Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Babysittern ska man ta bort så fort de kan vända sig från rygg till mage eftersom de kan vända sig kan de ramla ut från stolen.
    Vi tog bort Olivias för ca 1 månad sen när hon började vrida sig som ett S.

Vi ger vnaligt rostbröd, men bort med kanterna,  delar den i ca 16 bitar så det är riktigt småbitar jag ger, har provat ge större men de sätter hon i halsen eftersom hon "samlar" det i gommen så det blir som en degbit i munnen, men såna pyttesmå går det bra

• delifi2

har alltid köpt Graco vagnar

Olivia har oxå börjat dra sig själv nere i kissekorn (hette så va?) tror jag ska kalla den det ist för snippa, för snippa tycker jag inte låter nåt vidare

• delifi2

Hej på er, det var ett bra tag sen.

Hoppas alltär bra med er i värmen :)

Vägde Olivia här hemma och då väger hon ca 9 kilo medans storebror WQilliam väger 12 kilo och lägger vi dom bredvid varann så fattas det typ 20 cm innan hon är ifatt honom så hon är en rejäl gobit :)

Vi måste skaffa ny bilstol sart, william kunde ha den tills  Olivia kom men den känns för liten för henne redan :( remmarna sitter för långt ner så man måste dra upp dom över axlarna mer om ni förstår.

Hon har strl 74 i kläder nu medan s William har 80 såd et är ingen större skilland på dom snart :) 

• delifi2

Prova med pipmugg, tar ett tag för dom att ändra sugteknink men efter ett tag går det (iaf för Olivia) hon älskar vatten även om det var väldigt konstigt de första ggr

• delifi2
    Jessika82 skrev 2011-08-02 09:42:24 följande:
    Jag trodde aldrig att jag skulle köpa en gåstol men nu har jag en.... Jag har den på altanen min stora cyklar på sin 3hjuling och jag vill inte ha kross skador på fingrar och fötter. Har förbjudit min 3åring att cykla när den lilla är på golvet.

Gåstolen har jag inte i högsta läget så Vilgot får stå på egna ben när han ska förflytta sig.
    det är ju inte menigen att man ska ha den i högsta läget heller ju, de ska ju ha fötterna på golvet för annars skulle det inte kallas "lära-gå-stol"

JObbigt för er som fortfarande inte får sova hela nätter, hoppas det blir bättre snart.
    Olivia sover 19-07, hon sitter bara och vägrar röra på sig nåt mer än nödvändigt, och äter gör hon som en gris
    Min lilla buddha är hon

Henens kusin som är 5 månader kryper för fullt, vrider och vänder sig och tar sig fram men sitter inte och Olivia är tvärtom var så roligt att se när vi var på Gotland, Olivia kolade in sin kusin och tyckte det enbart såg jobbigt ut för lillkusinen hon hade sån blick som sa typ "men människa vad håller du med med, det där ser verkligen jobbigt ut"
  • delifi2

nämen fy Moma vad hemskt, jag är allergiskt mot getingar så jag skulle fått åka in med ambulans fort som fan om det hade hänt mig

• delifi2

så söt lillsnurr, kan tänka mig att hon inte väger så mycket så mycket hon rör sig jämfört med Olivia som bara sitter och äter dagarna i ända

VI ger Olivia vatten efter maten och så får hon lite emellan för att svälja ner med.

Idag så somnade hon sent, kl 19.30 så jag hoppas på sovmorgon till 7 iaf :) 

• delifi2
    2barnsmamma har du provat att ge vatten på natten ist för väling?
    för egentligen ska de sova hela nätter nu och de ska egentligen inte äta på nätterna längre eftersom de är 7-8 månader

Svar på tråden December Bebis 2010 :)