-
-
Jag har dropparna på skötbordet och droppar rakt ner i mun på honom.
Våra nätter är också hemska. Jag går under snart och är gråtfärdig varenda kväll. Dagarna med för den delen..
-
Goood morgon!
Här håller vi på med "operation nattsömn". Det går.... Sådär. Vi får väl kämpa på lite till....
Emil ålar snabbare o snabbare, och ställer sig på knän o armbågar o gungar.
Nä nu hann jag inte skriva mer!! Hejd! -
Assoooo eeeh...
Emil fick gröt ( 6 månaders), gjort på 1 dl vatten, vid 19.45 typ, nu en timme senare smäller han i sig kvällsvälling, på 1 dl vatten. Finns det ingen botten i honom?! Dum jag är som tror han skulle kunna sova om nätterna med den aptiten.... -
Jag har på min blogg precis gjort en ny kategori " barnmatslagning" , lite recept på enkel barnmat att laga själv!
ludiicrous.blogg.se
Idag var emil trött och vi fick skippa gröten han annars vräääker i sig på kvällen. Senaste nätterna har han *peppar peppar* inte vaknat förrän runt 4, vilket jag kan acceptera.. Hoppas fasiken det håller i sig
-
6 mån kontroll idag!!
6860 gram och 67 cm.
Lång och smal. För smal tydligen. BVC tyckte vi skulle mata mer o oftare. Även amning alltså. Han hade gått upp 110 g på en månad. Vi tycker han äter jämt...
Han har två tänder och igår lärde han sig bitas. Med mening alltså. På allt, tyvärr även mig. Så jag sitter o spänner mig o e rädd att bli biten såfort han ska ammas.. -
Cissi - Emil hade bara gått upp 110 på en månad (6860 nu) men det var inget snack om gluten, bara att han skulle äta mer.
Hans pappa är en såndär lyckost som kan äta sjukt mkt men inte gå upp i vikt. Tror att Emil e likadan ; ) -
Jag som skulle amma länge .. Idag har jag bara ammat en gång. Ungen bits ju! Det gör ont som helvete o efter några hugg tar jag till flaskan istället. Emil är nöjd så det e ingen fara, mest jag som har separationsångest :(
-
Jag har gått över från amning till ersättning på Emils begäran. Försöker amma då å då men han snuttar lite o sen biter, skrattar o slutar vara intresserad. Han har två sylvassa tänder å det gör djäääävulsk ont när han biter i bröstvårtan !
Började med gröt på morgonen idag. Det kommer han få om han e vaken när vi äter frukost. Annars får han frukt om vi äter det, och sen kvällsmat med oss:) välling på kvällen -
Emil brukar sova mellan 20-03 ungefär. +/- nån timme(20 -2/4). Sen blir det inget mer sova för mig :( han gnäller, gnyr, vänder, vill ha napp, vill ha ännu en flaska mat osv. Oftast kan jag sova runt 5 min i stöten tills vi går upp runt 7... Jag e TRÖTT!!