• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • rightbackatyou
    SaramedM skrev 2010-04-10 07:53:57 följande:
    för att även pappan blivit pappa igen och barnet du just fött har syskon
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv.

Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning.

Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda.

Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda.

Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
  • With a devilish smile
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 08:22:33 följande:
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv. Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning. Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda. Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda. Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
    Seriöst är du på riktigt ?

Skrämmande att din sambo ens vill leva ihop med dig, hade du gillat att någon ansåg ditt barn som ett kryp i stort sett ?
    för att svara på TS : Självklart skriver man ut halvsyskon också , det är ju barnets syskon oavsett om jag inte är deras mamma. Vi gjorde det när vår dotter föddes & kommer göra när nästa kommer utan att ens tveka !
    Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
  • SaramedM
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv.Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning.Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda.Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda.Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
    om man tror att man kan skapa en familj utan att låta barnets syskon vara en del av den så är man ute på jäkligt tunn is
    Att du sätter hunden högre är sjukt, jag förstår inte vad det är för vidrig pappa som stannar hon någon som ser hans barn på det sättet
    En riktigt förälder accepterar inte sånt
  • saxon
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv.Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning.Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda.Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda.Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
    Svårt att ta dig på allvar faktiskt...
  • parvati
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 07:50:58 följande:
    Varför skulle jag ha med andras barn när det gäller mitt/mina barns födelse om jag nu känner att jag behöver skriva ut något i tidningen att jag blivit mamma?
    Andras barn? Har du haft en jungfrufödsel?{#lang_emotions_innocent}
  • Lilla JJ

Om jag hade bott ihop med pappan så hade jag skrivit med barnen som syskon. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Eftersom han inte vill ha med mig eller väntade barnet att göra.

• straw2008

En fd kompis till mig sa att de skulle göra lika då hon fullkommligt avskyr sin sambos tidigare barn, tragiskt tycker jag därför klarar jag inte av att umgås med henne längre.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Yoshii

Så klart att syskonen ska stå med, dom är lika mycket familj till den nya bebisen som den nyblivna pappan & mamman!

• Jackie85
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv. Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning. Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda. Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda. Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
    Du är inte allvarlig va?
    Jag hoppas inte det iallafall, låter ju hemskt isåfall.
  • M C
    Du låter exakt som min styvmorsa. "Jag vill inte att du pratar om ditt tidigare liv när jag är med".
    Hon är en jävla kärring som har gjort livet väldigt surt för mig. Jag hatar henne. Det är ett vedervärdigt beteende att vara så juvenil och hatisk mot ett barn. Hon är dessutom för korkad för att förstå vilken jävla idiot hon är.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden Taskigt! Annons