Lakrisnapp: jag mår inte ens illa, jag måde illa typ v6 sen är det poff borta( skönt naturligtvis, men det gör mig lite lite orolig). Annars har jag fortfarande väldigt ömma bröst, eller framförallt väldigt ömma bröstvårtor. Kraftiga humörsvängningar( enligt min man) och nära till tårar( alvedonreklamen med hundarna, är man stor och stark måste man vara snäll öppnar dammarna varje ggr). Det stretar och drar lite i magen men inte så farlig, ibland blir jag alldeles kall inombords och tänker nä det är säkert ett MA men så försöker jag tänka positivt och på att min mamma mådde otroligt bra genom hela sin graviditet, och jag levde ju!
Vi har berättat för en del närmaste vännerna och familjen, mamma vart väl "sådär" glad ibörjan men nu har hon kommit iggr, och är väldigt engagerad. Min pappa är ett sånt pucko att han inte sagt nått alls till mig, förutom en alldeles ljuvlig kommentar...
Pappa: Det är en bibliotekarietjänst ute, du borde ska den.
Jag: ja fast det är inte så stor poäng att söka jobb just nu.
Pappa: Varför det?
Jag: Det är ju inte så många som anställer gravida...
Pappa: Det skulle du ha tänkt på tidigare!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag: Mållös.......
Jag är 31år, gift med killen som jag varit ihop med sen jag var 20, som förövrig är gymnasielärare, jag har ett fast jobb och en 5årig univ utbildning i ryggen, vi har ett hus och 2 bilar, och vi är fullständigt självständiga, behöver aldrig låna pengar ifrån våra föräldrar etc.
NÄR skulle vara en bra tid för mig att skaffa barn? Om 10år? Han fick det att låta som att jag är 15år och särat på benen för första bästa utsocknes sommargäst och nu måste han och mamma ta hand om resultatet, och ingen kommer att vilja gifta sig med mig för jag är en sådan slampa, och inget jobb kommer jag få heller utan de kommer att få försörja mig resten av livet.
Alltså min pappa är ett sånt jävla dumarsle att jag inte ens kan bli arg.
Min mans familj vart väldigt glada dock