• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    Jessika82 skrev 2010-05-11 20:41:02 följande:
    om ni hade fått välja hade ni tagit kjejsarsnitt eller fött vaginalt?
    Vi kommer söka kejsarsnitt den här gången och kommer antagligen få det oxå eftersom vi hade en fruktansvärd förlossning sist. Jag hade ont i 3 månader efter förlossningen med sonen så man kan ha ont länge efter en vagninal förlossning oxå.

Kan hända jag ångrar mig på vägen men just nu är det så vi känner.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • LyckligaGatan

Jag hoppas att ni som vill ha kejsarsnitt får igenom det. Det är ju så viktigt att man är trygg när det väl beger sig.

Fick iaf "svart på vitt" av BM att det blir en decemberbebis. Så imorgon är det v 12. Lite roligt att uppleva den 2 ggr, men men..

I helgen ska vi ju riva ut hela köket, och montera in det nya. Så nu borde jag tömma allt i kartonger, men det är absolut inte alls lockande... Solen skiner, det är varmt och härligt ute. Visserligen sover E men när hon vaknat ska vi nog bege oss ut. Får passa på så länge jag kan röra mig..

Är det ngn av er som har sammandragningar? Igår hade jag riktigt onda sammandragningar som gjorde mig lite konfunderad..

• rosendal

Nej inga sammandragningar. 

Men har redan fått hormonrand på magen.... Nån mer som fått det? Tycker det verkar vara lite tidigt, har för mig att jag fick det nån gång halvvägs när jag väntade dottern. 
  • Ett två tre
    rosendal skrev 2010-05-12 10:57:20 följande:
    Nej inga sammandragningar.  Men har redan fått hormonrand på magen.... Nån mer som fått det? Tycker det verkar vara lite tidigt, har för mig att jag fick det nån gång halvvägs när jag väntade dottern. 
    Jag fick ingen alls med sonen, däremot fick jag hår på magen, ryyys... Gick dock bort efter
  • Mrs TH

Hejhopp!

Idag är en bra dag, jag har inte grav.diabetes mina värden var jättebra på glukosbelastningen. 5 på fastande mage och 7.1 efter glukosbelastningen, gränsen var tydligen 12. De tog ett snabb hb och det var 149, så fortfarande högt. Så då tog de ett  rör blod igen och ska testa det ytterligare. Jag frågade BM om hb värdet och hon sa att 150 var lugnt men risken fanns att det gick upp längre fram i graviditeten och då kunde det vara lite sämre. Bra att de håller koll! Dessutom hade jag gått ner 1.5kg sen förra veckan. Så ju idag är det en härlig dag!

Jag skippar era förlossningsberättelser Eftersom det är något som jag väljer att inte tänka på förrens jag verkligen måste, däremot vill jag gärna ha en vaginal förlossning.

Min mamma har skrämt upp mig när det gäller förlossningar så jag är lite skadad. Mamma vågade aldrig skaffa fler barn pga av hennes förlossning, inte ens när de sa att hon skulle få kejsarsnitt så vågade hon( tänk om det kom igång innan?). I princip har mamma alltid sagt att det är skitsnack att man glömmer smärtan...
    Själv hoppas jag ju naturligtvis på en annorlunda upplevelse.

• LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-05-12 12:15:47 följande:
    Hejhopp!Idag är en bra dag, jag har inte grav.diabetes mina värden var jättebra på glukosbelastningen. 5 på fastande mage och 7.1 efter glukosbelastningen, gränsen var tydligen 12. De tog ett snabb hb och det var 149, så fortfarande högt. Så då tog de ett  rör blod igen och ska testa det ytterligare. Jag frågade BM om hb värdet och hon sa att 150 var lugnt men risken fanns att det gick upp längre fram i graviditeten och då kunde det vara lite sämre. Bra att de håller koll! Dessutom hade jag gått ner 1.5kg sen förra veckan. Så ju idag är det en härlig dag!Jag skippar era förlossningsberättelser Eftersom det är något som jag väljer att inte tänka på förrens jag verkligen måste, däremot vill jag gärna ha en vaginal förlossning.Min mamma har skrämt upp mig när det gäller förlossningar så jag är lite skadad. Mamma vågade aldrig skaffa fler barn pga av hennes förlossning, inte ens när de sa att hon skulle få kejsarsnitt så vågade hon( tänk om det kom igång innan?). I princip har mamma alltid sagt att det är skitsnack att man glömmer smärtan... Själv hoppas jag ju naturligtvis på en annorlunda upplevelse.
    Men va "snällt" din mamma. Inte dåligt samvete där inte. Jag ser verkligen positivt på E´s förlossning även om den innebar sina komplikationer. Häftigaste jag varit med om och jag är otålig tills nästa. Så alla har inte negativa upplevelser

Härligt med en bra dag!! Skönt att glukosbelastningen gick så bra!!
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-05-12 12:15:47 följande:
    Hejhopp! Idag är en bra dag, jag har inte grav.diabetes mina värden var jättebra på glukosbelastningen. 5 på fastande mage och 7.1 efter glukosbelastningen, gränsen var tydligen 12. De tog ett snabb hb och det var 149, så fortfarande högt. Så då tog de ett  rör blod igen och ska testa det ytterligare. Jag frågade BM om hb värdet och hon sa att 150 var lugnt men risken fanns att det gick upp längre fram i graviditeten och då kunde det vara lite sämre. Bra att de håller koll! Dessutom hade jag gått ner 1.5kg sen förra veckan. Så ju idag är det en härlig dag! Jag skippar era förlossningsberättelser Eftersom det är något som jag väljer att inte tänka på förrens jag verkligen måste, däremot vill jag gärna ha en vaginal förlossning. Min mamma har skrämt upp mig när det gäller förlossningar så jag är lite skadad. Mamma vågade aldrig skaffa fler barn pga av hennes förlossning, inte ens när de sa att hon skulle få kejsarsnitt så vågade hon( tänk om det kom igång innan?). I princip har mamma alltid sagt att det är skitsnack att man glömmer smärtan... Själv hoppas jag ju naturligtvis på en annorlunda upplevelse.
    Ja det där tänkte jag på, att alla inte vill läsa förlossningsberättelser, så jag skrev inget mer om min än att vår var fruktansvärd (i våra ögon), det får räcka. Vet att inte alla vill läsa om sånt när dom själva ska föda om några månader. Jag vill inte läsa skräckhistorier om kejsarsnitt heller.

Det häftigaste med att föda tyckte jag var när man fick upp barnet på bröstet första gången, och det får man ju även vid kejsarsnitt. En så otrolig häftig känsla att få träffa den lilla som bott i magen, och få se hur han eller hon ser ut, vem det är

Nej det blir spännande för oss alla oavsett hur vi ska föda

Vad skönt att proven var bra och att dom håller koll
  • Mrs TH
    LyckligaGatan skrev 2010-05-12 12:22:58 följande:
    Men va "snällt" din mamma. Inte dåligt samvete där inte. Jag ser verkligen positivt på E´s förlossning även om den innebar sina komplikationer. Häftigaste jag varit med om och jag är otålig tills nästa. Så alla har inte negativa upplevelser Härligt med en bra dag!! Skönt att glukosbelastningen gick så bra!!
    Nja min mamma är underbar, men hon har helt klart sina brister, just förlossningsdelen är en sådan haha. Hon tänkte nog aldrig vilken innebörd det skulle få för mig, den dagen jag blev gravid.
    Men jag har många vänner som har haft fantastiska förlossningar så jag förstår ju att det inte bara behöver vara som mamma säger
  • Ett två tre

Har ni andra börjat få en magkänsla för vilket kön det blir? Stämmer ju inte alltid, men ibland känner man ju på sig eller tror i alla fall vad det kommer bli

Jag tror vi får en kille till

• Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-12 12:30:08 följande:
    Ja det där tänkte jag på, att alla inte vill läsa förlossningsberättelser, så jag skrev inget mer om min än att vår var fruktansvärd (i våra ögon), det får räcka. Vet att inte alla vill läsa om sånt när dom själva ska föda om några månader. Jag vill inte läsa skräckhistorier om kejsarsnitt heller. Det häftigaste med att föda tyckte jag var när man fick upp barnet på bröstet första gången, och det får man ju även vid kejsarsnitt. En så otrolig häftig känsla att få träffa den lilla som bott i magen, och få se hur han eller hon ser ut, vem det är Nej det blir spännande för oss alla oavsett hur vi ska föda Vad skönt att proven var bra och att dom håller koll
    Fast ändå kan det ju vara bra att läsa om flera olika
    Jag funderar på att låna en bok jag läste om idag på bvc om just förlossningar, fast inte än utan lite längre fram i tiden. Ett steg i taget
Svar på tråden Decemberbebis 2010