• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Lakritsnapp

Ush och fy, helgen går alldeles för fort.

Pratade med min Bm i torsdags om vår oro kring ul:et. Fick ett nytt ul dagen efter, med ordentlig genomgång av hjärtat, av rutinerad sköterska... nu är jag nöjd Glad

Nämnde mina sammandragningar för Bm och hon lät bekymrad och sa att jag absolut skulle ta dem på allvar och höra av mig om det blev värre.
    Jag blev väldigt förvånad, då jag hade samma Bm under min första graviditet och då sa hon att det var helt ofarligt.
    Kan det vara så att de inte tar förstagångsföderskor på allvar?

pickaboo: Kontakta din barnmorska och stå på dig vad det gäller din oro. Det är ju det dom är till för... att hjälpa till och lugna. Tycker det är väldigt dåligt att de inte lyssnar på dig.

• pickaboo

Ja, mannen tjatar att jag ska ringa igen och kräva samtal... Måste lära mig att verkligen ta i om jag vill något... Tänkte ringa efter nästa ul som är nästa torsdag. Då är jag liiite längra gången iaf!

Lakrits: har du också mycket sammadragningar? JAg har det hela em och kvällar. Hade mycket i första graviditeten och då berodde de på uvi. Åt antibiotika hela gravidteten mot detta, men hade sd ändå...

I vecka 33+ ville dottern ut, men de lyckades stoppa förlossningen... Är rädd att det blir samma skit nu också...

• lucypearl
    luvpillow skrev 2010-07-30 20:16:23 följande:
    Vilken ålder? Det är tufft när de är i trotsåldrar... Min dotter är helt klart i "lilla tonåren" eller vad det kallas. ( hon är 5 år) Allt är tjaffs och hon himlar med ögonen åt mig som om jag vore dum när jag säger till henne om något. Nästan stöddig, fastän hon ibland är så liiiiiten. :) Man glömmer lätt bort hur små de egentligen är. ;P

Men det hoppas jag med på. Krafter till flytten, men ändå lugn o ro så man orkar med två sen :)
    lucypearl skrev 2010-07-30 14:13:55 följande:
    Ja när man har mycket att göra som tex flytt förstår jag att all extra tid man kan få är välkommen förstås Glad
    Jag ska "bara" inreda ett barnrum så är jag i princip redo att lillen kommer ut till oss, så just nu känns min längtan väldigt lång! Hösten lär nog gå fort trots allt med tanke på att vi oftast har supermycket att göra på jobbet... åtminstonde hoppas jag på att tiden kommer gå fort Skrattande
    Inreda kan ju va tufft också beroende på hur mycket det är att göra. Ska ni måla och sånt? Jobb är en utmärkt tidbov, så det låter bra. Men jag måste säga något som min mamma sa till mig när jag väntade dottern, och som jag är jääätteglad för att hon sa (försöker fortfarande lyssna till detta): Passa på att njuta.. ta ett bad, läs en bok, gör såna saker för dig själv som får dig att må bra. Sen har du ditt barn dygnet runt och även om du har tid till dig själv så är du inte helt ensam.. Även om det är suuuuuuupermysigt såklart!

Jag ska passa på att simma lite i höst, då får pappan ta dottern... :)
    Jag har nog tänkt måla lite i sovrummet, just nu är det väldigt "inte barnrum" eller vad man ska säga :) så lite färg på väggarna och sen lite fina möbler så blir det bra!  Tack för rådet, ska ta det till mig och tänka på att njuta av saker som kan bli lite svårare sen! Särskilt när varken min familj eller min mans familj bor i närheten så barnvakt och egen tid kan bli lite knivigt för oss, men det ska nog ordna sig! Glad
  • Lakritsnapp

pickaboo: Ja, jag har många sammandragningar per dag. Fast jag antar att de har att göra med att jag lyfter tungt i jobbet och styr en del med hästarna på fritiden. Magen blir som en stenhård boll och det gör ont. Jag märker ju att de avtar i styrka och antal när jag bara tar det lugnt och slappar.
    Hade som sagt likadant sist och vår dotter kom bara ca en vecka för tidigt.

Jag förstår att du är orolig när eran första ville ut så pass tidigt som i v.33.

• TvåBlir3

Någon här som kollar på 5an på onsdagskvällarna, "Livet på BB"?

• lucypearl
    TvåBlir3 skrev 2010-08-04 23:09:57 följande:
    Någon här som kollar på 5an på onsdagskvällarna, "Livet på BB"?
    Jag satt igår och kollade, det är lite kul tycker jag att se hur olika förlossningar kan vara! Sen blir det intressant att se hur det blir för mig när det väl är dags...
    Det som är härligt nu är att bebisen gör sig påmind hela tiden med sparkarna ut mot världen och jag längtar bara mer och mer till det är dags att han tittar ut och vi får hålla honom!
  • TvåBlir3
    lucypearl skrev 2010-08-05 08:33:39 följande:
    Jag satt igår och kollade, det är lite kul tycker jag att se hur olika förlossningar kan vara! Sen blir det intressant att se hur det blir för mig när det väl är dags...
    Det som är härligt nu är att bebisen gör sig påmind hela tiden med sparkarna ut mot världen och jag längtar bara mer och mer till det är dags att han tittar ut och vi får hålla honom!
    Ja verkligen intressant att se på men lite skrämmande också, jag tänker i det värsta scenariot man kan tänka sig, inte så bra det men det kanske blir bättre ju närmare man kommer. Det är mitt första barn så det kanske är normalt?
    Ja visst är det roligt att känna av hur det rör sig där inne. Så ni vet att det blir en pojke? Vad roligt :)
  • lucypearl
    TvåBlir3 skrev 2010-08-05 18:31:01 följande:
    Ja verkligen intressant att se på men lite skrämmande också, jag tänker i det värsta scenariot man kan tänka sig, inte så bra det men det kanske blir bättre ju närmare man kommer. Det är mitt första barn så det kanske är normalt?
    Ja visst är det roligt att känna av hur det rör sig där inne. Så ni vet att det blir en pojke? Vad roligt :)
    Det är säkerligen väldigt normalt att man oroar sig för förlossningen, jag skjuter det framför mig för att inte oroa mig så mycket. Det kommer säkert ganska mycket oro när det väl är dags för mig Glad
    Vi hade inte tänkt ta reda på vilket kön det är, men så tog nyfikenheten överhand så vi tror det blir en kille. Det är ju inte 100%-igt men hon var rätt säker.. så vi får väl se, spännande är det! Skrattande
  • TvåBlir3
    lucypearl skrev 2010-08-06 10:39:03 följande:
    Det är säkerligen väldigt normalt att man oroar sig för förlossningen, jag skjuter det framför mig för att inte oroa mig så mycket. Det kommer säkert ganska mycket oro när det väl är dags för mig Glad
    Vi hade inte tänkt ta reda på vilket kön det är, men så tog nyfikenheten överhand så vi tror det blir en kille. Det är ju inte 100%-igt men hon var rätt säker.. så vi får väl se, spännande är det! Skrattande
    Ja men det går nog bra. Finns så mkt hjälpmedel idag som gör att förslossningen blir "lättare" samt så är det kunnig personal så man är nog i säkra händer.
    Hehe, ja det kan bli så ibland att nyfikenheten tar över. Grattis iaf :)
  • LyckligaGatan

Hej tjejer!

Här är livet kaotiskt för tillfället.. :-/ E har blivit KANONförkyld vilket utlöst hennes förkylningsastma så början av veckan tillbringades mest med att åka runt till olika vårdinrättningar så hon skulle må bättre. Nu när hon är bättre började jag blöda inatt.

Här går man upp och ska kissa och hela toastolen blir fylld med blod. Tack gode ändå att det alltid ser mer ut än vad det är.. Hade det varit den mastodontblödning det såg ut att vara hade det här inte alls gått bra. Vi åkte iaf in till förlossningen och de kollade att allt var OK, vilket det var. Men vad tankarna hann snurra innan dess... Usch.

Hur mår ni? Är allt bra?

Svar på tråden Decemberbebis 2010