Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Jag har en BRIO GO nu, är jättenöjd, men jag är sjukt vagntokig så jag vill ha en till o kan nog komma på bra själ att få köpa en..

• ludicrous

Här blev det med sovmorgon! 6.45 istället för 5 idag :)
    ( vem var det som sa att Emil skulle sova till7 idag? Säg gärna det igen iaf, det verkar ha funkat!

Emil vakna till runt 23 när vi la oss, så jag passade på att amma honom då. Sen sov han till 3.30 och åt då. Sen gav jag honom vatten när han börja böka, det funka! Han åt nån mer gång, runt 5 kanske.. Men somna om :)

• ludicrous

Suzzy - fruktansvärt söt är han då iaf! Men till utslagen..
    Så som han ser ut över bröstkorgen, på bilden där du fotat sidan med armen upp, så hade min dotter i ansiktet, då sa de att det var mjölkallergi.

Men det ser ju ut som att han har två sorters utslag? Det andra ser ju ut som vattkoppor, men det antar jag att det inte är.. men du förstår vad jag menar..?

Kämpa dig till ett besök på hudklinik och en ordentlig barnläkare!

• ludicrous

Tavegyl blir man helt geggig i hjärnan av stackarn :(
    Vattkoppor har en inkubationstid på ca 2 veckor, så skulle det vara vattkoppor så kan det ha varit två veckor sen o framåt.

Locobase och miniderm tror jag är receptfria, de ska vara bra att smöra med

• ludicrous

MFJG-jag hade gärna fortsatt helamma!! Men jag ska jobba i sommar :( vilket jag verkligen ångrar nu.. :(

Emil fick smaka min egen köttfärssås igår, var visst gott, jag hade i:

Kokad köttfärs
    Morotspuré
    En skalad tomat
    Basilika
    Vitlök

Annars är maten :

Gröt till lunch och ersättning på kvällen (Ska bytas mot välling..)
    Annars ammas han

• ludicrous

Här är det dööövarmt!!

Jag tappar hår och har fått tillbaka mensen. Blä.

Emil har 39.1 i feber nu! Värmen eller sprutan för drygt 1 vecka sen tro?

• ludicrous

Emil har fortfarande feber! Över 39 hela tiden, Alvedon hjälper inte. Vi försöker få i honom vatten iaf, han åt vid halv elva och vid 6 i morse ( enda natten han sovit utan mat ;) )
    Men det är ju inte vår pojk :( han e trött o gnällig, sover mest hela tiden. Ikväll vid åtta har han haft ett dygn. Min pappa e här o har kollat på Emil, han e läkare.

• ludicrous

Vi fick tag i Ipren , Apoteket var stängt men sambons bror hade! Har skrivit lite på bloggen. Nu ska jag o sambon kura ihop oss i soffan, jag har världens finaste o varmaste bebis på magen, o vi ska bara gosa o älska varandra :)

• ludicrous

Ojoj, min dotter vägde 9 kg på ettårskonrollen :)

Jag är trött och tänkte gräva ner mig i ett hål o självdö. Trevlig helg!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)