Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-12-16 14:10:51 följande:
    Gud va ni skriver tjejer..märks att man halkar lite efter nu,hihi!!

I går innan hemfärd kom min mjölk i varje fall igång Och min amningshormoner på samma gång...tjöt som en gris igår! Idag känns de fock bättre!
    Albin ville inte alls sova i sin vagga (fullt förståeligt efter o bara vara 2 dagar gammal ) Men han fick ligga mellan oss men e så himla orolig att ja ska lägga mig på honom!?
    Sen vill ju gärna William komma o lägga sig mellan så i morse va vi 4 pers i 160 säng, lite,lite trångt!

I morse vaknade ja med dolly parton bröst! Spänner o ömmar o e massa knölar i....AJAJAJ! Men albin äter på bra...vill dock han ska äta mer så spänningen släpper,men svullnaden ska ju gå ner snart får vi hoppas!

NhjärtaD: skoja du eller,ja svettas med och i natt va ja helt dygnsur,bara rann o mig! Inte alls mysigt!

Anna: Sänder massa styrkekramar! Förstår om de e sjukt jobbigt även om hon kommer bli helt återställd sen!
    Skönt att inte vara ensam Undrar när det ska lägga sej, snart ska man juh vara bland folk
    Vår tjeja vill inte heller ligga i sin säng, inte ens på dagarna, så här det vår säng ele liggdelen som gäller...
    Sandragumman skrev 2010-12-16 14:32:42 följande:
    Sixten kom igår 15/12 17:39!
    3505g och 51cm lång! Allt gick super bra oh vi mår toppen alla!
    Många grattis
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-16 19:49:09 följande:
    HUr mång ahar fått nu egentligen?

har verkligen noll koll känns det som, fast de som fick innan mig har man lite koll på men nu.....

JIsses säger jag bara, livet har verkligen ändras ill att ha 2 småbarn till 3 småbarn.
    tänkte väl inte att det skulle bli SÅ stor skillnad men jisses, sätter 1 igång sätter de andra 2 igång oxå, då ska de ha saker, de ska ha hjälp osv osv.....
    De matchar alltid in det när jag ska mata Olivia, då ska William komma upp i soffan och läsa bok, Elliot vill ha hjälp med något annat osv osv..... å nu ska de ha jullov i 3 VECKOR!!!!! jag är så tacksam över att mannen kommer vara hemma den här veckan, på söndag kommer pappa och sen så kommer Magnus ha semster från med den 22 och fram till den 2 januari. Sen så börjar de på dagis/skola igen den 11 januari så jag behöver inte vara själv med de så mycket.

Med ammningen går det faktiskt bättre, jag som ALLTID har avskytt att amma har börjat finna en liten frid i det hela, kanske för att jag kan ropa på Magnus om det är nåt med de andra barnen hehehe.......

HUr har det gått för Ondar, Moma? Är ju inte inne så ofta som jag vill, eller jag hinner läsa några sidor sen är det dax att göra nåt annat....
    Ja, jag hört att den största omställningen är från 0-1 & 1-2, men den största omställningen för mej är nog nu 2-3, de stora barnen är jhu helvilda nu  efter lillasyster kom & lyssnar inte ett skit rent ut sagt! De ska med vara hemma nu i 3 veckor, sambon är hemma en av dem. PHU säger jag bara, helt sjukt...hinner inte med ett skit juh.... Så jag känner igen mej!!!
    Emelle skrev 2010-12-16 20:20:55 följande:
    Är så mysigt att se sambon gå och ta upp bebisen och bära runt och stå och gulla med honom. Frågade pm han längtade mycket efter vår bebis...-Ja det gör jag verkligen! sa han då!! *kärlek* Hjärta
    Ja KÄRLEKHjärta
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-12-16 21:57:41 följande:
    Jag förstår er precis hur ni känner som väntar, jag var helt knäckt innan Sixten föddes.. Lider med er, jag saknar verkligen inte att vara gravid, så skönt att den pesten är över! Finns inte en chans att jag kommer utsätta mig för det en gång till..

BVC sköterskan var hemma hos oss idag för att prata och väga. Han har gått upp 520 g på 8 dagar och väger nu 5360 g. Han väger 225 g mer än när han föddes för 11 dagar sen. Måste ha riktig supermjölk.. 

Jag har gått ner 10 kg nu, bara 14 kvar nu, suck!! Ångrar nu att jag åt så mycket socker när jag var gravid, såå sötsugen hela tiden nu också  
    Skönt att han går upp så mycket, vår lilla tjeja går bara upp lite, men inget som oroar BVC men mej

Jag har 12 kvar & jag har med sånt suuuuug & vi käkar fortf, men efter jul & nyår då är det slut....då blir det frukt & grönsaker om man e sugen, kommer bli svårt eftersom man går hemma men måste....
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-18 16:54:14 följande:
    Håller med mina ord är dina ord samma här alltså vill hänga på men nu har man tre hjärtan att ta hand om
    Instämmer jag med! Herregud, vart har all tid tagit vägen,önskar det var fler timmar på dygnet så jag hann med allt jag vill!!
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-12-18 22:24:28 följande:
    Stoce- GRATTIS, vilken fin tjej med jättefint namn!!
    Härligt att få läsa allas förlossningsberättelser oxå!

Jag fick ett migränanfall i em. Första under den här graviditeten
    Det är så obehagligt, men det släppte av jättefort, efter någon timma bara.
    Därimot har mitt goda humör försvummit nu. Är så förbannad och less på ALLT nu. Inte bara graviditeten utan precis ALLT är skitjobbigt!!
    Sa ju att det skulle komma dit för mig med igen!

Vill bara gräva ner mig och sova tills det är förlossningsdags.
    Just nu är jag lite martyr och tycker bara att jag servar åt barnen som tror dom bor på något hotell. Städar och tvättar och fixa hela tiden.
    Egentligen vet jaga tt jag inte alls är tvungen och sambon är en riktig klippa. Men jag är så tjurig nu så jag bara gör allt och tjurar för det.
    Gah, hatar när man blir så här.
    Ska försöka sova nu och be till gud eller nått att han startar vår förlossning snart!!

Good night girls!
    stackare....du kämpar på duktigt!!! Hoppas du får sova lite nu!{#emotions_dlg.flower}
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-18 21:53:25 följande:

Stocke: åååh vad gullugne då hihi sötnosen och stort grattistill underverket ni skapat till er en riktig december bebis {#emotions_dlg.flower}

NhjärtaD:
    Ja eller hur dagarna går till såhär
    Sover vaknar ger bröst sover vaknar ger bröst sover vaknar ger bröst äter frukost städar lite ger bröst tittar på tv sovande bebis igen ger bröst Haha byter blöjor MYSER tillsammans och hittar på saker med hela familjen tar det lugnt ger bröst igen

Ställde mig nyss på vågen och JA jag har gått ner 10 kg !!!
    YESS överlycklig nu ska jag bara ner några kg till 65 där jag började men kanske kanske om jag kan ta till 60 inte illa då
    Men just nu kan jag inte göra mer än det jag gjort tagit det lugnt och hållt mig till det vanliga maten
    Kan inte träna än på flera veckor då jag fått snitt .
    Men snart ååh ja haha snart vill jag kunna göra massa som gå promenade som jag inte kan göra än då jag får ont av bara att stå i en halv timme då börjar det göra PISS ont vid snittet tyvärr ..

Knappt att jag kommer ihåg vad jag gjort under dagen ibland, känns som jag inte gjort annat än servat barnen konstant. De vill verkligen ha min uppmärksamhet nu, ALLA PÅ EN GÅNG!
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-19 00:29:56 följande:
    tyckte det var stor omställning med första barnet men så är det ju alltid, konstigt vore det annars, men sen när jag fick andra dottern så var det inte så farligt.
    Men nu när man har 3 små, Elliot 6 år, William 14 månader och så Olivia....Jisses.... William ska klättra på Olivia, visst är han jätteduktigt som klappar och så men man kan inte lita på att han alltid gör det, idag satte han ett knä rätt på hennes kind och skulle ta sig upp till mig när vi var i soffan, jag sa nej putta bort han lite lätt från Olivia och hon börjar gråta eftersom det gjorde ont och han böjrar gråta för att jag sa nej, samtidigt kommer ELliot och frågar när vi ska baka pepparkakor.
    Det är ALLTID ALLT på en gång

Som när jag laga mat idag, alla 3 var hur lugna som helst, sen när det var 1 minut kvar på spaghettin då ska plötsligt Olivia ha mat och WIlliam komemr och är hungrig och vill upp i stolen, då är det plötlsigt 3 saker man måste ta tag i PRONTO.....
    NhjärtaD skrev 2010-12-18 21:41:34 följande:
    Instämmer jag med! Herregud, vart har all tid tagit vägen,önskar det var fler timmar på dygnet så jag hann med allt jag vill!!
    Vi fattar inte att Olivia är 2 veckor imorgon, hade jag varit gravid så skulle det bara gått 2 dar lixom. Hinner sätta mig framför datan läsa en sida och sen så ska man göra nåt.
    Men är så glad över att inte vara gravid, men samtidigt känns det lite kosntigt att det var sista gågnen.

Kommer inte palla en till grav och skulle jag bli det så skulle jag bli livrädd för att snittas igen. Så nu är det slut på barnfabriken, nu väntar jag på att bli mormor om några år ist, min yngsta dotter (17 år) vill ha barn tidigt typ vid 25 har hon sagt och till dess är det inte många år kvar
    Ja Nova är 4 år, Elliot är snart 23 månader & Nemi 3 veckor. Elliot är likadan, vill klappa & pussa men kollar inte vart han har sina kroppsdelar & ligger hon nära honom när han blir förbannad så kan hon få nått i huvudet ele så.

Kommer nog att ta tid att komma in i denna omställning, trodde inte det skulle vara så här tufft faktiskt.

Ja när det är lugnt är det helt underbart men ibland kan det verkligen bli kaos!!! Men jag säger som du är glad att inte vara gravid längre, & detta kommer bli bättre med tiden....

vi kommer skaffa en till senare, men då ska Nemi vara minst 3-4 för att jag ska orka!

Härligt att bli mormor tidigt!
  • Trollungarnasmamma

Hej tjejer!!

Ser att ni kämpar på med slut tampen....good girls

Just nu är jag mest irriterad att vi inte köpt syskonvagn ännu, skulle verkligen behöva ur i affärer de närmsta dagarna!! Jäkla FK som inte betalat ut min SP ännu!!!!

denna julen blir inte alls som vanligt men har juh fått en underbar prinsessa till så får se det så

kram på er

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-19 13:16:17 följande:
    Trodde inte heller att det skulle vara SÅ STOR omställning, jag menar man har ju småbarn så man borde ju vara mer van än när man skaffar syskon när de är lite äldre men så var det ju inte.
    Jag hoppas bara att jag kommit i det lite mer när jag ska vara ensam med dom vecakn efter nyår, jag bävar lixom för 1 HEL vecka själv, men förhoppningsvis så kommer döttrarna och hälsar på. SKa bli spännande att se hur jag komemr klara av att lämna på dagis för första gången själv den 11 januari, får bara hoppas att det inte är så mycket snö för då kan jag inte köra vagenn i snön, då får jag ta Olivia i sjal och William i hans vagn
    Ne, vi får hoppas vi kommer in i det snart, man mår juh lite dåligt över allt kaos nu

Mina var juh lite på dagis förra veckan, men ändå själv de dagar de var hemma, nu är det första dagen själv på hela veckan...dagen började väldigt tidigt idag tyvärr, men få försöka sova lite när sonen ska sova sen, men då ska väl lillan äta & böka lite självklart

Det fixar du, det gjorde jag iofs med bil, men alla 3 ska ha overall m.m & sonen hatar att klä på sej allt så vi har alltid en kamp!!!! Är svettigt kan jag säga jag hoppas vi köper syskonvagnen snart så jag ta mej ut med alla utan att ha en tanke om hur ska detta gå!!??
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-19 13:40:28 följande:
    Elliot är ju oxå född i december och all sa hela tiden att "hoppas han inte kommer nära Lucia, för då är det så nära till jul och det kan ju inte vara kul för honom att fylla år då" osv osv
    Än så länge har det inte varit några problem för honom för han ser det som han fyller år först eftersom alla redna har fyllt år så börjar han lixom om.
    Jag har fått alla mina inom en 6 månders period, de är födda i i slutet av augusti, september, december och Januari.
    Inte mycket att göra åt, jag är tydligen som mest fertil runt mar/april men hade oxå velat ha ett vår/sommarbarn
    Och jag har fått mina i Nov & januari, nu var juh lillan beräknad till dec men ville ut i november som sin storasyster Så jag tror med på att jag är mest fertil då!
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-19 21:04:02 följande:

Grattis STOCE till eran lilla tjeja Jätte söt:)

Annacl: Skoj med bild..så himla söt liten tös

Ja här hemma rullar de på o Albin e världens snällaste bebis! Äter o sover hela tiden, de enda pip o skrik han gör e när han e hungrig eller har bajs i blöjan!
    Hoppas så att de håller i sig! Annars e de bara o NJUTA nu av fulla muggar!

Går bra med storebror än så länge

Skönt att allt går bra

Min lilla är rätt snäll med, lite sällskaps sjuk på kvällarna, ibland lite bökig, men inget skrik iaf, är skönt!!!
    delifi2 skrev 2010-12-19 21:50:53 följande:
    Ibland kan Olivia vara vaken flera timmar, hon ligger bara och tittar på allt runt henne, hon ligger bara där helt fridfullt i sin babysitter

Stackars unge har knappt några kläder, eller hon har kläder men alla är för stora för alla kläder i strl 50 är fortfarande i källaren.
    Hon är en riktigt bajs och kissunge, hon gör åt fler blöjor än nån av de andra barnen, så fort ma nhar bytt på henne när hon vaknat så matar jag henne och då bajsar hon igen, kan inte vänta byta på henne heller eftersom hon kissar så otroligt mycket när hon sover.

Hoppas et kommer några fler december bebisar snart, nu är ni inte många kvar.
    Lider med er som har förvärkar och det inte händer nåt på. Håller tummarna för alla er
    Hahaha låter som vår lilla med, bajsar ibland både innan hon äter & efter, hur mycket kan det liksom komma ut från en sån liten

Förresten ang kräkningar osv, jag har inte så stora problem med att kräkas, men att städa upp kräk, fyyyyyyy & blääää
Svar på tråden December Bebis 2010 :)