• TheOnlyOne

Taskigt! Annons

Jag känner ett par, där en fått tidigare ett barn i en annan relation, nu har det fått ett gemensamt.
    Ena partnern satte en annons om att barnet fötts och där det står syskon är det blankt.
    Jag tycker det är väldigt taskigt att inte nämna storasyskonet!
    Som om det inte existerade.
    Partnern som har barnet sen förra relationen blev ledsen men den andra tycker inte h*n gjorde något fel.
    Har ni nämnt syskonen i födelseannonsen fast de varit halvsyskon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 00:07
    Det var en färdig blankett.
    Rutor med information.
    Där det skulle nämnas syskon var det så här:
    Syskon:

H*n var inte med vid tillfället h*n svarade på frågorna.
    De hade tidigare kommit överens hur det skulle stå men h*n ändrade det.

• Svar på tråden Taskigt! Annons
  • Dr Mupp
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 19:06:24 följande:
    VV kommer aldrig ske, jag vet bättre
    Och om han och familjerätten tycker att det är bäst? För tyvärr kan du inte bestämma det själv.
  • rightbackatyou
    Veladis skrev 2010-04-10 20:03:57 följande:
    "skapades av två personer jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra"Du pratar om ett barn som har samma rätt till sin pappa som dina barn har. Skrämmade resonemang.
    Nej, han har inte "samma rätt", det gjorde hans föräldrar klart för honom genom att flytta ifrån varandra och dela upp umgänget.

Med det gemesamma barnet BOR han och är närvarande heltidsförälder med dagligt umgänge, den andra ungen kommer som ett bagage med bagage och gästar en vecka för att sedan åka hem till mamma med sitt bagage igen.

Det rummet som gapar tomt då han inte är hos oss kommer att användas till annat, har inte bestämt vad ännu men det blir nog dator och förvaringsrum till tråkiga saker, som pärmar, räkningar och annat livlöst, kartonger/förvaringsboxar med sånt som jag känner att jag inte vill ha stående i andra rum. Så det kommer till användning och kanske t.o.m tar baort känslan av "mitt" rum eftersom det inte ÄR hans rum eftersom huset är mitt och jag har bara varit snäll att låta han ha en säng därinne.
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:07:08 följande:
    Jag hade ett liv innan också, eller tror du på allvar att man föds vuxen? Ojojoj, vilka figurer det finns Däremot drabbar inte det honom på samma sätt som hans val drabbar mig och det kan kännas orättvist, jag vill inte ha någon börda HAN dragit på sig utan det man lämnat har man lämnat bakom sig. Han drar däremot tyvärr hem det barnet en annan fött och infekterar mitt hem och mitt liv men det barnet kommer sluta komma, även det barnet blir äldre. Synd bara att det kan gå så lååååååååååångsamt, men jag har semester varannan vecka så tiden delas upp lite så det inte blir så påträngande Sambon får "betala" genom att göra mer hemma osv (inte bara efter det första barnet utan även familjens ruljans) eftersom det annars hade blivit för ojämnt i uppoffringar i förhållandet. Hade jag tvingat honom att umgås med en vidrig person varannan vecka som bara är jobbig och krävande som skitnar ner och kostar pengar och engagemang och rumsyta så hade jag tackat genom att offra mig så gott jag kunde för att försöka ge tillbaka för att han är snäll och låter mig hållas så självklart har han högre ansvar att få allt att fungera och bli så jämnt som möjligt
    ÖÖH? okej?
    Så han ska få högre ansvar för erat förhållande ska fungera bara för att du låter honom träffa sitt barn?? {#lang_emotions_surprised}
  • rightbackatyou
    M C skrev 2010-04-10 20:17:25 följande:
    Jo, hon är superkorkad.Hon har nästan helt förstört mig syrra och absolut sumpat sin egen son. Men en kärnfamilj, det vill jag absolut inte ha. Inte när det är mina två som är alternativet. Du fattar visst inte att det är personerna som är viktigast, inte vilken relation de har?
    Hon hade inte funnits i ditt liv om inte dina föräldrar skapat och sedan raserat den familj de skapat.

Lägg ansvaret hos rätt personer.
  • rightbackatyou
    Dr Mupp skrev 2010-04-10 22:08:22 följande:
    Och om han och familjerätten tycker att det är bäst? För tyvärr kan du inte bestämma det själv.
    Hur skulle familjerätten bli inblandat tänker du, men framförallt varför?

Alla behöver inte den hjälp du/ditt ex verkar behövt, alla har inte som mål att rasera något man byggt upp utan vi kommer ha kvar den familj vi skapat annars hade vi inte skapat den.

Vojne vojne, jag upphör aldrig att förvånas
  • FoxxyFatAss
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:07:08 följande:
    Jag hade ett liv innan också, eller tror du på allvar att man föds vuxen? Ojojoj, vilka figurer det finns Däremot drabbar inte det honom på samma sätt som hans val drabbar mig och det kan kännas orättvist, jag vill inte ha någon börda HAN dragit på sig utan det man lämnat har man lämnat bakom sig. Han drar däremot tyvärr hem det barnet en annan fött och infekterar mitt hem och mitt liv men det barnet kommer sluta komma, även det barnet blir äldre. Synd bara att det kan gå så lååååååååååångsamt, men jag har semester varannan vecka så tiden delas upp lite så det inte blir så påträngande Sambon får "betala" genom att göra mer hemma osv (inte bara efter det första barnet utan även familjens ruljans) eftersom det annars hade blivit för ojämnt i uppoffringar i förhållandet.Hade jag tvingat honom att umgås med en vidrig person varannan vecka som bara är jobbig och krävande som skitnar ner och kostar pengar och engagemang och rumsyta så hade jag tackat genom att offra mig så gott jag kunde för att försöka ge tillbaka för att han är snäll och låter mig hållas så självklart har han högre ansvar att få allt att fungera och bli så jämnt som möjligt
    är du sjuk i huvudet eller???

jag bara undrar, om du hade haft ett barn sen tidigare och din sambo höll på så här, skulle du skydda ditt barn då? eller??
    hur fan tänker du?

barnet har ju knappast valt dig heller. hoppas du får tillbaka för allt ont någon dag!
  • rightbackatyou
    Love3 skrev 2010-04-11 08:14:10 följande:
    ÖÖH? okej?Så han ska få högre ansvar för erat förhållande ska fungera bara för att du låter honom träffa sitt barn??
    Så kan man nog se det om man vill, ja.

Jag offrar mig - han får offra sig.
    Rätt enkel ekvation eller hur?
  • Yoshii
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:18:09 följande:
    Så kan man nog se det om man vill, ja. Jag offrar mig - han får offra sig. Rätt enkel ekvation eller hur?
    Jadu...
    OM din sambo verkligen går med på att du behandlar både honom & hans barn som du gör så måste han vara av samma skrot & korn han med!
  • FoxxyFatAss
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:18:09 följande:
    Så kan man nog se det om man vill, ja.Jag offrar mig - han får offra sig.Rätt enkel ekvation eller hur?
    driver du med oss eller??
  • rightbackatyou
    FoxxyFatAss skrev 2010-04-11 08:17:47 följande:
    är du sjuk i huvudet eller???jag bara undrar, om du hade haft ett barn sen tidigare och din sambo höll på så här, skulle du skydda ditt barn då? eller??hur fan tänker du?barnet har ju knappast valt dig heller. hoppas du får tillbaka för allt ont någon dag!
    Nej, det är jag inte.
    Är du sjuk i huvudet, känner du dig ensam och vill ha någon att dela det med?
    Då får du leta på annat håll

Jag har inga barn sedan tidigare, jag är ingen velepinne som skapar familjer och sedan raserar dem, det ligger inte i min natur att skapa barn och sedan fucka upp dem.

Har aldirg påstått att barnet  "valt mig", men jag hoppas däremot att barnet "väljer bort mig" eftersom det kommer innebära att han kommer vara hemma heltid med sin mamma. *håller tummen*

JAG får tillbaka för allt ont?

Du, om karma finns så är det inte JAG som kommer drabbas
Svar på tråden Taskigt! Annons