur, iriterrad och gnäller på allt, tom Oliva gnäller jag på fast hon bara skrattar åt mig.
    Hon sparkar mycket när hon ligger å leker och när man byter på henne och när jag har min mens blir jag jätte irriterrad på att hon sparkar 

• delifi2
    Momalicious skrev 2011-06-17 21:38:43 följande:
    Mig gör det ingenting att Elliot inte sitter själv eller så än. Min enda förhoppning är att han ska börja gå innan han börjar dagis. Hade varit sååå trist att missa första stegen :( annars får han gärna fortsätta vara min lilla bebis en stund till!
    När Eliot var liten så gick inte han när han började på dagis, han hoppade på sina knän ist, såg helknäppt ut.
    Ofta börjar de gå hemma där de känner sig mer säkrare 
  • delifi2

så länge de är stadiga i huvud så kan man sätta dom i gåstol, de behöver inte gå i gåstolen bara för man har den.

Olviia gillar sin gåstol men tycker mest om musiken i den
    Hon gilla rinte att stå, hennes kusin gillar att hoppa men Olviia är som spaghetti i bena  

• delifi2

Olivia har strl 68, men nu börjar det snart ta slut på kläder för hennes del, vi köpte 5 st stora påsar i strl 50-74 för 500:- innan hon föddes men så mycket i strl 68 fanns det inte mest i 50 och 70-74

• delifi2

2barnsmamma---> han måste vara en jätte ju inget illa menat.
    Men William som är 1 1/2 år har strl 80 och ibland 86 och han är "normal" stor 

Mysmamma70 skrev 2011-06-21 22:15:11 följande:
    Virusinfektioner ger ju feber, kommer ofta runt sex mån när barnet måste börja bygga upp sitt immunförsvar.

Tänder i sig ger ju inte feber, utan gör att man är mer mottaglig för infektioner.

Cornelia har precis blivit feberfri efter fyra dagar med 38-39 graders feber. Hon har varit gnällig och sovit dåligt, men ätit sim vanligt.

Vi har sexmån-koll på torsdag
     ska oxå på 6 månders koll på torsdag, fast hon är snrt 7 månader, mitt bvc kan vara helt borta ibland.
    HUr gick det med brudklänningen? 
  • delifi2

Stort Grattis Cissi, hoppas du har en underbar dag

idag har jag varit hos läkarenmed Olivia, har varit snorig i 3 veckor nu och hon börjar bli glansig i ögonen men ingen feber. Hon har för trånga luftrör så drf kan det göra att hon har längre förkylning 

• delifi2

Grattis Linasmamma

Hörde eller rättare sagt läste en läkarstudie (teddy-studiem)
    Vet inte om ni har hört talas om den men det är så att mellan nåt år till 2009 så tog de som ville navelsträngsprov på alla nyfödda barn.
     De testas för diabetas vrf det uppkommer om det finns några likheter osv.
    De tar oxå gluten prover när barnet är ca 1 1/2 år.

I vilket fall som helst så sa den studien, (Finland, sverige, usa och nåt mer land är med) att i SVerige är barn mer gluten intoleranta är barn i amerika.
    De TROR att att det kan ha att göra med att vi introcuderar gluten så tidigt och att vi ger havrevälling ist för i usa där de ger ris/majs-välling.
    Så jag tänkte faktiskt vänta med att ge Olivia havrevällign och ist gå över till majsvälling och att hon inte får så mycket i sig 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)