• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • rosendal
    Jessika82 skrev 2010-05-11 20:41:02 följande:
    om ni hade fått välja hade ni tagit kjejsarsnitt eller fött vaginalt?
    Utan tveka föda vaginalt. Jag är livrädd att bli snittad. 
  • Minifer

vaginalt absolut! Har inte gjort snitt men har tagit bort blindtarmen och kunde inte gå på två veckor, iiinte kul! Vaginalt gör ju asont, men man kommer ju på fötter fort. Och så säger de ju att det är lite bättre för bebisen att få i sig alla trevliga bakterier som den kör förbi på vägen ut =) Blir superledsen om jag behöver snittas =/

• 3 barns mamma84
    Inget alls jag gråter redan av detta bara för att jag tänker på detta {#lang_emotions_cry}
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • rosendal
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:03:22 följande:
    Inget alls jag gråter redan av detta bara för att jag tänker på detta
    Oj då. Vad an detta? Jobbiga tidigare förlossningar eller? 
    Jag ser fram emot förlossningen. Hade en väldigt smidig förlossning med dottern och tyckte det var underbart att föda barn (självklart gjorde det svinont). 
  • Jessika82

det var ganska dramatiskt jag har inte kommit över det än.. det var i v33 som jag inte kände fosterrörelse så jag åkte in och kollade mig då dem konstaterade lite fostervatten... sen dagen efter min kontroll så trode jag att vattnet hade gått och jag fick värkar. sakt och gjort ringde förlossningen och vi fick komma in och kolla då var jag i v33+9 och då var jag öppen 3cm så det skulle bli bebis... efter ett tag så gick hjärtljuden ner och det blev akutkjejsarsnitt det visade sig att jag hade gbs som antagligen gjorde att jag fick sammandragnigar tidigt i graviditeten från v22... och sen att förlossningen började 6v tidigt..

• 3 barns mamma84
    rosendal skrev 2010-05-11 21:08:17 följande:
    Oj då. Vad an detta? Jobbiga tidigare förlossningar eller?  Jag ser fram emot förlossningen. Hade en väldigt smidig förlossning med dottern och tyckte det var underbart att föda barn (självklart gjorde det svinont). 
    Med dottern svimmade jag under förlossningsvärkarna och det var JOBBIGt mina värkar tog slut o jag blev igångsatt med mer värkar.
    Jag fick välja mellan 2 saker akutsnitt eller klockan och jag valde klockan då hennes hjärta gick ner fort ner efter 24 timmar så inte konstigt
    Hennes axel gick urled jag sprak vaginalt och anus 7 stygn vagina och anus 5 stygn
    Aldrig mer upp leva

Trodde nu att nr 2 skulle bli en dröm men istället blev det en Marddröm jag ALDRIG mer vill uppleva och att jag nu blev gravid blev jag glad över men oxå jävligt jävligt RÄDD för får redan panika v att bara tänka på detta{#lang_emotions_cry}
    Han kom ut med Planeradsnitt då han vägde ''enligt tul 4885'' men snittet kom o han kom ut var han 1 kg från 6000g alltså 5810g och min kropp fick en chock när han kom ut så magsäcken var blodfylld tarmarna var luft fylda och så nära att explodera sönder och sambon åkte hem då jag låg medvetslös i bb rumet efter åt och ingen kontakt på flera timmar och barnmorkan blev arg på sambon och sa att det kunde vara sista gången han skulle se mig i LIV då jag höl på att dö Ja allt pågrund av ett jävla stort barn o jag mår så jävla piss av att jag är så rädd
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • millemullan

JustUs85: Tackar! =)

Minifer: Härligt, inte bara vi som har lite knepig tajming då. Tror det är vår grej, vår son hade bf dagen innan min födelsedag, men gick över tiden en vecka till min lättnad. Så det är väl lite vår grej att "tajma bra" antar jag.

♥ Oliver 080910 ♥ BF 101219 ♥
  • LyckligaGatan
    Viginalt. Jag tyckte det var såå jävla häftigt även om det gör svinont!!!
    Skulle nog bli ganska besviken om det blev snitt, även om jag kanske måste ställa in mig lite på det beroende på vad undersökningarna framåt kommer visa.
  • rosendal
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:22:15 följande:
    Men då borde du ju verkligen kunna få planerat snitt om det skulle kännas bättre?! Jag förstår verkligen att du bävar för förlossning igen. 
Svar på tråden Decemberbebis 2010