• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Jessika82

hoppas att allt är bra med er. och jag som tyckte att ha lite sammandragnigar har varit jobbigt att ha...

• Ett två tre

Lugnt i tråden...

Här gick det inte längre nu, jag är fortfarande illamående, trött och svimfärdig hela tiden trots att jag är i vecka 22. I tilägg har jag foglossning sen några veckor och är sjukt sliten. Har pressat mig i det längsta och vill verkligen fortsätta jobba heltid men nu har det tagit stopp. Idag fick jag stränga besked av min läkare att vila mer, han ville sjukskriva mig helt men vi kom fram till att vi försöker med 50% en stund. Hoppas det hjälper för jag vill inte gå hem än

Hur mår alla andra? Jobbar alla fullt än (ni som gjorde det innan)?

Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • LyckligaGatan

Hej,

Jag har legat lite lågt med FL efter blödningen. Trots att UL såg bra ut så oroar jag mig. Var hos BM igår och hon gjorde väl havhjärtade försök att lugna mig. Ska iväg på UL om 2-3 veckor, för att kolla flödena. E är ju året nu och hon ligger fortf så enormt efter med både utveckling och längd och vikt. Hade nog känts bättre om hon kommit ikapp nu, men det har hon inte. Skruttan min. Det blir ju inte bättre av att jag gått upp 2,5 kg och är i v24 nu.. Hur mkt har ni andra gått upp?

Vill ha ett normalstort barn den här ggn, som inte tar stryk av förlossningen... Eller tar stryk alls.

Är också sjukskriven, har varit i 2 veckor nu. Fogarna pallade inte att jag jobbade, tillsammans med min trötthet så blev det alldeles för mkt. M börjar jobba på måndag och jag fattar inte hur jag ska klara av det. Jag kan ju knappt lyfta trollet som det är idag. Tror hela jag klassas som orolig...

• Lakritsnapp

Hej!

Fy vad tråkigt att en del av oss mår så dåligt under graviditeten, man borde ju få må JÄTTEbra, så man är pigg och utvilad när bebis kommer.

Själv mår jag bra, inga krämpor förutom trötthet och sammandragningar. Jobbar heltid, men tar mycket hjälp av mina kollegor i och med att det är många tunga lyft.

Pratade med min mormor häromdagen, hon frågade hur jag mådde. "Bra, fruktansvärt trött bara" svarade jag. "Trött!" Utbrister hon "Varför är DU trött???"
    Jag visste inte vad jag skulle svara. Jag jobbar heltid, är gravid i v.22, tar hand om hem och en 2-åring och 5 hästar... det tär lite. Visserligen har jag nog världens bästa make, som hjälper till... men man ÄR JU TRÖTT NÄR MAN ÄR GRAVID. Eller? Jag fick för mig det, men mormor sa att man minsann skulle få överskottsenergi och vara så pigg och glad när man är med barn.
    Jag blev sur, men jag antar att det är graviditetshormoner Flört

Jag har gått upp 6kg redan. Sist tror jag att jag gick upp 15kg och mer än så ska/får jag inte gå upp nu heller. Visserligen rasade kilona snabbt av förra gången, men vad jag förstått så brukar andra gången vara svårare att bli av med.

• dreamer78

Hej på er!

Sitter här och väntar på när den där förbaskade magen ska börja synas egentligen, jag ser fortfarande bara fet ut (v 21+4), ingenting som antyder att det skulle bo en bebis däri, vilket det faktiskt gör.

Jag jobbar heltid, tränar hund och häst, tror dock att det var fogarna jag kände av i helgen, efter 40 mil i bil och en heldag på hundutställning högg det så i ländryggen att jag knappt kunde få av mig skorna när vi kom hem. Känner mig fortfarande lite öm där, men det gör inte ont.
    Tänker försöka söka havandeskapspenning då jag annars kommer att jobba mycket nätter, jobbar som personlig assistent och även om min brukare är lätt så blir det mycket lyft samt att nätter sliter... 

Just nu är jag arg och irriterad på min egen kära mor, pratade i telefon med henne och berättade om ett klädpaket (bebiskläder) jag budat på på Tradera,  då börjar hon argumentera att jag väl inte behöver köpa mer kläder nu, jag måste vänta tills jag vet vad det är för kön, tänk om vi får kläder i present osv osv. Hon har väl inget att göra med hur mycket eller lite kläder vi köper till vårt barn, det var liksom en overall jag ville köpa, inte en helt onödig balklänning. Och det är inte så att vi får leva på vatten och bröd ifall jag skulle råka köpa nåt som inte behövs. För övrigt har vi inte köpt så mycket heller, typ ett startpaket, några lösa bodies och lite strumpor. Mer än så lär ju behövas.
    Aaargh, är fortfarande nära att slänga mig på golvet och gråta känner jag.

• Lakritsnapp

Haha, man får vara sur Skrattande

Det är lite kul att ALLA runt omkring vet sååå mycket om just MIN graviditet och om vad VI behöver till våran bebis. Det ska bli intressant att se om jag får alla dessa braiga råd nu med nummer 2 också... eller om dom litar på att vi fixar det här själva.

dreamer78: Köp hur mycket kläder du vill... gärna lite extra, bara för att retas Flört

• LyckligaGatan
    dreamer78: Köp hur mycket kläder du vill... gärna lite extra, bara för att retas Flört
    Kan inte annat än hålla med. Vi har också budat hem kläder från Tradera TROTS att Emilias kommer kunna användas OCH kusinens kommer att komma. Fatta översvämning av kläder.. (får gärna vidarebefodras om det behövs för att få tyst på folk.. )
  • dreamer78

Tack hörni Skrattande 
    Sambon har mutat mig med Pucko och löfte om shopping i helgen, så nu känns det bättre! Klart att Liten ska ha kläder, har hunden 10 halsband och hästen 20 täcken så kan man ju inte låta barnet ligga i lä liksom Oskyldig

• Ett två tre

Det där med att man får kläder till den lill*. Med sonen fick vi en del kläder när han föddes, men dels var det mesta i 62 eller 68 eftersom alla tänkte det samma "alla andra köper säkert smått så vi tar nästa storlek" och dels var det inte alla kläder som var lika praktiska. Vi fick säkert 5-6 sett med jacka och joggebyxa men inga bodyer t.ex. Sen fick vi några sparkdräkter med hel fot, Mons hade så stora fötter (för övrigt det första jag la märke till när han kom ut ) så hela dräkter passade inte.

Så jag tänker ha dom viktigaste kläderna färdiga och så och så får ev. presenter bli bonus. Min erfarenhet är i alla fall att man får ytterst lite i minsta storlekarna + inte alltid dom kläderna man faktiskt behöver. Så shoppa på tjejer Vi har en kille sen innan som nämnt och får antagligen en tjej den här gången. Vi lär få små klänningar och annat opraktiskt av förväntansfulla mor och far föräldrar, så jag har börjat handla bodyer, strumpbyxor och lite annat som kan komma till användning i starten + lite onödiga grejer, men det får man, haha Våran kommer ju kunna ärva en del av sin bror, men jag har gått igenom dom minsta kläderna och det är en del som fattas, dels kastade vi en del urtvättade kläder, hade en kräkbebis, och dels föds dom på olika årstider. Dom få bodyerna som finns kvar sen sonen är kortärmade, det funkar inte helt i december...

• Ett två tre
    dreamer78 skrev 2010-08-12 23:27:34 följande:
    Tack hörni Skrattande 
    Sambon har mutat mig med Pucko och löfte om shopping i helgen, så nu känns det bättre! Klart att Liten ska ha kläder, har hunden 10 halsband och hästen 20 täcken så kan man ju inte låta barnet ligga i lä liksom Oskyldig
Svar på tråden Decemberbebis 2010