Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Moma- stackare :( ni hade väl bra nätter förut.? Emil vaknar ju på natten men är inte vaken. Eller ja han väcker mig, frågan e om han egentligen e vaken.. Men men.. Har elliott vänt på dygnet? Hur sover han på dagarna?

• ludicrous

Är det många av er som går i bebistankar?

Jag äter cerazette men fan vad jag hatar dom :( blöder ofta, några dagars uppehåll bara. P-piller får jag egentligen inte äta pga släktsjukdomar, o sen mår jag väldigt dåligt av ppiller, psykiskt.
    Hormonspiral gick inte att sätta in och p-stav e ju samma som cerazette i hormoner. Jag har precis tagit ut piller för 9 månader...wiiie!
    Jag vill inte ta upp det med sambon eftersom han har sagt att han tänker sterilisera sig, dock tror jag inte han får tummen ur och gör det, men jag vill inte leda in honom på ämnet så han "måste". Vet inte varför jag inte vill att han ska det egentligen men.. Ja det känns fel att han gör det...

Så jag får helt enkelt blöda livet ut känns det som :(

Vad använder ni andra för p medel?

• ludicrous

Emil har 68, ibland 62 i bodys. I byxor kan han fortfarande ha 56, men oftast 62. De flersta byxor i 68 e jättestora ..
    Köpte idag lite i 74 o nån långärmad i 68. Har ju typ bara kortärmade i 68! Min lillpojk.. Han är vild som in i helvete. Han lär ha damp eller nått. Han skriker HÖGT, jättehöga toner och låter så arg, men testar egentligen bara rösten. Han klättrar på allt, idag försökte han för första gången ta sig upp för trappen. Ska köpa grind imorgon!!

• ludicrous

Jag vet inte vad som e fel :( Emil är arg icj ilsk så mycket! Han vrålskriker o är frustrerad. Spelar ingen roll vilken situation det är.. Däremellan e han världens mysigaste... Men dessa stunder (o det är inte några) tar kol på oss! Inte sover han heller om nätterna, han "gnäller" nätterna igenom o vi försöker med allt men inatt har vi inte fått sova en blund :(

• ludicrous
    Momalicious skrev 2011-07-24 20:03:45 följande:
    Hur ofta har ni sex ungefär? Om man får vara så fräck och fråga ;)

Hade det inte varit för att jag blöder så pass ofta så skulle det ju varit mer.. "normalt" för oss, när jag inte har mens är väl 3-4 ggr /vecka

Jag försöker sälja vår BRITAX MULTITECH som jag haft till dottern. Men det är då inte lätt. Vi vill ha storleken som är emellan till emil. multin känns så rak och inte allt lika mkt på sidorna som mellanstrl har. Till Nova hade vi en Britax Secura och var jättenöjda. Lutar åt en sån igen =)

Idag smällde emil..
    Han låg på mage och tänkte väl ställa sig mot bordet, tog upp huvudet och vårat bord (Lack soffbord) har två hyllplan, han slog i munnen på det understa! Ett ganska djupt hack i tandköttet blev det, en jäkla massa blod och en superledsen bebis.
    Hoppas tanden innanför klarat sig..

• ludicrous

Här hjälper inget mot jobbiga nätter och någon 5 mm tar jag inte till!
    Emil vakna ändå första gången vid 1.30 inatt, fick napp o vatten. 3.20 fick han välling, sen gnällde han nån halvtimme. Somna bredvid oss,vid 5.20 började han igen, då tig sambon ett varv i trappen med honom så somna han till 6.20 ist.
    Han skriker så fruktansvär i sömnen. Aaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaa aaaaa. Hela tiden. Samtidigt som han far runt, slår huvudet i sin säng o grejer..

• ludicrous

Vi vet inte vad vi ska ta oss till :(
    Efter kl 2 på natten låter Emil i sömnen. Det är mest aaaaaa bara, samma ton hela vägen men lite frustrerad. Han gör det i sömnen och vi kan inte hjälpa honom...

• ludicrous

Vi har också pissigt med pengar! Sambonär föräldraledig från v29, får alltså inte full lön från jobbet. Jag säljer jordgubbar några dagar i veckan, vilket gav en lön på 2700 kr. Yeeey!!! Jag har i snart 2 månader skickat in 2663478921 olika kompletteringar till a-kassan, det tar dom typ 1 vecka att komma på att mer behövs, då skickar de ut att de vill veta olika saker. Jag hoppas det var den sista jag skickade in igår o att jag fan får pengar...!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)