• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • LyckligaGatan

Hej på er brudar.

Vilken helg... Vi renoverar köket. Jag har varit ute och gått 3 timmar /dag för att E ska kunna sova, för hemma är det för mkt oväsen. Jag är sååå trött. Och mina fogar är allt annat än glada på mig.

Jag vill sova. Och äta. Men mest sova.

• Ginge
    LyckligaGatan skrev 2010-05-15 18:18:20 följande:
    Hej på er brudar.Vilken helg... Vi renoverar köket. Jag har varit ute och gått 3 timmar /dag för att E ska kunna sova, för hemma är det för mkt oväsen. Jag är sååå trött. Och mina fogar är allt annat än glada på mig.Jag vill sova. Och äta. Men mest sova.
    Jag vill också bara sova hela tiden.... Men inte så mycket äta. Senaste veckan ätar jag bara för att jag måste. Onyttigheter vill jag inte ens titta på.... Och det är ju possitivt i sig, tycker jag :)

Jag känner mig lite ny men kan någon förklara vad är fogar? Försöker lista ut det själv, men har svårt.....:)
  • pickaboo
    LyckligaGatan skrev 2010-05-15 18:18:20 följande:
    Hej på er brudar. Vilken helg... Vi renoverar köket. Jag har varit ute och gått 3 timmar /dag för att E ska kunna sova, för hemma är det för mkt oväsen. Jag är sååå trött. Och mina fogar är allt annat än glada på mig. Jag vill sova. Och äta. Men mest sova.
    Ja sömn råder det verkligewn brist på. Det är inte lätt att ha en 5 månaders bebis hemma och samtidigt vara nygravid...

Min foglossning har redan börjat. Den började i vecka 20 förra graviditeten.

I morgon går jag in i vecka 10 - mitt förlossningsdatum har bm bara gissat eftersom inte mensen kommit tillbaka efter förlossningen och jag åt Cerazette. Har fått ultraljudstid den 15 juni och kommer då var i vecka 12-13... Är lite tidigt, men eftersom vi inte vet helt säkert hur långt gången jag är så tar de väl det säkra före det osäkra...

Blir väl antagligen ett ul till i vecka 18 då eftersom ma inte kan se allt så tidigt...
  • LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-05-16 11:17:45 följande:
    Jag vill också bara sova hela tiden.... Men inte så mycket äta. Senaste veckan ätar jag bara för att jag måste. Onyttigheter vill jag inte ens titta på.... Och det är ju possitivt i sig, tycker jag :)Jag känner mig lite ny men kan någon förklara vad är fogar? Försöker lista ut det själv, men har svårt.....:)
    Fogarna sitter bak, en på höger och en på vänster sida. Sen har du en fog mitt på pubisbenet. Nu är mina så irriterade att det nästan står ut små knölar.. :-/ Har ju en tid till sjukgymnasten men E är sjuk så jag får avvakta tills imorgon o se hur dagsformen är.

Haha, i helgen har det nog bara ätits onyttigheter. Idag är jag sjuuuukt sugen på thai, men jag vet inte om jag lyckas övertyga M... :-/
  • Mrs TH

Mmm thai, det skulle vara gott! Det var rea på mammakläder på hm idag, och jag hittade ett par jättesnygga mamma-jeans i boyfriend style, så himla sköna! Sen investerade jag i en maxi-klänning till det stundande bröllopets (som vi ska på i juli) dagen före bbq.
     Det är ett väldigt stort och fint bröllop( tjejen kommer ifrån en grekisk rederi familj) så jag måste nog sy upp en aftonklänning, det verkar inte finnas så många sådana till gravida, eftersom jag skall vara toastmadame och klädkoden är evening elegance så känner jag att jag lär snäppa upp mig en nivå...

• Nanniii

Hej hej!!
    Hoppas ni mår bra ;)

Är det fler än jag som känner er ogravida?!
    Jag har fruktansvärd spänningshuvudvärk vissa dagar och jag kissar mkt mer än vanligt , men that's it!

Bör man vara orolig?

Ha en bra dag
    Kram

• ankan24

då har man vart till läkaren och fått misstankarna bekräftade. foglossning... sjukskriven i tre veckor till och ska till sjukgymnast och hoppas att det blir bättre. blir det inte det så får man väl hoppas på att det åtminstone inte blir sämre men isf så blir man hemma ännu längre. kommer bli tokig av att inte kunna jobba tror jag. kryper ur skinnet snart även fast bara en vecka har gått...{#lang_emotions_frown}

• Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-05-17 11:33:04 följande:
    Hej hej!! Hoppas ni mår bra ;) Är det fler än jag som känner er ogravida?! Jag har fruktansvärd spänningshuvudvärk vissa dagar och jag kissar mkt mer än vanligt , men that's it! Bör man vara orolig? Ha en bra dag Kram
    Jag tror inte att du ska vara orolig, men å andra sidan är det ju svårt att inte oroa sig när man inte tycker att man känner sig "gravid" jag är likadan, jag mådde lite illa förut men det är borta, det enda jag har är ont som fan i brösten( fortfarande) trötthet och sen är jag väldigt ojämn i humöret, men det är allt. Jag personligen tycker att magen är större och folk frågar om jag är gravid, men det spelar ingen roll för oron ligger i bakhuvudet och gnager! Så idag föll jag offer för mina egna spöken och bokade en tid i Uppsala för ett privat vul. I min stad finns det ingenstans att göra privata vul och uppsala är bara en timme bort, och jag känner till stan lite eftersom jag pluggar där.

230kr kostade det och de gjorde mellan v8-12, det var då deras maskin fungerade bäst sa tjejen jag pratade med, så jag fick en tid om 2 veckor den 3/6.

Nu är det väl ingen självklarhet att allt går bra bara för att man ser en levande knodd på vul, men det känns ju iaf som att man kan ta det lite lugnare.

Sen så ska tydligen oro och funderingar höra v10 till, står det i mina gravidböcker, det kanske är sant
  • Ginge
    Nanniii skrev 2010-05-17 11:33:04 följande:
    Hej hej!!Hoppas ni mår bra ;)Är det fler än jag som känner er ogravida?!Jag har fruktansvärd spänningshuvudvärk vissa dagar och jag kissar mkt mer än vanligt , men that's it!Bör man vara orolig?Ha en bra dagKram
    Nej Nannii. Du behöver inte vara orolig! Passa på och njut av att du mår bra. Tänk bara att finns faktiskt tjejer som åker till akuten med magproblem och det visar sig att förlosning på gång..... Med det vill jag säga att det kan t.o.m. hända att man inte haft några graviditets symptom alls, men bebis växer för fullt ändå :)

Jag känner mig inte så jätte gravid heller. eller jag vet att jag är gravid, men jag känner mig inte så mycket av det.... Nu väntar jag tills vecka 14 och sen ska jag kunna berätta till min chef att jag är gravid och tänker sluta jobba i september. Jag tror han blir jätte glad för min del :) Har har ju varit nyfiken i flera år nu om det är inte dags att skafa barn för oss:) 
  • millemullan
    Minifer skrev 2010-05-12 13:41:52 följande:
    hehe nedå =) Jag tror jag kommer föda ett par veckor tidigt dock, fick sonen tre veckor tidigt efter att ha haft sammandragningar i ett nästan halva graviditeten, tror på upprepning denna gången =/
    Ok, ska jag gå efter det så är det ju i princip nyår som gäller istället. Lika bra tajming det. Fats man kanske kan knoipa in nyåret, årets första kanske?
    ♥ Oliver 080910 ♥ BF 101219 ♥
Svar på tråden Decemberbebis 2010