• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ela

Hrrmmm...huvudvärk, förstoppning och humörsvängningar. Jag känner liksom igen mig på något sätt.

JustUs85 - Förstår att det känns jobbigt med undersökningen och extra då om man får träffa någon utan empati. Hoppas att det går bättre än du väntar dig! När det gäller hjärtljuden ÄR det ju jättesvårt att fånga dem i tidig graviditet och det är ju egentligen dumt av BM att försöka eftersom det ju framkallar onödig oro om det inte lyckas. Gnäll på bara förresten - det känns ju ofta lite bättre när man skrivit ner det i alla fall.

Imorgon ska jag på inskrivning. Känns inte så jättespännande faktiskt så här tredje gången.

Två är dubbelt så bra
  • Mrs TH

Jag måste bara förtydliga, att jag är itne hysteriskt orolig och ägnar varje vaken minut med att fundera över allt hemskt som kan hända, men jag har haft både vänner och familj som har varit med om MA och däret upptäckts ganska sent... Annars är jag glad och nöjd!

• Ginge
    Jessika82 skrev 2010-05-17 20:33:46 följande:
    Jag har gått in i v13+0 idag (v14)
    Grattis! nu kan man liksom börja berätta till alla :) För mig är det 2 veckor kvar tills jag är där :)
  • Ginge
    Sandragumman skrev 2010-05-17 18:26:47 följande:
    Ja jag gick oxå upp ca 25ka med första de var därför jag blev så nervös att få göra de igen som du sa,
    Oj, vad skrämmande det låter att gå upp 25kg. Jag vill INTE gå upp så mycket. Räcker att jag gått upp 15kg på ett år efter att jag slutat med p-piler.....  Jag tycker max 15kg för min del. Eftersom jag redan väger73 sen plus 25 då blir ju 98kg! Neeej, vill inte väga så mycket, för jag vet att jag skulle inte kunna gå tillbaka till nuvarande vikt, på tanke på min ovilja att träna...

Fast idag så min sambo sa till mig: du kommer ju gå ner i vikt under graviditeten om du fortsätter så som nu. Bara för att jag äter som en kyckling.... Ikväll belv det jätte god mat a la thai, fast hemma djord, och jag åt typ 100gr av det. Och t.o.mm detta har jag tvingad i mig. Ingen matglädje alls..... så fortsätter det så, så blir inte stor uppvikt. jippiiii.....:)
  • Nanniii
    Nanna84 skrev 2010-05-17 19:12:03 följande:
    Jag håller också på att bli knäpp av sånna grejer. har en klasskompis som var med om det och gick en månad utan av veta om det.. brrr..  Nu längtar jag efter nästa BM-besök så kanske man kan få lite lungnande svar. funderar allvarligt på att ta kontakt med kvinnohälsan eller vad det heter här i e-tuna. har läst att man kan få göra VUL eller om det var UL för typ 300 kr där. kanske det kan vara värt för att slippa gå och ora sig till vecka 18 el 20.
    Ja , usch  ,vilken mardröm det måste vara att gå igenom något sånt. Jag hoppas hoppas att allt är som det ska. Ja, kvinnohälsan har ju så man kan komma på tidigt ul. Det sa iaf en bm till mig. Jag funderar också på att göra det. Då får man iaf svar så allt är bra. Jag kommer inte kunna gå till v 18 och vänta. Då blir jag tokig!!!

3 barns mamma84 skrev 2010-05-17 18:35:25 följande:
    nannnii:Jag vet inte den är hård när jag ligger på rygg och så har jag lite gravmage men oxå fett haha näh men från min son sen 2008.Jag tänker på detta som du gör varje dag TÄNK om barnet är död men inte kan ta sig ut liksom kan inte sluta tänka på det täker på just det dag o natt..Men det är bara och vänta o se när man får ett VUL eller UL när jag oxå får tid till bm oxå..Har fortfarande inte fått tid (jävla bm kärring)Så jag försöker bara koppla av och se vad detta leder till men jag ser inte en dec bebis tyvärr jag vet inte varför men jag hoppas nu..Men ibland kan det kännas när man ahr mjukisar eller sitter på huck att man känner någon simma snabbt men jag hoppas alltid att det är pluttan som finns där men vi får helt änkelt se.
    Hehe , då kanske min putning är gravidmage, och resten fett då ;) haha! Bara tycker de är konstigt att det ska synas såhär pass tidigt. Och jag känner mig inte speciellt gasig ,så gasmage tror jag inte det är heller ;)

Hur kommer det sig att du inte fått någon tid?, det är ju på tiden att man bokar upp en tid. Speciellt så man har något att se framemot. Det kanske kan lugna en lite iaf.

Usch dessa tankarna tar verkligen kål på en , det är tydligen fruktansvärt vanligt att man känner så, men det är väl för att man hört om folk som varit med om det :(
    'Vi får försöka slappna av och hålla oss lugna.
  • Nanniii

Dessa satans humörsvängningarna som måånga skriver om :)  Min sambo håller på att bli tokig på mig. Jag kan bli sur/ledsen för ingenting och han bara står där som ett frågetecken och vet inte vad han ska göra (stackarn) , då blir jag ännu mer ledsen. Jag har försökt förklara för honom att jag verkligen inte menar ngt illa ,och att han inte ska ta åt sig. Dessa svängningarna försvinner snart hoppas jag :)

Det är som Sandra skriver, det är dessa trådarna man har för att skriva av sig ..
    Man har någon som lyssnar,och oftast ngn som går igenom samma.
    Vi får ta hand om varandra här inne i tråden ;)

I helgen ska jag till Tyskland, och är supernervös.
    3h s båtresa!!!!!!

Hoppas hoppas att det inte gungar ;)

Kram

• Ginge
    Nanniii skrev 2010-05-18 10:12:51 följande:
    Dessa satans humörsvängningarna som måånga skriver om :)  Min sambo håller på att bli tokig på mig. Jag kan bli sur/ledsen för ingenting och han bara står där som ett frågetecken och vet inte vad han ska göra (stackarn) , då blir jag ännu mer ledsen.
    I helgen ska jag till Tyskland, och är supernervös. 3h s båtresa!!!!!!Hoppas hoppas att det inte gungar ;)Kram
    Kääns som jag är den enda som inte har några humörsvängningar.... Och det är jag faktiskt mycket glad över. och det verkas att jag är en av dem få som inte oroar sig över fostret... alltså jag har inga hemska tankar, funderingar eller något.... Det kanske är bara bevis att jag är inte rinktigt som dem flesta tjejer. I allting. ( det har jag alltid sagt och fick bekräfftat av min sambo redan från början).

angående båtresan, så jag tror och hoppas att det går bra. Jag kan rekomendera ta en Postafen tablett en timme inan du åker, så du lär nog inte känna av även o båten gungar. Jag var ju jätte nervös innan jag skulle flyga, men det fungerade hur bra som helst. Och då blir ju så att när man landar sa maginnehållet trycks uppåt....

som sagt, ta postafen och ta det lugnt. Sen kanske är bra om du inte håller dig för hungrig heller. Försök äta ett par tuggor var 15 min eller så. Då håller du magen lagom upptagen. Det funkade för mig iaf :)

Lycka till med resa och jag hoppas du har det trevligt i Tyskland.
  • Ett två tre

Jag har heller inga humörsvängningar och det hade jag inte med sonen heller, maken säger han är en av få med sån tur

Jag är inte speciellt orolig för fostret heller och tror inte alls det är så att "alla" går runt och är superoroliga hela tiden, dom flesta jag känner som är gravida är helt avslappnade och lugna. Jag var lite nervös när jag blödde, men så fort blödningarna slutade försvann oxå oron.

Idag har jag fått tid till RUL, 16 juli ska vi dit Har fått kallelse till en överläkare på sjukhuset 7 juni oxå, vem vet, kanske dom tar en titt då oxå

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010