• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:48:03 följande:
    Ja, eftersom du skriver så korkade saker och sen låtsas som att det är ordinärt eller vanligt, så undrar jag naturligtvis om du ljuger.

Hur funderar man när man gör skillnad på barn? Jag säger inte att man älskar alla, men man kan behandla dem lika. Precis som man gör (om man har bra moral vill säga) med alla man möter på stan.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 12:08:37 följande:
    Problem kan uppstå en bit IN i förhållandet men det är förhoppningsvis ingen nyhet?Sedan är det det som skiljer agnarna från vetet, det finns de som tror att man löser allt genom att rasera det man byggt upp och spara på skärvorna och så finns det de som väljer att få en bra relation i EN familj trots yttre omständigheter.
    Eller så gör man hemliga alternativ C (för dig, alt A för alla andra) och är vänlig och rättvis mot alla barn som bor under ens tak.

Det är inte "det ena eller andra" det är "bästa möjliga lösningen för alla".
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • rightbackatyou
    M C skrev 2010-04-11 18:05:19 följande:
    Eller så gör man hemliga alternativ C (för dig, alt A för alla andra) och är vänlig och rättvis mot alla barn som bor under ens tak.Det är inte "det ena eller andra" det är "bästa möjliga lösningen för alla".
    Finns bara ett barn som bor här och självklart är jag både vänlig och rättvis mot honom, ser inte varför jag inte skulle vara det, jag älskar honom och han är mitt barn
  • rightbackatyou
    M C skrev 2010-04-11 18:03:45 följande:
    Ja, eftersom du skriver så korkade saker och sen låtsas som att det är ordinärt eller vanligt, så undrar jag naturligtvis om du ljuger.Hur funderar man när man gör skillnad på barn? Jag säger inte att man älskar alla, men man kan behandla dem lika. Precis som man gör (om man har bra moral vill säga) med alla man möter på stan.
    "man" behandlar inte folk lika, det är något folk däremot vill tro för att det låter korrekt.

Föga troligt att du behandlar högsta chefen på företaget likadant som du behandlar uteliggaren på stan, telefonförsäljaren på gatan eller din mamma eller svärmor men visst, mår du bra av att tro det så gör det.

Jag däremot vet att så inte är fallet
  • rightbackatyou
    SaramedM skrev 2010-04-11 16:57:21 följande:
    nej men med det resonemanget kan man ju heller inte älska adoptivbarn lika mycket vilket man kan!Det är ett val att älska de man lever med
    Älska har inget med gener att göra, trodde det var självklart.

Ett adoptivbarn är ett adoptivbarn, en häst är en häst och ett biologiskt barn är ett biologiskt barn för att nämna några, för mig, självklara exempel.
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 19:13:38 följande:
    Finns bara ett barn som bor här och självklart är jag både vänlig och rättvis mot honom, ser inte varför jag inte skulle vara det, jag älskar honom och han är mitt barn
    Nej det finns ett barn till som har sitt hem där och det barnet har också rätt till sin plats i familjen som du tillhör

Han/hon kommer alltid att vara en del av ditt barns familj, antligen du vill det eller inte

Du har fortfarande inte svarat på varför man vill ha barn med en man som så tydligt visar att det är inte barnen som i ett skarpt läge kommer i första hand?
  • Lilly mama

Blir man gravid med någon man inte känner kan det ju bli så!{#lang_emotions_laughing}

• iolanthe

Jag tycker det är ok att lämna bort syskon om man vill det ja. Man kan ju skriva Vår dotter/son, datum och sen föräldrarnas namn under.

• trolltotten

Min dotter har en halvbror på 5 år. Skulle aldrig tänka mig annat än att han står med på födelseannonsen. De e hans lillasyster precis som alla "helsyskon" e de. Styvbarnen kommer på köpet, lättast att se dom som sina egna o behandla dom lika!

• M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 19:15:54 följande:
    "man" behandlar inte folk lika, det är något folk däremot vill tro för att det låter korrekt.Föga troligt att du behandlar högsta chefen på företaget likadant som du behandlar uteliggaren på stan, telefonförsäljaren på gatan eller din mamma eller svärmor men visst, mår du bra av att tro det så gör det.Jag däremot vet att så inte är fallet
    Det är för bedrövligt. Du har verkligen ingen bra moral. Jag blir så ledsen för din skull när jag läser vad du skriver.
Svar på tråden Taskigt! Annons