• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Moster Ann

Vad är flödesUL? får alla gör det?

• dreamer78

Jag var hos BM igår, trots att jag är tokförkyld så var alla värden jättebra, jag slipper järntabletter även i fortsättningen Glad 
    Hjärtljuden låg på 144 på en troligtvis sovande bebis. Och SF-måttet var på alldeles normala 24 cm, så haha på alla som tycker att jag har alldeles för liten mage. Men det kändes faktiskt skönt att höra att det är normalt, eftersom alla i min omgivning tycker att jag ser för "ogravid" ut, och frågar om det är nåt fel, om jag alls märker av bebisen osv så blir jag ju själv orolig till slut. Men som sagt, både jag och bebisen är fullständigt normala. 

Sedan firade vi med att sambon släpande runt ett snor-monster (läs: mig) på IKEA, köpte madrass, lite sängkläder, en badbalja mm till bebisen. Så nu är det väl i stort sett lite mer kläder och babyskydd som behövs, sedan ska vi klara de första veckorna.

Jo, förresten, är det någon mer som ska söka havandeskapspenning? Jag har blivit rekommenderad att göra det, jobbar som personlig assistent och från skolstarten nu jobbar jag kväll tre dagar i veckan, vilket innebär mera lyft och enbart ensamarbete kvällstid. Enligt BM borde det iaf inte vara något problem för mig att få gå hem i förtid, då jag ju inte kan be någon arbetskamrat om hjälp.

• SaraTheres
    Har kärat ner mig helt i den här påsen, hur fin hade inte den varit i den röda vagnen? Men den är så dyr, kostar nästan 2000 kr. Jag får ta och önska mig den i julklapp, och kanske vänta med att ev. köpa den tills vi vet att det verkligen är en flicka, den är aningen tjejjig kanske

Nu har jag tittat på den här bilden flera gånger och jag tycker åkpåsen är såååå fin. Jag måste bara fråga vad är det för märke?
  • Ett två tre
    SaraTheres skrev 2010-09-01 16:36:52 följande:
    Nu har jag tittat på den här bilden flera gånger och jag tycker åkpåsen är såååå fin. Jag måste bara fråga vad är det för märke?
    Ja visst är den

Det är en Voksi påse www.voksi.com. Dom har många fina
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • luvpillow
    Lakritsnapp skrev 2010-09-01 11:34:33 följande:
    Hej alla tjockisar Flört.
    Hoppas ni och magarna mår bra.

Idag är det lite datatid för mig igen, då jag är hemma från jobbet (magsjuka, eller nå´t liknande). Kan misstänka att det är järntabletterna jag nu måste vräka i mig (fast sist gav de motsatt effekt).

Vad duktiga ni är som syr en massa bebisprylar, själv blir jag alltid osams med symaskinen (när jag väl försöker sy någonting) och det slutar med ihoptrasslad tråd, nålar som går av och sönderdraget tyg Rynkar på näsan.

Var hos Bm i måndags och mätte magen, den växer som den ska och lite till. Hjärtljuden låg runt 150, vad har era bebisar för hjärtljud?
    Tänkte vi kunde jämföra och se om det stämmer med myten att runt och under 140 = pojke och runt och över 150 = flicka.

Nästa vecka ska vi på ul igen, organscanning. Får se om vi kan/får se könet då, jag är så nyfiken.

Klingan13: Jag kan nog säga att jag har dålig aptit nu sen jag blev gravid... på mat. Däremot går kakor, bakelser, godis... ja allt som är sött, det går jättebra att äta och nästan hur mycket som helst går ner.
    Hej!

Jag antar att min bebis är lite dubbelkönad isåfall.. hihi.. Den har mest haft hjärtljud på 150-152 , men nu senast var det 136! :P Så vi får se va det är för en filur sen som tillslut tittar ut.

vilken vecka är du i? jag käkar också tonvis med sött, har gått upp hela 10 kilo redan! Och ändå syns det inte mycket på magen, men jag var rätt liten innan, vägde 45 före grav..

Ni andra: Hur mår ni?
  • LyckligaGatan
    Moster Ann skrev 2010-09-01 14:34:24 följande:
    Vad är flödesUL? får alla gör det?
    Man kollar flödena i artärerna som försörjer moderkakan. Och det är inget som är standard. Jag fick göra det för att Emilia föddes 8 dagar för sent och vägde 2660 g. Dvs inte helt optimalt. Tror man gör det för att kolla risk för havandeskapsförgiftning också, men inte helt 100 på det.
  • Mrs TH
    dreamer78 skrev 2010-09-01 16:02:11 följande:
    Jo, förresten, är det någon mer som ska söka havandeskapspenning? Jag har blivit rekommenderad att göra det, jobbar som personlig assistent och från skolstarten nu jobbar jag kväll tre dagar i veckan, vilket innebär mera lyft och enbart ensamarbete kvällstid. Enligt BM borde det iaf inte vara något problem för mig att få gå hem i förtid, då jag ju inte kan be någon arbetskamrat om hjälp.
    Jag har sökt och blivit beviljad havandeskapspenning på 75%, men jag har semester sparad så jag tar ut en eller 2 dagar semester i veckan under hp tiden. Jag får gå hem den 22 oktober.  Ska du söka är det nog bäst att göra det på en gång, eftersom handläggningstiden kan vara ganska lång, för mig gick det dock på 10 dagar.

Jag är stor, jättestor, folk frågar om det börjar dra ihop sig... jo men tjena bf är right around the corner, om 3 månader Skrikandes. Nu var jag ju iofs mullig från början och hade alltså mage från början, men jag känner mig som en flodko!
    Längtar så efter att få gå hem, funderar faktiskt på om jag ska ta ut semestern innan jag går på hp och sen ta en fp dag i veckan istället, då kunde jag gå hem i början av oktober... Det är så jävla drygt att jobba nu, jag fattar inte hur jag ska palla 7 veckor till! Men å andra sidan, pengar är ju kul att ha

Vill dra med mig min man till Prag innan magen får flygförbud, fast å andra sidan hur kul är jag nu förtiden liksom, jag orkar ju fan knappt gå och hämta posten eftersom jag har sådan foglossning.

Ska på akupunktur på fredag hoppas det hjälper, sen ska jag börja på vattenjympa. Jag älskar att gå i vanliga fall men det är itne alls optimalt i nu läget med onda fogar
  • LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-09-01 21:02:57 följande:
    Jag har sökt och blivit beviljad havandeskapspenning på 75%, men jag har semester sparad så jag tar ut en eller 2 dagar semester i veckan under hp tiden. Jag får gå hem den 22 oktober.  Ska du söka är det nog bäst att göra det på en gång, eftersom handläggningstiden kan vara ganska lång, för mig gick det dock på 10 dagar.

Jag är stor, jättestor, folk frågar om det börjar dra ihop sig... jo men tjena bf är right around the corner, om 3 månader Skrikandes. Nu var jag ju iofs mullig från början och hade alltså mage från början, men jag känner mig som en flodko!
    Längtar så efter att få gå hem, funderar faktiskt på om jag ska ta ut semestern innan jag går på hp och sen ta en fp dag i veckan istället, då kunde jag gå hem i början av oktober... Det är så jävla drygt att jobba nu, jag fattar inte hur jag ska palla 7 veckor till! Men å andra sidan, pengar är ju kul att ha

Vill dra med mig min man till Prag innan magen får flygförbud, fast å andra sidan hur kul är jag nu förtiden liksom, jag orkar ju fan knappt gå och hämta posten eftersom jag har sådan foglossning.

Ska på akupunktur på fredag hoppas det hjälper, sen ska jag börja på vattenjympa. Jag älskar att gå i vanliga fall men det är itne alls optimalt i nu läget med onda fogar
    Usch jag lider med dig! Foglossningshelvetet är verkligen inte kul. Jag hade det värre förra ggn med det men nu börjar det luta åt att jag blir sjukskriven på deltid så maken kan vara hemma och avlasta mig. Jag pallar dessvärre inte att ta hand om henne på heltid. Man känner sig ju som världens sämsta mamma när man inte ens kan ta hand om sitt eget barn ordentligt..

Men iaf, ang resan. ÅK! Miljöbyte är verkligen guld värt även om du har ont. Har du roligt (roligare) så tänker du inte lika mkt på att du har ont.
    Akupunktur är en gudagåva! Iaf var det det för mig. Har du fått en TENS? Min går OFTA här hemma. Utan den skulle jag knappt överleva, så kan jag säga.

Är magen för stor för att cykla? Då kommer du iaf ut lite..
  • dreamer78
    Mrs TH skrev 2010-09-01 21:02:57 följande:

Japp, har förstått att det kan ta lite tid. Nu tror jag inte att det krisar till sig om jag skulle få jobba några veckor längre än tänkt, men det är ju onödigt att chansa. Min arbetsgivare sitter just i detta nu och sliter med sin halva av intyget, så förhoppningsvis kan jag skicka in det i morgon Glad
  • Lakritsnapp
    luvpillow skrev 2010-09-01 18:14:36 följande:
    Hej!

Jag antar att min bebis är lite dubbelkönad isåfall.. hihi.. Den har mest haft hjärtljud på 150-152 , men nu senast var det 136! :P Så vi får se va det är för en filur sen som tillslut tittar ut.

vilken vecka är du i? jag käkar också tonvis med sött, har gått upp hela 10 kilo redan! Och ändå syns det inte mycket på magen, men jag var rätt liten innan, vägde 45 före grav..

Ni andra: Hur mår ni?
    Na, fast då chansar jag på att du får en liten grabb, och att hjärtljuden som låg på 150-152 då var i "arbetspuls".

Min krabat är helvild... i stort sätt jämt och nu när det låg runt 150 så var det mitt i bebisens gympapass... så jag chansar på att det också är en kille Skrattande

Är i v.24+1 idag och har gått upp 8 kilo. Har en liten kula, säger alla, men bm försäkrade mig om att den följer kurvan så bra så. Mycket av vikten har nog satt sig på boobisarna Glad dom var obefintliga innan, haha! och så har rumpan breddat på sig en hel del.
Svar på tråden Decemberbebis 2010