• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • rightbackatyou
    parvati skrev 2010-04-10 15:56:57 följande:
    Andras barn? Har du haft en jungfrufödsel?
    Nej, hur får du det till det?
  • rightbackatyou
    SaramedM skrev 2010-04-10 15:50:10 följande:
    om man tror att man kan skapa en familj utan att låta barnets syskon vara en del av den så är man ute på jäkligt tunn isAtt du sätter hunden högre är sjukt, jag förstår inte vad det är för vidrig pappa som stannar hon någon som ser hans barn på det sättetEn riktigt förälder accepterar inte sånt
    Det är skillnad på halvsyskon och syskon och särskilt när den spillran från förr som jag inte ens var inblandad i bara dyker upp varannan vecka till den familj, min familj, som bor tillsammans
    Dessutom så finns det ingen norm för hur en familj ska se ut (tydligen, hur svårt dent nu kan vara med mamma pappa och gemensamma barn), min familj är mina släktingar och min sambo, inga andra, varken grannungar eller min sambos pappa.

JAg TROR inte att jag skapat en familj, jag HAR skapat en familj, det gjorde jag när jag födde det första gemensamma barnet

Och du... en liten tanke... man behöver inte skylta med allt man tänker och känner inför sin partner om det inte gynnar en
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 18:30:37 följande:
    Det är skillnad på halvsyskon och syskon och särskilt när den spillran från förr som jag inte ens var inblandad i bara dyker upp varannan vecka till den familj, min familj, som bor tillsammans Dessutom så finns det ingen norm för hur en familj ska se ut (tydligen, hur svårt dent nu kan vara med mamma pappa och gemensamma barn), min familj är mina släktingar och min sambo, inga andra, varken grannungar eller min sambos pappa. JAg TROR inte att jag skapat en familj, jag HAR skapat en familj, det gjorde jag när jag födde det första gemensamma barnet Och du... en liten tanke... man behöver inte skylta med allt man tänker och känner inför sin partner om det inte gynnar en
    HAHA kan inget annat än att tro att du är rätt bitter på att din sambo/man har haft ett liv innan dig!! {#lang_emotions_wink}
  • rightbackatyou
    M C skrev 2010-04-10 18:13:47 följande:
    Du låter exakt som min styvmorsa. "Jag vill inte att du pratar om ditt tidigare liv när jag är med".Hon är en jävla kärring som har gjort livet väldigt surt för mig. Jag hatar henne. Det är ett vedervärdigt beteende att vara så juvenil och hatisk mot ett barn. Hon är dessutom för korkad för att förstå vilken jävla idiot hon är.
    Hon är inte så "korkad" som du tror tror jag.

Visst hade det varit bättre om du haft två föräldrar som fanns där för dig som den familj de skapat tillsammans?

Ser inget fel med kärnfamiljer, dessa problem finns inte då.

Tragiskt om ena parten dött dock, men det är inte de få undantag jag tänker på.
  • Dr Mupp
    Det är skillnad på halvsyskon och syskon och särskilt när den spillran från förr som jag inte ens var inblandad i bara dyker upp varannan vecka till den familj, min familj, som bor tillsammans Dessutom så finns det ingen norm för hur en familj ska se ut (tydligen, hur svårt dent nu kan vara med mamma pappa och gemensamma barn), min familj är mina släktingar och min sambo, inga andra, varken grannungar eller min sambos pappa. JAg TROR inte att jag skapat en familj, jag HAR skapat en familj, det gjorde jag när jag födde det första gemensamma barnet Och du... en liten tanke... man behöver inte skylta med allt man tänker och känner inför sin partner om det inte gynnar en
    Hoppas din sambo kommer på vilken otrevlig människa du är och dumpar dig snabbt som attans. Sen när ditt barn lever varannan vecka hos pappa och hans nya så kanske du inte uppskattar att ditt barn räknas lägre än hunden.
  • rightbackatyou
    Dr Mupp skrev 2010-04-10 18:36:25 följande:
    Hoppas din sambo kommer på vilken otrevlig människa du är och dumpar dig snabbt som attans. Sen när ditt barn lever varannan vecka hos pappa och hans nya så kanske du inte uppskattar att ditt barn räknas lägre än hunden.
    VV kommer aldrig ske, jag vet bättre
  • Min lycka

Självklart ska alla syskonen stå med.
    Någe annat e ju idiotiskt.
    Synd att de finns såna tragiska människor som stänger ute sin sambos barn.

• SaramedM
    Det är skillnad på halvsyskon och syskon och särskilt när den spillran från förr som jag inte ens var inblandad i bara dyker upp varannan vecka till den familj, min familj, som bor tillsammansDessutom så finns det ingen norm för hur en familj ska se ut (tydligen, hur svårt dent nu kan vara med mamma pappa och gemensamma barn), min familj är mina släktingar och min sambo, inga andra, varken grannungar eller min sambos pappa.JAg TROR inte att jag skapat en familj, jag HAR skapat en familj, det gjorde jag när jag födde det första gemensamma barnet Och du... en liten tanke... man behöver inte skylta med allt man tänker och känner inför sin partner om det inte gynnar en
    Sånt märks, är föräldern lite uppmärksam så märks det. Tyvärr så skiter många fäder i sina barn så pass mycket att den nya kärleken är viktigare
    Det enda jag funderar över är varför man vill ha en sån person som pappa till sitt barn?

Oavsett om du vill eller inte så tillhör halvsyskonet din familj eftersom du lever med barnets far
  • Veladis
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 08:22:33 följande:
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv. Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning. Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda. Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda. Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
    "skapades av två personer jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra"

Du pratar om ett barn som har samma rätt till sin pappa som dina barn har.
    Skrämmade resonemang.
  • M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 18:35:01 följande:
    Hon är inte så "korkad" som du tror tror jag.Visst hade det varit bättre om du haft två föräldrar som fanns där för dig som den familj de skapat tillsammans?Ser inget fel med kärnfamiljer, dessa problem finns inte då.Tragiskt om ena parten dött dock, men det är inte de få undantag jag tänker på.
    Jo, hon är superkorkad.
    Hon har nästan helt förstört mig syrra och absolut sumpat sin egen son.
    Men en kärnfamilj, det vill jag absolut inte ha. Inte när det är mina två som är alternativet.

Du fattar visst inte att det är personerna som är viktigast, inte vilken relation de har?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden Taskigt! Annons