• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • AnnaOlsson
    SaramedM skrev 2010-04-13 10:04:02 följande:
    Men varför inte? Alla barnen är lika mycket syskon till varandra?
    Nej, de är "inte lika mycket syskon" för mig, jag skulle bara vara mamma till mina barn och det är de som skulle betyda något för mig, vill andra ha med deras barn får de ordna det själva, inget konstigt med det alls.

Men folk får göra hur de vill, jag har svarat vad jag tror jag skulle gjort och det har andra inte någon som helst bestämmanderätt över.
    Tyck vad ni vill men jag känner mig inte så intresserad faktiskt.

Ni hade inte uppskattat ifall jag propagerade att NI gör fel om ni inte gör som jag eller hur?

Så bara släpp det och gå vidare
  • TheOnlyOne
    Ess skrev 2010-04-13 20:48:56 följande:
    Partnern blev ledsen...................... Då kanske partnern själv skulle ta ett intiativ att sätta in en annons och inte bara vänta på att bli servad med det och sen beklaga sig.
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:
    och inget ifyllt.
  • TheOnlyOne
    Ess skrev 2010-04-13 20:48:56 följande:
    Partnern blev ledsen...................... Då kanske partnern själv skulle ta ett intiativ att sätta in en annons och inte bara vänta på att bli servad med det och sen beklaga sig.
    Han var inte med vid tillfället hon svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överrens hur det skulle stå men hon ändrade det.
  • Blitz

De va elakt, klart jag hade skrivit dit syskonet, dom är ju en familj oavsett.

• Ess
    TheOnlyOne skrev 2010-04-16 00:05:55 följande:
    Han var inte med vid tillfället hon svarade på frågorna.De hade tidigare kommit överrens hur det skulle stå men hon ändrade det.
    Det kan ju knappast va en nyhet för honom att hon troligtvis inte gillar hans tidigare barn. Vill han att annonsen ska utformas på ett visst vis så får han själv göra det.

Jag hade nog inte heller tagit med hans barn, för dom har växt upp för sig och våra som är mkt yngre är en enhet för sig. Jag tycker det beror på vilken kontakt man har med dem om dom ska stå med eller ej.
  • iolanthe
    TheOnlyOne skrev 2010-04-16 00:04:40 följande:
    Det var en färdig blankett. Rutor med information. Där det skulle nämnas syskon var det så här: Syskon: och inget ifyllt.
    Men det såg väl inte ut så i tidningen sen, att det stod syskon och så tomt?

Och har man kommit överens om hur en annons ska se ut tycker jag också det är taskigt att ändra på det. Men jag tror ändå inte att dom äldre barnen blir lidande för att dom inte fanns med i tidningen.
  • TheOnlyOne
    iolanthe skrev 2010-04-16 21:07:00 följande:
    Men det såg väl inte ut så i tidningen sen, att det stod syskon och så tomt? Och har man kommit överens om hur en annons ska se ut tycker jag också det är taskigt att ändra på det. Men jag tror ändå inte att dom äldre barnen blir lidande för att dom inte fanns med i tidningen.
    Det såg exakt ut så här:
    syskon:
  • iolanthe
    TheOnlyOne skrev 2010-04-16 22:41:23 följande:
    Det såg exakt ut så här: syskon:
    Det låter ju jättekonstigt. Står det så även i de fallen där det är bådas första barn och inga syskon finns?

Men jag håller med dig om att det är taskigt då det gick till på det sättet.
  • SaramedM
    AnnaOlsson skrev 2010-04-13 21:53:05 följande:
    Nej, de är "inte lika mycket syskon" för mig, jag skulle bara vara mamma till mina barn och det är de som skulle betyda något för mig, vill andra ha med deras barn får de ordna det själva, inget konstigt med det alls.Men folk får göra hur de vill, jag har svarat vad jag tror jag skulle gjort och det har andra inte någon som helst bestämmanderätt över.Tyck vad ni vill men jag känner mig inte så intresserad faktiskt.Ni hade inte uppskattat ifall jag propagerade att NI gör fel om ni inte gör som jag eller hur?Så bara släpp det och gå vidare
    jo de är lika mycket syskon!
    De delar en förälder, sen vilken det är har inte med saken att göra
  • AnnaOlsson
    SaramedM skrev 2010-04-17 08:30:29 följande:
    jo de är lika mycket syskon!De delar en förälder, sen vilken det är har inte med saken att göra
    Enligt dig.

För mig är en mamma förälder nummer ett eftersom det är hennes kropp som skapat barnet, burit, fött och troligen ammat.

Barn med samma mamma och särskilt ifall de bott tillsammans heltid som en riktig familj är mer syskon för mig än ett barn på vift från pappans sida som dyker upp då och då i ett boende där en familj bor fast och heltid.

Men du får tycka vad du vill, skönt att inte jag lägger någon press i hur du ska tycka och känna?
    Kanske prova låta andra göra samma sak
Svar på tråden Taskigt! Annons