Movie Freak skrev 2010-04-11 18:51:00 följande:
ja skolverket har gjort åtskilda, forskningsgrupper o även statliga studier finns.min mamma är förskollärare och special pedagog o har jobbat inom barnomsorgen i 40 år så jag har bara tagit del av det material hon har o den infon hon själv tagit del av genom sitt jobb o utbildningar.men är det så konstigt att barn generellt sätt som är hemma inte är lika långt framgångna när det gäller social kompitens, att vara i grupp, har svårare att ta kontakt med andra osv det tycker jag säger sig själv.GENERELLT sätt är det givet att det är så, sedan finns det alltid undantag för en generell regel vet vi alla säger bara hur det är i ja just det generella fall. Barn är individer som alla vi andra o kan inte sättas i fack bara för att det finns en studie.Men som sagt generellt sätt är "hemma" barn efter i vissa områden så är det bara o vad är det för fel med att säga det eller provocerande?
Kan du inte lanka till alla dessa studier?
Jag haller itne alls med om att 'generellt' ar det 'givet' att det ar sa som du pastar. Snarare tvartom!
En foralder som har valt (for i Sverige ar det isafall ett valdigt aktivt val) att vara hemma med barnet, lata barnet vara hemma, kan sakerligen ge barnet mer uppmarksamhet an den allra basta och mest brinnande pedagog pa nagon forskola i landet.
daremot de foraldrar som 'tvingas' vara hemma med barnen i Sverige, som inte valt det men inte far lamna sina barn pa forskola pga 15 timmars regeln, ar kanske mindre motiverade att gora sitt basta for sina barn. Darfor att de intalats att de inte klarar av det, de ar ju trots allt inte utbildade.
dar kan jag mojligen se en brist. Men det ar itne for att foraldern inte skulle klarat av det. Utan for att de trott pa propagandan.