• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • LyckligaGatan

Hej tjejer!

Hur har er helg varit? Jag sitter och är nervös för morgondagen.. Har mitt flödesUL imorgon och börjar känna mig mer eller mindre livrädd för vad det ska visa. Skruttan sparkar och lever om, även om hon verkar ha en lugn period sista veckan. Har skrivit upp alla mina frågor så jag inte glömmer ngt.

Förhoppningsvis får jag sällskap av mannen.. Han är på väg hem från akuten efter att ha ramlat från en byggställning idag på jobbet. Det "räckte" med att han fått en spricka i vadbenet.. Tur ändå med tanke på att han smällde i nacken. Men killar är ju för jäkla knäppa, han säger inget förrän han kommer hem efter jobbet. Inte heller tänkte han tanken att åka till sjukhus och kolla ev skador.. Men jag hoppas han bestämmer sig för att vara hemma imorgon och följa med till UL. Annars är mamma stand-in.

Nu kommer gubben hem.. Suss gott tjejer!

• pickaboo
    LyckligaGatan skrev 2010-08-23 21:09:47 följande:
    Hej tjejer!

Hur har er helg varit? Jag sitter och är nervös för morgondagen.. Har mitt flödesUL imorgon och börjar känna mig mer eller mindre livrädd för vad det ska visa. Skruttan sparkar och lever om, även om hon verkar ha en lugn period sista veckan. Har skrivit upp alla mina frågor så jag inte glömmer ngt.

Förhoppningsvis får jag sällskap av mannen.. Han är på väg hem från akuten efter att ha ramlat från en byggställning idag på jobbet. Det "räckte" med att han fått en spricka i vadbenet.. Tur ändå med tanke på att han smällde i nacken. Men killar är ju för jäkla knäppa, han säger inget förrän han kommer hem efter jobbet. Inte heller tänkte han tanken att åka till sjukhus och kolla ev skador.. Men jag hoppas han bestämmer sig för att vara hemma imorgon och följa med till UL. Annars är mamma stand-in.

Nu kommer gubben hem.. Suss gott tjejer!
    Hur gick det på flödesultraljudet?

Här har jag varit på mitt första besök hos bm seda n inskrivningen. Mitt sf.mått är så litet att jag inte ens kvalade in på kurvan så det blir tillväxt-ul här.

Har också fått en ordentlig genomgång av förra förlossningen och ska på samtal hos läkare inför nästa förlossning. Vi ska göra allt för att det inte ska bli snitt!

I november blir det ett besök på förlossningen för att inte vi ska komma dit och få samma olustiga känslor som när vi var där sist...

Snart åker mannen utomlands på arbete i EN MÅNAD och jag kommer vara hemma ensam med vår 8-månaders och gravid i vecka 25-29... Tufft!
  • Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-08-28 16:30:47 följande:
    Hur gick det på flödesultraljudet?

Här har jag varit på mitt första besök hos bm seda n inskrivningen. Mitt sf.mått är så litet att jag inte ens kvalade in på kurvan så det blir tillväxt-ul här.

Har också fått en ordentlig genomgång av förra förlossningen och ska på samtal hos läkare inför nästa förlossning. Vi ska göra allt för att det inte ska bli snitt!

I november blir det ett besök på förlossningen för att inte vi ska komma dit och få samma olustiga känslor som när vi var där sist...

Snart åker mannen utomlands på arbete i EN MÅNAD och jag kommer vara hemma ensam med vår 8-månaders och gravid i vecka 25-29... Tufft!
    Usch, en månad är länge! Kan du få lite hjälp av nån under den månaden?
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • Ett två tre

Jag har fått tid för snittsamtal, har redan varit på ett samtal men det var med en spec. bm, nu blir det hos en läkare/kirurg. Vi vill ha snitt pga komplikationer under förra förlossningen, den gången gick det till slut bra, men upplevelsen var fruktansvärd och vi är rädda att det inte ska gå lika bra nästa gång om det samma händer igen.

Idag har vi beställt vagn, blev en röd Brio Sing. Har kollat på den tidigare till sonen men då behövde vi bara sittvagn så vi köpte till slut en annan. Den här gången vill vi ha en 3 i 1 vagn och då kom Singen upp som alternativ igen. Och efter att ha varit runt och tittat och känt på lite olika vagnar, hardbagar och babyskydd så blev det Singen som verkar passa oss bäst Hittade ett bra erbjudande så då slog vi till redan nu, vi hade egentligen tänkt vänta med att köpa vagn...

• Ett två tre
    Jessika82 skrev 2010-08-28 19:02:32 följande:
    jag har en röd brio sing
    Är den inte fin?

Har ni köpt den till bebisen nu eller använt den till tidigare syskon?
  • Jessika82

Jag hade en svart brio sing till sonen sålde den senare fick för mig något... har testat en del andra vagnar. nu när vi blev gravida igen fanns det bara ett val så jag fick tag på en begagnad på blocket ligg och sittdel och ska bygga en ståbräda till.

Vagnen är jätte fin.

Har sytt ett överdrag i jeans till den, ska sy en i galon oxå.

• Ett två tre
    Jessika82 skrev 2010-08-28 20:05:34 följande:
    Jag hade en svart brio sing till sonen sålde den senare fick för mig något... har testat en del andra vagnar. nu när vi blev gravida igen fanns det bara ett val så jag fick tag på en begagnad på blocket ligg och sittdel och ska bygga en ståbräda till.

Vagnen är jätte fin.

Har sytt ett överdrag i jeans till den, ska sy en i galon oxå.

Vad fint

Har jag aldrig tänkt på, att man kan sy eget överdrag Däremot sydde jag vagnpåse i fleece till sonen förra året som vi har använt massa i hans sittvagn. Hittade ingen bra påse som man kunde ha resten av året när dunpåsen var för varm, så jag fick sy en själv Blir nog en eller ett par till den lilles vagn oxå. Men dunpåse köper jag nog.

Har kärat ner mig helt i den här påsen, hur fin hade inte den varit i den röda vagnen? Men den är så dyr, kostar nästan 2000 kr. Jag får ta och önska mig den i julklapp, och kanske vänta med att ev. köpa den tills vi vet att det verkligen är en flicka, den är aningen tjejjig kanske

• Lakritsnapp

Hej alla tjockisar Flört.
    Hoppas ni och magarna mår bra.

Idag är det lite datatid för mig igen, då jag är hemma från jobbet (magsjuka, eller nå´t liknande). Kan misstänka att det är järntabletterna jag nu måste vräka i mig (fast sist gav de motsatt effekt).

Vad duktiga ni är som syr en massa bebisprylar, själv blir jag alltid osams med symaskinen (när jag väl försöker sy någonting) och det slutar med ihoptrasslad tråd, nålar som går av och sönderdraget tyg Rynkar på näsan.

Var hos Bm i måndags och mätte magen, den växer som den ska och lite till. Hjärtljuden låg runt 150, vad har era bebisar för hjärtljud?
    Tänkte vi kunde jämföra och se om det stämmer med myten att runt och under 140 = pojke och runt och över 150 = flicka.

Nästa vecka ska vi på ul igen, organscanning. Får se om vi kan/får se könet då, jag är så nyfiken.

Klingan13: Jag kan nog säga att jag har dålig aptit nu sen jag blev gravid... på mat. Däremot går kakor, bakelser, godis... ja allt som är sött, det går jättebra att äta och nästan hur mycket som helst går ner.

• LyckligaGatan

Hej tjejer!

FlödesUL gick bra, allt såg ut som det ska. Då vägde skruttan 823 g. <3 Precis som hon skulle tydligen. BM som gjorde us ska vi inte prata om... Har tagit mig nästan en vecka att prata om det utan att bli skogstokig.

Var hos BM idag, allt ser bra ut. Hjärtljuden var 135-140. SF-måttet var 24. Är 26+2 idag.
    Vi pratade även om min rädsla för att gå över, och hon håller med mig om att jag nog inte borde gå över. Så ska träffa dr nästa vecka och prata igenom det. Så skönt att hon är av samma åsikt som jag på den punkten. Då är det inte bara jag som överreagerar.. Kändes som jag var flera kilo lättare när jag gick därifrån.

Nu är det golvläge med dottra som gäller, vi har förhoppningen att hon går innan december... Det skulle vara tacksamt iaf.

Svar på tråden Decemberbebis 2010