• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:09:39 följande:
    Hmmm... undra jag vem du kan mena? Nej, jag är inte psyksjuk men du (alla troligen när jag tänker efter) hade troligen blivit om du/de/ni levt med min sambos barn sedan innan, själv är jag stark från grunden och successivt härdad dessutom så jag har klarat mig
    Vad vet du om ALLA oss??
    Tror inte du ska vara så säker på att du vet & kan allt.

Har levt med en annan mans barn förr & bara trivts med att ha dom!!

Nu har jag egna barn som min sambo inte är far till, men HAN tycker jätte mycket om dom & saknar dom mycket när dom inte är hemma hos oss, vi är en FAMILJ & alla inräknade.
    Nu ska han själv bli papa & våra barn ska få ett syskon {#lang_emotions_heart}
  • FoxxyFatAss
    Liselottang skrev 2010-04-11 09:13:59 följande:
    Jag tycker du borde vakna upp och se ditt eget ansvar i det här, som vuxen människa. Du har inte "drabbats" av din sambo och hans "unge". Du har VALT din sambo och därmed också valt hans barn, så ser verkligheten ut. 
    kunde inte sagt det bättre själv!
  • Weyoun

Självklart!! Min dotter är även gudmor till sin lillebror =) Det skiljer 14 år på dem.

Kan väl också tillägga att de bor ihop med oss båda två och att min man har jättebra kontakt med hennes pappa!

• Yoshii
    Jag tycker du borde vakna upp och se ditt eget ansvar i det här, som vuxen människa. Du har inte "drabbats" av din sambo och hans "unge". Du har VALT din sambo och därmed också valt hans barn, så ser verkligheten ut. 
  • Weyoun
    Viccy skrev 2010-04-11 09:16:56 följande:
    Självklart!! Min dotter är även gudmor till sin lillebror =) Det skiljer 14 år på dem. Kan väl också tillägga att de bor ihop med oss båda två och att min man har jättebra kontakt med hennes pappa!
    Och att min man har haft mest ansvar för henne sen hon var 10 år gammal. (dottern alltså)

Krångliga familjen
  • rightbackatyou
    Love3 skrev 2010-04-11 09:15:05 följande:
    Vad vet du om ALLA oss??Tror inte du ska vara så säker på att du vet & kan allt.Har levt med en annan mans barn förr & bara trivts med att ha dom!!Nu har jag egna barn som min sambo inte är far till, men HAN tycker jätte mycket om dom & saknar dom mycket när dom inte är hemma hos oss, vi är en FAMILJ & alla inräknade.Nu ska han själv bli papa & våra barn ska få ett syskon
    Jag provar en gång till:

T R O L I G E N

Såg du ordet nu?

Det är skillnad på män och kvinnor, det du tar upp är en annan diskussion så jag ser det som OT.
    Och nej, du behöver inte ifrågasätta, tänk efter först så kommer du nog på varför själv. Gör du INTE det så kommer inget gå in ändå efter diskussion så vi släpper det, tycker du inte?
    *retorisk fråga*

Men kul för dig och din sambo att han inte värderar biologisk kärlek, bra för er om det fungerar
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:15:40 följande:
    Du kan inte stava, har svårt att ta dig på allvar.Gick du ens i skolan? Nej, mitt barn har inget syskon, ett genetiskt halvsyskon från pappans sida dock som han inte ens bor med.Och jag har gett mig in i leken, det vet jag eftersom det är jag som lever mitt liv och jag tål den allt, jag är gravid igen och jag och sambon kommer fortsätta leva tillsammans som familj eller hur?Men jag förstår att det stör dig och fler därtill att jag har en hel familj.Sedan att barnet sedan innan stör varannan vecka berör mig inte så djupt i vardagen, jag har mer än det lilla halmstråt att bry mig om som dessutom ligger mig varmt om hjärtat. Men visst kommer det bli en befrielse när han slutar komma till mitt hem, då behöver jag inte FL-ventilen heller där tankar och känslor pyser ut.Bra för er andra som lever i lullullvärlden, då kan ni återgå till det tillgjorda rosa fluffet i styvkonstellationer Du är lite fånig du
    Jag är väldigt nyfiken på varför man skaffar barn med en person som så tydlig visar att i ett läge mellan ny kärlek och barnen så är det kärleken som går först?
  • Yoshii

värdera? Ja han älskar oss alla så ja han värderar OSS hans familj {#lang_emotions_smile}

TS:

Jag tror du har förstått att det är en självklarhet att syskonen ska stå med !

Tack & hej

• rightbackatyou
    Jag har varken VALT hans mamma, hans bil, hans jobb, hans kläder eller eventuella barn utan det har han eller någon annan gjort åt honom.

Han har inte VALT mina syskon, mina intressen eller mina laster utan det har jag eller någon annan gjort och jag lägger ingen tyngd på hans axlar för det, varför skulle jag?

Skulle vara för att hans last drabbar mig men det löser vi på annat sätt för att jämna ut det hela.
Svar på tråden Taskigt! Annons