• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • rightbackatyou
    FoxxyFatAss skrev 2010-04-11 08:28:13 följande:
    Han straffas inte, han får bara göra uppoffringar precis som jag får, du vet som man gör i en parrelation. Hans laster är rätt krävande så han får jobba för att ge tillbaka det han kräver av mig

Nej, "man" vill inte alltid att ett barn känner sig välkommet.
    Du har tydligen inte träffat på den typen av personlighet ännu men kanske det kommer vad vet jag. Men jag har också varit naiv och trott samma sak innan jag fick erfarenhet

Det var dumt att bilda familj med en som hade en unge sedan innan, sant.
    Med facit i hand vet jag det men då vi sitter i båten så får vi ro och det går faktiskt bra (med undantag vissa dagar ungen kommer till oss) men problem finns i alla förhålladen, det är inte samma sak som att man löser dem genom att krascha familjen eftersom man då bara skapar nya problem (vilket min sambo fattat och lärt sig av och jag visste redan innan)
    Genom kommunikation och kärleksfulla handlingar så klarar man det mesta och hjälper inte det så finns familjeterapi där vi varit några gånger när hans unge sedan innan var som värst och sambon inte visste hur han skulle bete sig.
    Vill man så kan man, fler borde tänka så.

Utan separerade föräldrar så slipper oskyldiga, som jag, drabbas.

Men sambon vet att hans barn är hans ansvar och att det han med det barnets existens kräver av mig får han ge tillbaka på ett eller annat sätt, att leva i ett förhållande i obalans gynnar ingen, så en eftersträvan av någolunda jämnvikt är något fler borde ha

Kanske hade det minskat antalet separationer?
  • rightbackatyou
    Love3 skrev 2010-04-11 08:25:57 följande:
    Hmm du låter rätt bitter! Varför igentligen?Det är ett barn, inte en vuxen du har med att göra.Tycker du så illa om din sambo att han har "raserat" ett förhållande när han har skaffat barn?Du vet väl att ett förhållande kan ta slut oavsett även ditt!Och då har du ett eller 2 som ska vara hos sin far & ev hans nya
    Hahahaha, jo om man inte vet något så kan man ju alltid tro så gör du det
  • Felicia78

jag har läst hela tråden nu o väljer nu att lämna den. Blir så sjukt ledsen av denna läsning o får försöka intala mig att en viss person här inne bara vill skapa bråk o få uppmärksamhet... För inte ett vettigt ord har kommit ifrån denna person under hela denna tråden. usch... Känns nästan som hon är psykisk sjuk. alla smilegubbar, skratt o skit över de mest bisarra sakerna...
    fy!

• Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:42:53 följande:
    Han straffas inte, han får bara göra uppoffringar precis som jag får, du vet som man gör i en parrelation. Hans laster är rätt krävande så han får jobba för att ge tillbaka det han kräver av mig Nej, "man" vill inte alltid att ett barn känner sig välkommet. Du har tydligen inte träffat på den typen av personlighet ännu men kanske det kommer vad vet jag. Men jag har också varit naiv och trott samma sak innan jag fick erfarenhet Det var dumt att bilda familj med en som hade en unge sedan innan, sant. Med facit i hand vet jag det men då vi sitter i båten så får vi ro och det går faktiskt bra (med undantag vissa dagar ungen kommer till oss) men problem finns i alla förhålladen, det är inte samma sak som att man löser dem genom att krascha familjen eftersom man då bara skapar nya problem (vilket min sambo fattat och lärt sig av och jag visste redan innan) Genom kommunikation och kärleksfulla handlingar så klarar man det mesta och hjälper inte det så finns familjeterapi där vi varit några gånger när hans unge sedan innan var som värst och sambon inte visste hur han skulle bete sig. Vill man så kan man, fler borde tänka så. Utan separerade föräldrar så slipper oskyldiga, som jag, drabbas. Men sambon vet att hans barn är hans ansvar och att det han med det barnets existens kräver av mig får han ge tillbaka på ett eller annat sätt, att leva i ett förhållande i obalans gynnar ingen, så en eftersträvan av någolunda jämnvikt är något fler borde ha Kanske hade det minskat antalet separationer?
    Herregud måste du Kränka alla som inte tycker som dig?
    Det är MÅNGA som har frågasatt dig & du undrar inte ens varför?!
    Du är inte oskylldig, du har ju själv gett dig in i leken eller hur?
    Och "det var dumt att skaffa barn med honom"?
    Du väntar ju ett till så tydligen så var det inte så dumt ändå!
  • FoxxyFatAss
    Felicia78 skrev 2010-04-11 08:47:38 följande:
    jag har läst hela tråden nu o väljer nu att lämna den. Blir så sjukt ledsen av denna läsning o får försöka intala mig att en viss person här inne bara vill skapa bråk o få uppmärksamhet... För inte ett vettigt ord har kommit ifrån denna person under hela denna tråden. usch... Känns nästan som hon är psykisk sjuk. alla smilegubbar, skratt o skit över de mest bisarra sakerna...fy!
    jag förstår det!!

jag är bara så tacksam över att min son är älskad av min sambo, nu när man verkligen får se hur vissa tycker och tänker.
    är glad att han är en vettig och kärleksfull person!
  • rightbackatyou
    Love3 skrev 2010-04-11 08:48:56 följande:
    Herregud måste du Kränka alla som inte tycker som dig?Det är MÅNGA som har frågasatt dig & du undrar inte ens varför?!Du är inte oskylldig, du har ju själv gett dig in i leken eller hur?Och "det var dumt att skaffa barn med honom"?Du väntar ju ett till så tydligen så var det inte så dumt ändå!
    Jag vet varför folk härinne ifrågasätter.
    För att folk härinne inte har någon erfarenhet och har levt ett lite gulligt och skyddat liv

Jo, jag är oskyldig, jag har inte valt att det barnet skulle födas, däremot drabbas jag av det. Folk får gärna ha sina laster utan att jag bryr mig, men drabbas jag så bryr jag mig självklart och jämnvikt behöver skapas.

Eftersom vi är en familj jag, sambon och vårat barn så vill jag gärna ge gåvan syskon till vårat barn som han kan leka och växa upp med.
    Anser att vårat barn har rätt till syskon för att kunna lära sig att dela, lösa konflikter och villkorslöst älska, jag hade själv syskon så även min sambo.
    Vår familj blir ännu mer gedigen än enbarnsfamiljer, mer äkta och hel på något sätt, har alltid viljat ha två barn
    Får se om det stannar på det eller om det kanske blir ännu fler, har trots allt bara två armar
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:04:31 följande:
    Jag vet varför folk härinne ifrågasätter. För att folk härinne inte har någon erfarenhet och har levt ett lite gulligt och skyddat liv Jo, jag är oskyldig, jag har inte valt att det barnet skulle födas, däremot drabbas jag av det. Folk får gärna ha sina laster utan att jag bryr mig, men drabbas jag så bryr jag mig självklart och jämnvikt behöver skapas. Eftersom vi är en familj jag, sambon och vårat barn så vill jag gärna ge gåvan syskon till vårat barn som han kan leka och växa upp med. Anser att vårat barn har rätt till syskon för att kunna lära sig att dela, lösa konflikter och villkorslöst älska, jag hade själv syskon så även min sambo. Vår familj blir ännu mer gedigen än enbarnsfamiljer, mer äkta och hel på något sätt, har alltid viljat ha två barn Får se om det stannar på det eller om det kanske blir ännu fler, har trots allt bara två armar
    haha du har ju valt att leva med en person som har barn sedan tidigare, Trotts att du verkar emot detta så "skylldig" är du allt!

Har man gett sig in i leken så får man också leken tåla....

Glöm inte at ditt barn HAR ett syskon redan & ska nu få ett till..
  • rightbackatyou
    Felicia78 skrev 2010-04-11 08:47:38 följande:
    jag har läst hela tråden nu o väljer nu att lämna den. Blir så sjukt ledsen av denna läsning o får försöka intala mig att en viss person här inne bara vill skapa bråk o få uppmärksamhet... För inte ett vettigt ord har kommit ifrån denna person under hela denna tråden. usch... Känns nästan som hon är psykisk sjuk. alla smilegubbar, skratt o skit över de mest bisarra sakerna...fy!
    Hmmm... undra jag vem du kan mena?
    Nej, jag är inte psyksjuk men du (alla troligen när jag tänker efter) hade troligen blivit om du/de/ni levt med min sambos barn sedan innan, själv är jag stark från grunden och successivt härdad dessutom så jag har klarat mig
  • FoxxyFatAss
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:06:42 följande:
    Jag är både kärleksfull och vettig Du är gulligt naiv som tror att man bara har en skepnad, du visar inte direkt dina bästa sidor härinne men jag förstår att även du säkert har bra sidor för det.Men det lär man sig med tid och erfarenhet så det kanske kommer även till dig
    jag bad inte om din åsikt eller kommentar på det jag skrev!
  • Liselottang
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:04:31 följande:
    Jag vet varför folk härinne ifrågasätter. För att folk härinne inte har någon erfarenhet och har levt ett lite gulligt och skyddat liv Jo, jag är oskyldig, jag har inte valt att det barnet skulle födas, däremot drabbas jag av det. Folk får gärna ha sina laster utan att jag bryr mig, men drabbas jag så bryr jag mig självklart och jämnvikt behöver skapas. Eftersom vi är en familj jag, sambon och vårat barn så vill jag gärna ge gåvan syskon till vårat barn som han kan leka och växa upp med. Anser att vårat barn har rätt till syskon för att kunna lära sig att dela, lösa konflikter och villkorslöst älska, jag hade själv syskon så även min sambo. Vår familj blir ännu mer gedigen än enbarnsfamiljer, mer äkta och hel på något sätt, har alltid viljat ha två barn Får se om det stannar på det eller om det kanske blir ännu fler, har trots allt bara två armar
    Jag tycker du borde vakna upp och se ditt eget ansvar i det här, som vuxen människa. Du har inte "drabbats" av din sambo och hans "unge". Du har VALT din sambo och därmed också valt hans barn, så ser verkligheten ut. 
Svar på tråden Taskigt! Annons