Mrs TH skrev 2010-05-12 12:15:47 följande:
Hejhopp! Idag är en bra dag, jag har inte grav.diabetes mina värden var jättebra på glukosbelastningen. 5 på fastande mage och 7.1 efter glukosbelastningen, gränsen var tydligen 12. De tog ett snabb hb och det var 149, så fortfarande högt. Så då tog de ett rör blod igen och ska testa det ytterligare. Jag frågade BM om hb värdet och hon sa att 150 var lugnt men risken fanns att det gick upp längre fram i graviditeten och då kunde det vara lite sämre. Bra att de håller koll! Dessutom hade jag gått ner 1.5kg sen förra veckan. Så ju idag är det en härlig dag! Jag skippar era förlossningsberättelser Eftersom det är något som jag väljer att inte tänka på förrens jag verkligen måste, däremot vill jag gärna ha en vaginal förlossning. Min mamma har skrämt upp mig när det gäller förlossningar så jag är lite skadad. Mamma vågade aldrig skaffa fler barn pga av hennes förlossning, inte ens när de sa att hon skulle få kejsarsnitt så vågade hon( tänk om det kom igång innan?). I princip har mamma alltid sagt att det är skitsnack att man glömmer smärtan... Själv hoppas jag ju naturligtvis på en annorlunda upplevelse.
Ja det där tänkte jag på, att alla inte vill läsa förlossningsberättelser, så jag skrev inget mer om min än att vår var fruktansvärd (i våra ögon), det får räcka. Vet att inte alla vill läsa om sånt när dom själva ska föda om några månader. Jag vill inte läsa skräckhistorier om kejsarsnitt heller.
Det häftigaste med att föda tyckte jag var när man fick upp barnet på bröstet första gången, och det får man ju även vid kejsarsnitt. En så otrolig häftig känsla att få träffa den lilla som bott i magen, och få se hur han eller hon ser ut, vem det är
Nej det blir spännande för oss alla oavsett hur vi ska föda
Vad skönt att proven var bra och att dom håller koll