3 barns mamma84 skrev 2011-05-16 19:15:03 följande:
När du ger köttfärssås till er så tar du en annan kastrull till bebben så skippar du salt men MAN får ge lite salt och krydor + frysta örter och socker inte mkt alls men som kansel får man ge.
bara strunta i saltet överhuvudtaget, man behöver inte ha salt i sin egen mat, vi har slutat med salt helt.
ludicrous skrev 2011-05-16 19:05:51 följande:
Ja visst ska man inte steka maten? SItter och googlar recept och det finns massor bra, men fick tipset att man ska "dela upp" maten. En klick grönsaker, en klick potatis och en klick kött (t.ex.) inte mosa ihop allt till en röra..
Vad kan man göra för köttfärssås t.ex. ? Koka köttfärsen först, men kryddning och sånt?! Aaah, det var så länge sen jag gjorde sånt här..
Nu går allt alldeles för fort med Emil! Han blir 5 månader om en vecka och bara på några dagar har han fått tänder, börjat ta sig frammåt och äta gröt... var tog min bebis vägen..?
Japp
ingen stekt mat. men resten går bra, det är för att man steker och det får "grill"yta typ som man inte ksa steka maten.
LillSnurr82 skrev 2011-05-16 17:29:15 följande:
delifi2 Tack för tipsen och peppningen!
Någon som vet hur det är med typ färdiga köttbullar, falukorv grillkorv osv om det är ok att ge??
Har nu gjort barnmat på kokt kyckling, morot och palsternacka som hon fått i 2 dagar. Innan har jag bara gett färdigköpt barnmat. Tror den har vart mer populär men är nog mer konsistensen på den färdiga barnmaten som hon gillar bättre då hon äter "min" mat med god aptit fast det går lite långsammare.
typ hotdog kan man steka upp och ta bort skinnet på sen, samma med falukorv om man nu pallar att ta bort det översta lagret från falukorven.
det är just stekytan de inte ska äta än