Självklart så ska bonusdottern vara med på bilden, och självklart kommer hennes namn att stå på på annonsen när "mitt" barn föds..
för hennes pappa är pappa till mitt barn med, och jag har valt att bilda familj med hennes pappa, alltså fick jag ta han med "bagage och allt", även om det är jobbigt vissa gånger. Med andra ord hade jag ett val långt innan jag blev med barn, antingen så stannar jag kvar hos honom och hans bagage eller så återgår jag till att leva det liv jag hade innan vi träffades.
Visst, om jag fick välja, så hade jag helst sett att min man inte hade ett barn sedan tidigare, men nu har han det och jag visste om det förutsättningarna INNAN vi köpte hus och gifte oss.
jga läste i tråden tidigare att rightbackatyou skrev nått i stil med "att hennes sambo får betala för att han har släpat in sitt förflutna i deras gemensama liv" eftersom hon inte släpat in nått gammalt i den.
Jag vet inte, men allting som jag gjort tidigare, varit med om och upplevt har jag tagit med mig in i våran relation, även om det inte är något så stort som ett barn som tar plats och tid.
Här hemma får min man betala mer när det gäller matkostnaderna, och han betalar alla kostnader för barnet i sig (skor kläder och sånt som det behöver) för det anser jag att jag inte ska behöva (och han tjänar nästan det dubbla gentemot mig så), eftersom jag inte "valt att ha barn". Men däremot, så även om jag inte älskar barnet på samma sätt (för hur ska jag kunna göra det? jag har inte haft samma tid på mig att lära känna det, jag har inte samma känslomässiga band eftersom det inte är mitt eget) så är det min skyldighet att respektera det, hur drygt, påträngande, envist, uppmärksamhetskrävande osv det än må vara.
För barnet har inte valt att hennes pappa skulle flytta ihop med mig och barnet VALDE inte att komma till världen, hon valde heller aldrig att hennes föräldrarna skulle flytta isär. Man kan inte straffa ett barn för en vuxen handligar.
Och jag hoppas att om min och min mans relation skulle spricka en dag, att hans nya då resonerar på samma sätt, och respekterar och tar hand om mina barn på bästa sätt. Även om det inte är hennes egna!