• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • VixieB
    Åsa A skrev 2010-04-11 10:04:34 följande:
    Jag trodde du var en hon men då ber jag om ursäkt. Bra att homosexuella får adoptera nu för tin tycker jag.
  • amalie79

En bekant var med om en liknande situation nyss, en kär gammal släkting gick bort och bonusbarnbarnet stod inte med på bandet till kransen "för det skulle bara vara de riktiga barnbarnen".

Hur känner det barnet, som är åtta år gammalt och faktiskt förstår ganska mycket och kanske till och med kan läsa på blommorna och se att han inte är med?

Nej, det är inte okej. Alla ska vara med!

• Yoshii
    amalie79 skrev 2010-04-11 10:06:11 följande:
    En bekant var med om en liknande situation nyss, en kär gammal släkting gick bort och bonusbarnbarnet stod inte med på bandet till kransen "för det skulle bara vara de riktiga barnbarnen". Hur känner det barnet, som är åtta år gammalt och faktiskt förstår ganska mycket och kanske till och med kan läsa på blommorna och se att han inte är med? Nej, det är inte okej. Alla ska vara med!
    Nej men FY {#lang_emotions_frown}

Stackars barn!!!
  • rightbackatyou
    Åsa A skrev 2010-04-11 10:03:18 följande:
    Och du får inte in i din hjärna att nej, ett halvsyskon är inte ett helsyskon men  det är likförbannat ett syskon.
    Halvsyskon, helt riktigt.

Mer betoning på halv när det gäller sambons barn sedan inna, han är hos oss halvtid så det är halvt i dubbel bemärkelse.
  • rightbackatyou
    Jag trodde du var en hon men då ber jag om ursäkt. Bra att homosexuella får adoptera nu för tin tycker jag.
    Oj, här behöver man vara tydlig.

HAN som i min sambos barn sedan innan.

Men bra att du visar när du inte hänger med, om man inte gör det lär man sig ingenting
  • rightbackatyou
    SaramedM skrev 2010-04-11 10:01:26 följande:
    Nej men barnet är nogDet är barnets hem också!
    Hahahaha, nej det är inte barnets hem om det är mitt hus du syftar på?

Mitt hus är hans är hans hem lika mycket som det är ditt hem
  • Yoshii
    Tack för ett gott skratt!!!!!!!

Men den sanningen håller jag med om, mycket bra tycker jag!
  • Lilly mama

Intressant ändå att vissa lyckas föröka sig oavsett att de har halv hjärna och halvt hjärta. När jag har flera fantastiska människor i min närhet som inte lyckas hitta npgon att älska.

• M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:07:53 följande:
    Halvsyskon, helt riktigt.Mer betoning på halv när det gäller sambons barn sedan inna, han är hos oss halvtid så det är halvt i dubbel bemärkelse.
    Så i dina ögon är han en halv individ?

Jag tycker att det är förkastligt att använda värdeord när det gäller människor. Det är inte medmänskligt, empatiskt eller ens speciellt smart gjort.

Jag tycker man ska bete sig mot andra som man vill bli bemött själv.

Men det tycker bevisligen inte du, i mina ögon är det förskräckligt.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • VixieB
    Lilly mama skrev 2010-04-11 10:13:39 följande:
    Intressant ändå att vissa lyckas föröka sig oavsett att de har halv hjärna och halvt hjärta. När jag har flera fantastiska människor i min närhet som inte lyckas hitta npgon att älska.
    Livet upphör aldrig att förvåna, men jag håller med dig till fullo!
Svar på tråden Taskigt! Annons