• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-05-12 12:33:35 följande:
    Har ni andra börjat få en magkänsla för vilket kön det blir? Stämmer ju inte alltid, men ibland känner man ju på sig eller tror i alla fall vad det kommer bli Jag tror vi får en kille till
    Jag är helt övertygad om att det är en grabb. Med E spydde jag från v 5 till v14. Jag har kräkts 2 ggr under den här graviditeten. Mår inte spec illa.

Efter tillverkningen av den i magen så kom vi på att "jäklar det kan bli en bebbe", redan då sa jag att isf blir det en kille. Så det blir jobbigt om jag har fel... Varit så söker så längre nu...
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-05-12 12:43:03 följande:
    Jag är helt övertygad om att det är en grabb. Med E spydde jag från v 5 till v14. Jag har kräkts 2 ggr under den här graviditeten. Mår inte spec illa. Efter tillverkningen av den i magen så kom vi på att "jäklar det kan bli en bebbe", redan då sa jag att isf blir det en kille. Så det blir jobbigt om jag har fel... Varit så söker så längre nu...
    Ja jag mår precis lika illa som med sonen, känns nästan som det är samma graviditet, så därför tror jag extra mycket att det är en kille. Vet ju inte hur jag hade mått med en tjej i magen då, men ändå
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

...och bara för att vi tror det är en kille så har vi bara tjejnamn på listan, precis som med sonen {#lang_emotions_dreamer} Eller listan, hehe, vi har ingen fysisk lista, men vi pratar ju om namn vi gillar...

• Ela

Hej hej!

Jag kanske passar på att hoppa in här om det är ok - jag kan bidra med positiva förlossningsberättelser både vad gäller kejsarsnitt och vaginalförlossning nämligen. Och nu väntar vi en trea runt 16 december vilket kom som lite av en överraskning. Vi hade visserligen kommit fram till att vi ville ha ett till barn men hade kanske tänkt att ha lite mer tid emellan (nu kommer stora tjejen precis ha fyllt tre år och lilla tjejen vara knappt 1 ½ år). Men efter de första minutrarnas chock när vi insåg att jag var gravid blev vi jätteglada och oron att det inte skulle gå vägen tog över. Efter lite blödningar (vilket jag "brukar ha" och det har gått både bra och dåligt) har jag nu fått se den lilla räkan två gånger och jag börjar våga hoppas att det kanske kommer en tidig julklapp i år.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Hej hej!

Jag kanske passar på att hoppa in här om det är ok - jag kan bidra med positiva förlossningsberättelser både vad gäller kejsarsnitt och vaginalförlossning nämligen. Och nu väntar vi en trea runt 16 december vilket kom som lite av en överraskning. Vi hade visserligen kommit fram till att vi ville ha ett till barn men hade kanske tänkt att ha lite mer tid emellan (nu kommer stora tjejen precis ha fyllt tre år och lilla tjejen vara knappt 1 ½ år). Men efter de första minutrarnas chock när vi insåg att jag var gravid blev vi jätteglada och oron att det inte skulle gå vägen tog över. Efter lite blödningar (vilket jag "brukar ha" och det har gått både bra och dåligt) har jag nu fått se den lilla räkan två gånger och jag börjar våga hoppas att det kanske kommer en tidig julklapp i år.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Oj. Det var inte meningen att hoppa in i tråden med dubbla inlägg. {#lang_emotions_embarassed}

Två är dubbelt så bra
  • Ett två tre
    Ela skrev 2010-05-12 12:50:13 följande:
    Oj. Det var inte meningen att hoppa in i tråden med dubbla inlägg.
    Går bra

Välkommen

3 barn på 3 år är bra jobbat, grattis
  • Ela
    Ett två tre skrev 2010-05-12 12:53:51 följande:
    Går bra Välkommen 3 barn på 3 år är bra jobbat, grattis
    Tack och tack!

Bra eller dumdristigt - därom tvista de lärde.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Ett två tre skrev 2010-05-12 12:53:51 följande:
    Går bra Välkommen 3 barn på 3 år är bra jobbat, grattis
    Tack och tack!

Bra eller dumdristigt - därom tvista de lärde.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ha ha! Uppenbarligen något fel på min posta knapp för jag trycker bara en gång.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden Decemberbebis 2010