• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • S vali s

Efter att ha läst de senaste inläggen i den här tråden häpnar jag men konstaterar samtidigt att vi alla har olika syn på vad en familj är o vilka personer som ingår i den.

Själv hade jag aldrig inlett ett förhållande än mindre fått barn med någon som inte såg mina två barn från ett tidigare äktenskap som en naturlig del av våran familj, känns riktigt skönt att vara gift med en man som aldrig säger mina o dina barn utan pratar om våra barn och vår familj.

Alla har rätt till sin åsikter men jag nästan känslan av att det mer är ett sätt att provocera...

Den late får brått när det blir kväll
  • rightbackatyou
    Love3 skrev 2010-04-11 08:20:27 följande:
    Jadu... OM din sambo verkligen går med på att du behandlar både honom & hans barn som du gör så måste han vara av samma skrot & korn han med!
    ...å du vet INGENTING

Ni är för söta hela gänget, ni hade inte kunnat peka ut mig om jag så stod och viftade händerna framför er, ni hade inte fått höra att det är synd om min sambo om ni en torterade honom, om ni frågat barnet hade ni aldrig fått annat än hans sanning: att "y" (jag) är jättesnäll och jag tycker om att vara med "y"
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:21:46 följande:
    Nej, det är jag inte. Är du sjuk i huvudet, känner du dig ensam och vill ha någon att dela det med? Då får du leta på annat håll Jag har inga barn sedan tidigare, jag är ingen velepinne som skapar familjer och sedan raserar dem, det ligger inte i min natur att skapa barn och sedan fucka upp dem. Har aldirg påstått att barnet  "valt mig", men jag hoppas däremot att barnet "väljer bort mig" eftersom det kommer innebära att han kommer vara hemma heltid med sin mamma. *håller tummen* JAG får tillbaka för allt ont? Du, om karma finns så är det inte JAG som kommer drabbas
    Hmm du låter rätt bitter! Varför igentligen?
    Det är ett barn, inte en vuxen du har med att göra.
    Tycker du så illa om din sambo att han har "raserat" ett förhållande när han har skaffat barn?
    Du vet väl att ett förhållande kan ta slut oavsett även ditt!
    Och då har du ett eller 2 som ska vara hos sin far & ev hans nya {#lang_emotions_wink}
  • rightbackatyou

Höra av sambon att det är synd om honom, tänk så tokigt det kan bli

• Oj hoppsan
    Nej, det är jag inte. Är du sjuk i huvudet, känner du dig ensam och vill ha någon att dela det med? Då får du leta på annat håll Jag har inga barn sedan tidigare, jag är ingen velepinne som skapar familjer och sedan raserar dem, det ligger inte i min natur att skapa barn och sedan fucka upp dem. Har aldirg påstått att barnet  "valt mig", men jag hoppas däremot att barnet "väljer bort mig" eftersom det kommer innebära att han kommer vara hemma heltid med sin mamma. *håller tummen* JAG får tillbaka för allt ont? Du, om karma finns så är det inte JAG som kommer drabbas
    Det är den här typen som finns på bild brevid brevid beskrivningen av "empatistörning". Tråkigt. Men det är ganska underhållande läsning. synd bara att hon förstör andra människor liv. *hoppas att sambon läser hennes inlägg och rådumpar*
  • FoxxyFatAss
    Nej, det är jag inte.Är du sjuk i huvudet, känner du dig ensam och vill ha någon att dela det med?Då får du leta på annat håll Jag har inga barn sedan tidigare, jag är ingen velepinne som skapar familjer och sedan raserar dem, det ligger inte i min natur att skapa barn och sedan fucka upp dem.Har aldirg påstått att barnet  "valt mig", men jag hoppas däremot att barnet "väljer bort mig" eftersom det kommer innebära att han kommer vara hemma heltid med sin mamma. *håller tummen*JAG får tillbaka för allt ont?Du, om karma finns så är det inte JAG som kommer drabba
    det verkar som om du är så sjukt bitter o svartsjuk på att din man redan har gjort allt vad det innebär att få sitt första barn, varför måste han straffas för det??

borde man inte vilja att ett barn alltid ska känna sig välkommen och trygg?

varför skaffar du barn med någon som redan har fuckat up en familj då?? kanske händer igen?
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:24:54 följande:
    ...å du vet INGENTING Ni är för söta hela gänget, ni hade inte kunnat peka ut mig om jag så stod och viftade händerna framför er, ni hade inte fått höra att det är synd om min sambo om ni en torterade honom, om ni frågat barnet hade ni aldrig fått annat än hans sanning: att "y" (jag) är jättesnäll och jag tycker om att vara med "y"
    haha nä & det känns rätt skönt att inte veta mera om dig om du nu är som du är!!

Hade någon utav mina vänner sagt som du så hade jag nog piskat upp na & sagt henne både det ena & det andra!!
  • rightbackatyou
    Love3 skrev 2010-04-11 08:29:30 följande:
    haha nä & det känns rätt skönt att inte veta mera om dig om du nu är som du är!!Hade någon utav mina vänner sagt som du så hade jag nog piskat upp na & sagt henne både det ena & det andra!!
    Jag hade inte varit din vän från första början så du hade inte haft en chans, jag är rätt kräsen
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:31:57 följande:
    Jag hade inte varit din vän från första början så du hade inte haft en chans, jag är rätt kräsen
    Bra det! {#lang_emotions_wink}
  • Yoshii
    S vali s skrev 2010-04-11 08:24:05 följande:
    Efter att ha läst de senaste inläggen i den här tråden häpnar jag men konstaterar samtidigt att vi alla har olika syn på vad en familj är o vilka personer som ingår i den. Själv hade jag aldrig inlett ett förhållande än mindre fått barn med någon som inte såg mina två barn från ett tidigare äktenskap som en naturlig del av våran familj, känns riktigt skönt att vara gift med en man som aldrig säger mina o dina barn utan pratar om våra barn och vår familj. Alla har rätt till sin åsikter men jag nästan känslan av att det mer är ett sätt att provocera...
    Ja så har även vi det, ALLA räknas i våran FAMILJ {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Taskigt! Annons