• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • rightbackatyou
    FoxxyFatAss skrev 2010-04-11 09:29:52 följande:
    vadå? du har valt din man/sambo, och HELA hans paket och alla tillbehörprecis som han har valt dig med allt ditt och dina
    Det går bara inte in eller hur?
  • rightbackatyou
    Åsa A skrev 2010-04-11 09:41:28 följande:
    Håller med! det är inte direkt första gången hon skriver om sin STYVSON på detta viset och om hon tror att han inte märker vad hon tycker om honom så är hon tom dummare än toffeln hon valt att skaffa barn med.TS: jag tycker att det är självklart att alla barnets syskon ska vara med i födelseannonsen.
    HAN är tom dummare än toffeln du valt att skaffa barn med menar du nog
  • rightbackatyou
    Åsa A skrev 2010-04-11 09:41:28 följande:
    Håller med! det är inte direkt första gången hon skriver om sin STYVSON på detta viset och om hon tror att han inte märker vad hon tycker om honom så är hon tom dummare än toffeln hon valt att skaffa barn med.TS: jag tycker att det är självklart att alla barnets syskon ska vara med i födelseannonsen.
    OM det FINNS sykon vill säga så kan de nämnas om man vill det, helt klart.
  • VixieB
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:53:58 följande:
    Herregud!!! {#lang_emotions_surprised}
  • SaramedM
    FoxxyFatAss skrev 2010-04-11 09:33:31 följande:
    jag frågar för att du skrev det??!har killar lättare att ta till sina bonusbarn än tjejer? jag kan köpa det, men tycker att man ska tänka efter innan man ger sig in i en relation där det finns tidigare barn då jag tycker dom har rätt att känna sig älskade!
    jag tror framförallt att fler pappor än mammor accepterar att den nya partnern inte tar till sig barnen
  • rightbackatyou
    VixieB skrev 2010-04-11 09:57:33 följande:
    Herregud!!!
    Ja jag vet.

Och han är i mitt hem varannan vecka, FATTA jag är stark som klarar av det
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:00:46 följande:
    Ja jag vet.Och han är i mitt hem varannan vecka, FATTA jag är stark som klarar av det
    Nej men barnet är nog

Det är barnets hem också!
  • Elsans
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:55:09 följande:
    OM det FINNS sykon vill säga så kan de nämnas om man vill det, helt klart.
    Och du får inte in i din hjärna att nej, ett halvsyskon är inte ett helsyskon men  det är likförbannat ett syskon.
  • VixieB
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:00:46 följande:
    Ja jag vet. Och han är i mitt hem varannan vecka, FATTA jag är stark som klarar av det
    Nu förstår du säkert att det inte alls var så jag menade, men känns det bättre att förneka så gör du det! :)
  • Elsans
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:53:58 följande:
    Jag trodde du var en hon men då ber jag om ursäkt. Bra att homosexuella får adoptera nu för tin tycker jag.
Svar på tråden Taskigt! Annons