delifi2 skrev 2010-12-19 00:29:56 följande:
tyckte det var stor omställning med första barnet men så är det ju alltid, konstigt vore det annars, men sen när jag fick andra dottern så var det inte så farligt.
Men nu när man har 3 små, Elliot 6 år, William 14 månader och så Olivia....Jisses.... William ska klättra på Olivia, visst är han jätteduktigt som klappar och så men man kan inte lita på att han alltid gör det, idag satte han ett knä rätt på hennes kind och skulle ta sig upp till mig när vi var i soffan, jag sa nej putta bort han lite lätt från Olivia och hon börjar gråta eftersom det gjorde ont och han böjrar gråta för att jag sa nej, samtidigt kommer ELliot och frågar när vi ska baka pepparkakor.
Det är ALLTID ALLT på en gång
Som när jag laga mat idag, alla 3 var hur lugna som helst, sen när det var 1 minut kvar på spaghettin då ska plötsligt Olivia ha mat och WIlliam komemr och är hungrig och vill upp i stolen, då är det plötlsigt 3 saker man måste ta tag i PRONTO.....
NhjärtaD skrev 2010-12-18 21:41:34 följande:
Instämmer jag med! Herregud, vart har all tid tagit vägen,önskar det var fler timmar på dygnet så jag hann med allt jag vill!!
Vi fattar inte att Olivia är 2 veckor imorgon, hade jag varit gravid så skulle det bara gått 2 dar lixom. Hinner sätta mig framför datan läsa en sida och sen så ska man göra nåt.
Men är så glad över att inte vara gravid, men samtidigt känns det lite kosntigt att det var sista gågnen.
Kommer inte palla en till grav och skulle jag bli det så skulle jag bli livrädd för att snittas igen. Så nu är det slut på barnfabriken, nu väntar jag på att bli mormor om några år ist, min yngsta dotter (17 år) vill ha barn tidigt typ vid 25 har hon sagt och till dess är det inte många år kvar

Ja Nova är 4 år, Elliot är snart 23 månader & Nemi 3 veckor. Elliot är likadan, vill klappa & pussa men kollar inte vart han har sina kroppsdelar & ligger hon nära honom när han blir förbannad så kan hon få nått i huvudet ele så.
Kommer nog att ta tid att komma in i denna omställning, trodde inte det skulle vara så här tufft faktiskt.
Ja när det är lugnt är det helt underbart

men ibland kan det verkligen bli kaos!!! Men jag säger som du är glad att inte vara gravid längre, & detta kommer bli bättre med tiden....
vi kommer skaffa en till senare, men då ska Nemi vara minst 3-4 för att jag ska orka!
Härligt att bli mormor tidigt!