• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • lucypearl

Vad härligt att höra att det är fler än jag som är i "köpartagen" och även får alla dessa goda råd, "då jag var gravid så..." och det var oftast för ca 30-40 år sedan, känns inte riktigt lika aktuellt längre på nåt vis Glad
    Min man är av en annan åsikt än de flesta jag pratat med, han vill helst ha bara nya saker åt vår bebis. Så jag tar honom på orden och handlar så fina bebissaker Flört

• Nanniii

Hej !
    Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Hoppas alla mår bra !
    På Måndag går jag in i v 23 , har världens livligaste lilla påg i magen. Så mysigt!
    Har dock fått lite jobbigt att sova om nätterna. Jag måste på toa flera ggr på en natt, och det börjar bli ganska påfrestande. Sen har jag börjat få sammandragningar också , antingen blir magen bara hård som en boll, eller så kommer det lite mensvärk före och efter. Är detta något man borde oroa sig över?

Annars mår jag relativt bra, har kommit in i en period när jag är ganska trött, och har yrsel från o till.
    Vågen står på +1,8 , och magen har väl precis börjat synas som en gravidmage .

Jag försöker se framåt nu tills vi får träffa lillpojken. Är bara i 23 , men säger ofta "snart är jag i v 30" , haha . . Tycker det känns bättre att tänka så :)

Sköt om er och ha en fin dag
    Kramar

• Mrs TH

Hej hopp!

Här är det rätt ok, har foglossning som alla andra Men jobbigast är att jag har fått karpaltunnel syndorm i båda händerna, otroligt jobbigt/ smärtsamt och irriternade. Tänk er känslan av att händerna har somnat... KONSTANT och lägg till en trevlig smärta i handlederna på det Inte kul alls.

Jag jobbar på som vanligt, har ignen möjlighet att ta hjälp när det gäller tunga lyft etc, bara att jobbar på. Men jag skickade in hp ansökan i onsdags, och går nu och håller tummarna. En "dålig dag" lyfter jag ca 4000 kg...

Vi har inte köpt nå kläder än men jag har beställt två par byxor av en tjej som gör barnkläder i eko retrotyg, sen tänkte jag köpa lite POP bodies, byxor och så lite vita bodies på Hm eller nått. Strumpor måste hon ju ha oxå.

Vi har fått låna en hel del med det mest är i stl 62-68. Tror inte att jag får en bamsebebis, iaf inte i nuläget. Jag ligger fortfarande på -4kg sen inskrivningen. Hoppas verklgien jag kan hålla mig där...

Så fort det lugnar ner sig lite på jobbet så ska jag börja på vattenjympa tis och torsdag, dessutom måste jag ta tag i promenaderna, men det är jobbigt när man har foglossning, inte så att man vill gå mer än nödvändigt!

• Lakritsnapp

nannii: Angående sammandragningarna, så tycker jag att du ska ta dem på allvar och ta det lite lugnare. Märker du att de blir mer intensiva eller inte går över när du vilar, så prata med BM. De ska släppa direkt när du vilar och de ska inte göra jätteont.
    I min första graviditet sa min BM att det var ofarligt och att livmodern bara tränade, men denna gång ser hon mer oroad ut och säger åt mig att ta det lugnare.

Mrs T: Otäckt med händerna Rynkar på näsan

• TvåBlir3

Gud vad varmt det är Skönt på sätt och vis men samtidigt ganska jobbigt eftersom ens hormoner spökar. Sover typ näck om nätterna nu för tiden. :S
    Klaga ska man inte göra men det blir nog lite skönare sen när det blir lite svalare :)
    Längtar så efter att få se min bebis!!!

• lucypearl

Ja, längtan är stor! Just nu känns det som evigheter fram till december, men tiden lär väl gå undan som den brukar. Jag har dessutom turen att må oförskämt bra,inga problem med foglossningar mm.

• LyckligaGatan

Hello brudar! Haft en bra helg?
    Jag är sååå sjukt trött på den här fuktigheten... Gärna värme och sol men fuktigheten får gärna försvinna ASAP!

Idag är M´s sista dag hemma med oss innan han börjar jobba igen. Är liiite nojjig över hur jag ska klara vardagen men men.. Den som lever får se.

Vi fick hem vår nya vagn i veckan, I LOVE!! Men nu så ska den gamla säljas och folk säljer den för allt mellan 800-2500. Känns ju som en komplett sitt- och liggvagn i mkt bra skick för 800 är lockpris eller ngt.. Vår är från 2007 och det känns helt sjukt om vi skulle sälja den för 800... Då kan man lika gärna skänka bort den..

Hur många av er är igång och jobbar?

• Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-08-15 10:26:04 följande:
    Jag är sååå sjukt trött på den här fuktigheten... Gärna värme och sol men fuktigheten får gärna försvinna ASAP!

Idag är M´s sista dag hemma med oss innan han börjar jobba igen. Är liiite nojjig över hur jag ska klara vardagen men men.. Den som lever får se.

Vi fick hem vår nya vagn i veckan, I LOVE!! Men nu så ska den gamla säljas och folk säljer den för allt mellan 800-2500. Känns ju som en komplett sitt- och liggvagn i mkt bra skick för 800 är lockpris eller ngt.. Vår är från 2007 och det känns helt sjukt om vi skulle sälja den för 800... Då kan man lika gärna skänka bort den..

Ja usch för fuktigheten, jag känner mig konstant varm och svett och duschar flera gånger om dagen, längtar till hösten faktiskt Inte vintern dock, trots att bebisen kommer då, vinter är inte min grej

Jag jobbar men har precis blivit sjukskriven 50%, hoppas kunna jobba resterande 50% till november. Räknar inte med att kunna jobba 100% igen före BF.

Igår städade jag hemma, var och handlade och lagade mat på kvällen, vi hade middagsgäster, men dom (små)grejerna räckte för att hela bäckenet och ryggen skulle kollapsa, när jag hade lagt sonen och skulle kliva upp igen (ligger vid sidan av honom tills han somnar) så klarade jag inte att gå på ena benet och idag är det fortfarande ganska illa. Så går det när man inte lyssnar på kroppen och absolut måste ha det rent och fint när man ska få gäster, grrr... Skitfoglossning
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • Ett två tre
    lucypearl skrev 2010-08-15 10:15:20 följande:
    Ja, längtan är stor! Just nu känns det som evigheter fram till december, men tiden lär väl gå undan som den brukar. Jag har dessutom turen att må oförskämt bra,inga problem med foglossningar mm.
    Vad skönt att du mår bra Jag beställde oxå en sån graviditet den här gången men jag fick visst fel i posten

Hösten brukar gå fort, snart är dom små här
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • dreamer78
    LyckligaGatan skrev 2010-08-15 10:26:04 följande:

Ja fy för all fukt! Har gett upp att försöka torka tvätt ute, får vackert tumla allt för att det ska torka någon gång Demon 
    Igår var jag iväg och fotade på ett bröllop (gör lite fotouppdrag vid sidan av mitt vanliga jobb), jättefint var det och jag är riktigt nöjd med bilderna, men svettigt! Hittade inte några snyggbyxor i mer "tjockis-vänlig" modell heller så jag fick ha mina vanliga byxor med ett gummiband i... Har ju inte fått nån tydlig mage än, om man jämför med bekanta som också ska ha i december, utan ser mer ut som om jag ätit för mycket. Dock klarar jag inte av att byxorna trycker på magen för då blir det kisspaus 4 gånger i timmen.

Jag jobbar som vanligt, dvs 100%, men tänker försöka söka havandeskapspenning i och med att jag jobbar som personlig assistent med en hel del lyft, mycket "krälande" på golvnivå och även en viss risk för våld (finns ett par utåtagerande tonåringar på min brukares skola). Samt att jag annars kommer att få jobba en del nätter till hösten och det vet jag inte om jag klarar, har svårt att hålla mig vaken... 
Svar på tråden Decemberbebis 2010