• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • ankan24

hua! nu har man varit hemma en hel vecka och börjar nästan klättra på väggarna {#lang_emotions_frown} om bara ryggj*veln kunde ge med sig. i övrigt så mår jag faktiskt ganska bra förutom lite illamående av och till särskilt kvällstid då jag blir tokhungrig men inte kan äta pga av det. men det står man ut med. är ju en underbar tid som väntar om några månader {#lang_emotions_smile}. blir till och ringa läkaren på måndag och se vad dom har och säga om ryggen. om det blir sjukskrivning ett tag eller hela vägen för jobba går då banne mig inte.

• Ginge

JObbit när man får ont i rygen.... Fast jag än så länge inte fått sådant problem. Men jag vet att det kommer.

Idag är jag faktiskt en glad tjej. Har varit på inskrivningen. BM verkade inta ha bråttom, så vi satt och pratat om allt möjligt i 1,5 tim....:) Härligt. och ännu härligare att alla prover hon tog visade sig vara riktigt bra:) T.o.m. blodtrycket sa hon var helt normal, även om jag kände mig alldelles svimfärdig då.... Det var ett annat sak med att ta blod från armen... jag förvarnade henne att jag är väldigt svårstucken. men tyckte hon försöker ändå. Nä, hon gav upp rätt så fort, och sa att vi tar det nästa gången kanske. då ska jag skickas till sjukhusets blodtagningen, dem har ju mer erfarenhet, så förhoppningsvis klarar det. (fast senast även för dem tog typ 10försök, och mina båda armar...)

Nu nästa besök blir UL i slutet på juni och då får vi se lilla foster. Jag hoppades att man göra det innan midsommar, så vi skule kunna visa upp och meddela vid festen. Men nu får det vänta ett tag till.

Föresten det där med matten. Förut älskade jag äpplerna, kunde lätt äta 1 kg per dag, men nu min mage protesterar mot dem. Synd. Blir vindruvor och körsbärstomater istället:)

• Minifer
    Ginge skrev 2010-05-14 13:32:20 följande:
    JObbit när man får ont i rygen.... Fast jag än så länge inte fått sådant problem. Men jag vet att det kommer. Idag är jag faktiskt en glad tjej. Har varit på inskrivningen. BM verkade inta ha bråttom, så vi satt och pratat om allt möjligt i 1,5 tim....:) Härligt. och ännu härligare att alla prover hon tog visade sig vara riktigt bra:) T.o.m. blodtrycket sa hon var helt normal, även om jag kände mig alldelles svimfärdig då.... Det var ett annat sak med att ta blod från armen... jag förvarnade henne att jag är väldigt svårstucken. men tyckte hon försöker ändå. Nä, hon gav upp rätt så fort, och sa att vi tar det nästa gången kanske. då ska jag skickas till sjukhusets blodtagningen, dem har ju mer erfarenhet, så förhoppningsvis klarar det. (fast senast även för dem tog typ 10försök, och mina båda armar...) Nu nästa besök blir UL i slutet på juni och då får vi se lilla foster. Jag hoppades att man göra det innan midsommar, så vi skule kunna visa upp och meddela vid festen. Men nu får det vänta ett tag till. Föresten det där med matten. Förut älskade jag äpplerna, kunde lätt äta 1 kg per dag, men nu min mage protesterar mot dem. Synd. Blir vindruvor och körsbärstomater istället:)
    åååååååååååååååååh körsbärstomater.... *dregel*
  • Sandragumman

Hej hej!

Här kommer jag också!
    Jag har BF 20/12-10 med andra barnet och tänkte hoppa in här så man har lite tidsfördriv på kvällarna och få surra av sig lite.

• Mrs TH
    Ela skrev 2010-05-13 20:24:39 följande:
    Mrs T - Men det förstår du väl att du skulle ha sett till att inte bli med barn för att kunna sitta och vänta på lämpliga lediga tjänster att söka. Hur planerar du ditt liv egentligen? 
    Precis, ja jag får ju skylla mig själv helt klart. Min pappa är så himla rubbad ibland. Alltså både mamma och pappa var jättebra när jag växte upp och jag har haft en barna i bullerbyn barndom som jag enbart har varma minnen av.
    Men de senaste 10 år så har de bara blivit sämre och sämre på det här med empati och stöttning... Måste ta ett snack med dem snart, i synnerhet pappa.
  • Mrs TH
    Sandragumman skrev 2010-05-14 14:42:31 följande:
    Hej hej! Här kommer jag också! Jag har BF 20/12-10 med andra barnet och tänkte hoppa in här så man har lite tidsfördriv på kvällarna och få surra av sig lite.
    Grattis och välkommen!{#lang_emotions_cheers}

Mot magen så hjälper mkt vatten och fiberrik kost för mig. Gröna äpplen är ju bara för underbara, men egentligen så går all frukt bra. Äpplena skalar jag gärna för det är så mkt skit i skalet att det smakar off( tycker jag som har världens matnojjor nuförtiden)
  • 3 barns mamma84

Någon mer som är hungrig och när man väl ska äta och är mätt ja då ska man må illa istället.

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 18:33:33 följande:
    Någon mer som är hungrig och när man väl ska äta och är mätt ja då ska man må illa istället.
    yupp, jag kunde äta 1/3 dels pizza iförrgår. Inte för att jag klagar direkt, det är ju bra att jag inte kan äta så mkt

Jag mår iofs inte illa så ofta men jag blir mer mätt efter 4 tuggor, för att sen bli vrålhungrig efter 1 timme igen. Väldigt irriterande!
  • 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-05-14 18:37:27 följande:
    yupp, jag kunde äta 1/3 dels pizza iförrgår. Inte för att jag klagar direkt, det är ju bra att jag inte kan äta så mkt Jag mår iofs inte illa så ofta men jag blir mer mätt efter 4 tuggor, för att sen bli vrålhungrig efter 1 timme igen. Väldigt irriterande!
    Jo tack vet exakt vad du menar haha jag var så hungrig kl 00.00 att ja var tvungen koka pasta och steka 4 st korvar jag o sambon satt o åt haha sen började jag må illa som fan..
    Innan det på dagen åt vi 2 st pizzor var hahaha (sjukt gott) kostade bara 10 kr st haha billigt... frys pizza
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Iintott

Hehe....skönt att höra att man inte är ensam om att vara sugen på diverse onyttigheter {#lang_emotions_tongue_out} Igår berättade vi för första gången att jag var gravid till ett par kompisar som också ska ha barn. Var sjukt pirrig innan, men vad kul det var! Satt och fnissade hela kvällen...haha!

Svar på tråden Decemberbebis 2010