Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-12-11 12:45:20 följande:
    bf+4 idag, tycker inte att något har ändrats direkt, sammandragningarna osv känns ungefär som de har gjort hela tiden och kommer lika tätt som de har gjort de senaste veckorna, kanske något tätare- tänker inte riktigt på det för vill inte leta tecken och bli otålig:P.

Ända skillnaden är att jag gråter MKT mer lätt och brusar upp lättare så hormonerna sprudlar väl i kroppen:).
    Bebis känns lugnare också men det kanske börjar bli trångt där inne- på tiden;).

Svägerskan har ju gissat på 20e så jag satsar på det som slutdatum för att inte bli knäpp eller tappa humöret. Ända som känns "jobbigt" är att det är rätt tråkigt att mest bara sitta här hemma, vågar inte direkt åka nånstans ifall vattnet går och jag o Pappan bor ju inte ihop så det blir lätt ensamt.
    Längtar efter min vovve så jag tror jag går av snart också, han har inte vart här sen v 38+0 o idag är det 40+3. Ska bli underbart när bebis har kommit och vovven kan komma tillbaks så familjen e hel igenHjärta.

Satte ut den här på facebook idag:
    Bäste Bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 10-12-07.

För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.

Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma
    hahahha den var rolig
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-12-15 11:32:16 följande:
    NhjärtaD skrev 2010-12-15 10:43:31 följande:
    Här blir det inget mer sex detta året sista gången vi hade sex var innan vattnet gick så det var den 25/11, så det är juh faktiskt inte så länge sen....

Har en liten sötböna i mitt knä som är klar vaken, ligger & kikar & funderar på omvärlden

Här händer inte så mycket med min vikt, ele jo lite har väl iaf gått ner 12 kg, ca 12 kvar!!
    Det jag önskar mej av tomten är typ bara presentkort på kläder!!!!!
    Oj, var det så länge sen hon föddes?! Känns som det var några dagar sen bara ju. Tiden går ju fortfarande fort på nåt konstigt sätt. 12 kilo måste ju kännas skönt iaf!

Till er som gått över tiden, tycker himla synd om er. Egentligen borde man ju inte klaga eftersom man fortfarande har två veckor kvar till BF och jag klagar inte så mycket över att bebisen inte kommit än som att jag klagar över hur ONT jag har överallt och hur dåligt jag mår. Men jag hoppas era småpluttar kikar ut snart!

HIhihi ja hon är 18 dagar idag Tiden går som sagt fort men ändå sakta för er

ooo ja 12 kg lättare är en dröm!!!
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-15 13:15:23 följande:

Senare i eftermiddag åker vi hem från BB. Kommer bli så sjukt konstigt och komma hem med 2 barn Men ack så underbart!
    Wille ska få komma hit sen till BB o hjälpa till o packa ner Albins sakerna och ta med Albin hem så han förstår att bebisen nu kommer o bo med oss Hjärta

Albin ligger här o myser o de finns ju ingen godare doft än just BEBIS! Kan sniffa i evigheter o dess lena hud! ÅHH man blir ju bara så rörd! Blir ju lätt fler barn här sen;-D
    Men då e de in till förlossningen vid minsta lilla tecken( sa de till mig på förlossningen,hehe!') då de gick så fort allt!

Hoppas att min mjölk snart ska komma med, ska strax ta en matvikt på lillen, men känns så synd o behöva väcka honom!

Kommer bli såå skoj sen när alla fina bebisar e ute och det blir bebissnackTungan ute

Åhhh vad jag saknar den tiden på BB
    Hihihi skönt med en till som kommer skaffa fler efter denna

Jaaaa längtar efter bebissnacket, är inte mycket av den varan just nu här inne

kram på er
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-12-15 13:36:46 följande:
    Nu är Arvid 1vecka gammal och äter och äter! Jag har tappat 10kilo såg jag idag, så nu är det 5kilo kvar. gutt att det verkar gå så fort med viktnedgången iaf! men shit vad jag är törstig HELA tiden, mat är jag inte lika sugen på. Tungan ute
    skönt med bara 5 kvar här är det ca 12 minst Obestämd

Jag är med mycket törstig, men man ska juh dricka mycket vatten när man ammar! Har en Intersport flaska med vatten i hela tiden.

Ang badning, man badar juh dem på BB innan man åker hem så det ska inte vara nån fara! Bara man torkar den torr sen.

Ang amningen, efter ca en vecka lite mer har allt kommit igång & de har ställt in sej. bara att stå ut lite till
  • Trollungarnasmamma
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 16:57:51 följande:
    Mmm, nu börjar det bli överkomligt och lättare att njuta av dag för dag
    ja precis, jag fick juh lyx att inte behöva stånka de 2 sista veckorna
  • Trollungarnasmamma
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 16:57:51 följande:
    Mmm, nu börjar det bli överkomligt och lättare att njuta av dag för dag
    ja precis, jag fick juh lyx att inte behöva stånka de 2 sista veckorna
  • Trollungarnasmamma

Jag började gråta i söndags, för massa små saker, så hormonerna rumlar nog runt endel....

• Trollungarnasmamma

Usch lider med er tjejer men snart snart så är ni där vi andra är!! Lite avis, är så underbart när det väl startar & sen när bebis kommer ut till världen&BB...mmmm, myyyys

Jag är oxå varm & svettas konstantObestämd får byta tröjor varje dag, mindre kul att vara iväg nånstans. måste väl vara hormoner ele nått?

Idag ska vi skriva på faderskaps papper, sen fika hos mamma/mormor.

kram på er

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-18 18:46:37 följande:
    Vi färdknäppde på fredagen och hon kom på söndagen så jag håller tummarna för dig att det hjälper för dig oxå.
    Är helt 100 på att det var det som satte igång det för mig *hosthost*
    Samma här, vi färdknäppade på torsdags kvällen & på natten gick vattnet, lördagen kom hon!

GRATTIS STOCE{#emotions_dlg.flower} 
    Ja ibland har de duktigt fel BM
Svar på tråden December Bebis 2010 :)