• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanna84

Nån mer som är täppt i näsan??
    Jag kan knappt andas på morgonen och kvällen. Trodde först jag höll på att bli förkyld, men inga andra syptom ville visa sig. Då läste jag att det finns nåt som heter graviditetsnästäppa, har aldrig hört talas om det, men jobbigt är det!
    Har nu köpt nåt som heter Renäsans som tydligen är till för bl.a graviditetsnästäppa. Får hoppas det hjälper :)

• 3 barns mamma84
    Nanna84 skrev 2010-05-13 17:39:07 följande:
    Nån mer som är täppt i näsan?? Jag kan knappt andas på morgonen och kvällen. Trodde först jag höll på att bli förkyld, men inga andra syptom ville visa sig. Då läste jag att det finns nåt som heter graviditetsnästäppa, har aldrig hört talas om det, men jobbigt är det!Har nu köpt nåt som heter Renäsans som tydligen är till för bl.a graviditetsnästäppa. Får hoppas det hjälper :)
    Kommer o går haha
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Ela

Mrs T - Men det förstår du väl att du skulle ha sett till att inte bli med barn för att kunna sitta och vänta på lämpliga lediga tjänster att söka. Hur planerar du ditt liv egentligen?

Vi har berättat för min närmaste familj och de blev glada. Mina svärföräldrar är i stan över helgen och förmodligen kommer vi att berätta nu för dem med. Min man tror att de bara kommer att bli glada men jag är inte riktigt säker. Jag tror att de tycker att två barn är den gängse normen och att man tar sig vatten över huvudet om man "skaffar" fler. Men vi får se.

Täppt i näsan är jag absolut och tyvärr missbrukar jag nässpray. {#lang_emotions_undecided}

Någon annan som är hård i magen? Jag håller på att gå åt för att jag tycker att det är så jobbigt och jag kan få så ont i en del av tarmsystemet. Jag hade för mig att det var ok att äta "Frukt och fibrer" (tabletter som finns på Apoteket) men på förpackningen stod det att man ska rådgöra med läkare vid graviditet. Får fråga BM på tisdag när jag ska på inskrivning.

Två är dubbelt så bra
  • Ginge

Hård i magen har jag varit sedan dagen jag plusade...tror jag :) Jag också har "frukt och fibrer" och har använt dem förut. men nu kan jag tyver inte stoppa dem i mig. Jag börjar kräkas bara av lukten av dem..... försökte stoppa i munnen, men blev bara spotta ut och springa till toan....

En annan variant är att man kan äta plommon ller t.ex. äpplechips. Sen man ska absolut inte äta blåbär, för dem gör mage extremt hård....

Annars imorgon ska jag på inskrivning hos BM (är nu i vecka 11). Blir intressant vad hon säger och frågar. Mitt största oro är att jag får i mig för lite mat. Senaste 2-3 veckor äter jag bara för att jag måste och inte för att jag vill. som ikväll kände mig jätte hungrig, mage kurrade galet, började må dåligt av det. Då lagar vi mat, jag tar ett par skivor falukorv, ett par sked pasta och sen är jag proppmätt! Och visst direkt kommer känsla att nu kan inte tvinga i mig mer.... Känns som maten fastnad i halsen och vet inte vilken väg den ska ta - upp eller ner...

Då blir imorgon lite frågor till BM, hur ska jag få mig äta.....

• Ett två tre

Katrinplommon hjälper mot hård mage, och linfrö. Håll er undan bananer om ni är tröga i magen, det blir magen värre av lärde jag mig när jag hade ett litet barn som ofta hade förstoppning

Jag har inget problem med magen direkt - än...

Och min jättekissnödighet har gett sig, skönt att slippa kissa var 20e minut Men illamåendet blir bara värre och värre känns det som, eller oxå är det lika illa men att jag taklar det sämre nu eftersom det har hållt på en stund.

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

Vi var i en leksaksaffär igår och där fanns det lastbilar med namn på. Sonen blev ju ivrig och ville titta på dom och då sa vi på skoj att den han tar i först är namnet på syskonet Det roliga var att första lastbilen han tog hade ett pojknamn som ingen av oss har tänkt på men som vi bägge föll för direkt Så nu är det överst på listan, hihi... Blir det det så har sonen valt det, eh.. {#lang_emotions_dreamer}

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Iintott

God morgon!

Jag har kunnat äta i princip hur mycket som helst fram tills för några dagar sedan. Nu tar det verkligen stop. Får sitta som ett litet barn vid matbordet och tvinga i mig maten med tänket "det du har tagit till dig måste du äta upp"...haha! Har också problem med magen....går det att komma undan? Jag dricker proviva varje dag och det hjälper lite grann annars ser jag till att ha katrinplommon hemma men det där med äpplen och bananer visste jag inte, tack för bra tips! {#lang_emotions_smile} 

Någon som vet hur länge tröttheten håller i sig....känner mig så fruktansvärt osocial och tråkig som bara ligger hemma på soffan. Har ingen lust till nåt. Några tips på hur man blir pigg?? {#lang_emotions_wink}

• SaraTheres

Hej allihopa,

Jag tänkte hoppa in här. Plussade för 2 veckor sedan men har knappt fattat det än fast jag varit på VUL och sett det lilla hjärtat... Har BF 12/12-10 och ska på inskrivning hos BM på tisdag.

Jag är lite förvånad för jag känner ingenting i brösten än fast det verkar som om det är det vanligaste symtomet. Däremot mår jag illa hela dagarna (inte kräkts än som tur är). Granny Smith äpplen is da shit!

• Minifer
    SaraTheres skrev 2010-05-14 10:09:12 följande:
    Hej allihopa, Jag tänkte hoppa in här. Plussade för 2 veckor sedan men har knappt fattat det än fast jag varit på VUL och sett det lilla hjärtat... Har BF 12/12-10 och ska på inskrivning hos BM på tisdag. Jag är lite förvånad för jag känner ingenting i brösten än fast det verkar som om det är det vanligaste symtomet. Däremot mår jag illa hela dagarna (inte kräkts än som tur är). Granny Smith äpplen is da shit!
    Heej, grattis, vad kul!!!  Välkommen in!! :)
Svar på tråden Decemberbebis 2010