• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mrs TH

Välkommen!

Jag tror att det är en Julle som jag har i magen, vet inte varför men jag har alltid trott att första barnet jag får kommer att bli en pojke. Jag är mkt förtjust i att saker och ting ska balanseras och det är ett rysligt underskott på pojkar i både min och min mans släkt, därför tror jag att jag kommer att få pojkar. Ännu mer övertygad om att min teori stämmer blev jag när min kusin fick en pojke.

Dessutom har alla mina vänner flickor, det finns en ynka pojke på 10 flickor. Det måste ju vända ngn gång

Men det spelar verkligen ingen som helst roll för mig och jag vill gärna ha en flicka, bara det att jag tror att det är en Julle!

• Ett två tre

Spelar inge roll för mig heller vad vi får. Visst hade det varit kul med en av varje, men två grabbar blir precis lika bra

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ela

Tack Mrs T!

Vi känner oss inställda på att det blir en till tjej med tanke på att vi tycks tillverka sådana. Vilket som är dock lika välkommet. Oroar mig dock lite för att alla kommer att kommentera att vi väl önskar oss en kille nu efter två tjejer (som att det är därför man vill ha en trea liksom...). Visst vore det kul med en kille men det är ju BARN vi vill ha.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tack Mrs T!

Vi känner oss inställda på att det blir en till tjej med tanke på att vi tycks tillverka sådana. Vilket som är dock lika välkommet. Oroar mig dock lite för att alla kommer att kommentera att vi väl önskar oss en kille nu efter två tjejer (som att det är därför man vill ha en trea liksom...). Visst vore det kul med en kille men det är ju BARN vi vill ha.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Men vad knäppt med dubbelpostningarna. Bäst att jag jobbar istället för att skriva här.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Men vad knäppt med dubbelpostningarna. Bäst att jag jobbar istället för att skriva här.

Två är dubbelt så bra
  • Minifer
    millemullan skrev 2010-05-11 23:27:48 följande:
    JustUs85: Tackar! =) Minifer: Härligt, inte bara vi som har lite knepig tajming då. Tror det är vår grej, vår son hade bf dagen innan min födelsedag, men gick över tiden en vecka till min lättnad. Så det är väl lite vår grej att "tajma bra" antar jag.
    hehe nedå =) Jag tror jag kommer föda ett par veckor tidigt dock, fick sonen tre veckor tidigt efter att ha haft sammandragningar i ett nästan halva graviditeten, tror på upprepning denna gången =/
  • Minifer
    Ett två tre skrev 2010-05-12 12:33:35 följande:
    Har ni andra börjat få en magkänsla för vilket kön det blir? Stämmer ju inte alltid, men ibland känner man ju på sig eller tror i alla fall vad det kommer bli Jag tror vi får en kille till
    iih jag vet intee!! Om jag ska gå på graviditeten tror jag det är en tjej, eftersom allt är precis tvärtom denna gången! Men å andra sidan känns det som att vi inte kan göra tjejer (vad jag nu fått det ifrån) så vet inte. ... Men vi diskuterar nog flicknamn mer än pojknamn.

MrsT: Weeeee vad skönt att du fick bra sockervärden!! Just nu är det ett jäkla skit att ha diabetes, får inte ta måltidsinsulin och är såååå sockersugen, gah!!

Min förlossning var en överraskning trodde allt skulel ta superlångtid och börja i natten med värkar, med det sa pladask så gick vattnet och 4½ timme senare hade jag sonen på magen =) Och behövde bara sy ett ynka litet stygn. Helt cräjsy! Känns fortfarande som att jag fuskade och hoppade över hela förlossningen =)
  • Minifer
    Ela skrev 2010-05-12 12:49:08 följande:
    Hej hej! Jag kanske passar på att hoppa in här om det är ok - jag kan bidra med positiva förlossningsberättelser både vad gäller kejsarsnitt och vaginalförlossning nämligen. Och nu väntar vi en trea runt 16 december vilket kom som lite av en överraskning. Vi hade visserligen kommit fram till att vi ville ha ett till barn men hade kanske tänkt att ha lite mer tid emellan (nu kommer stora tjejen precis ha fyllt tre år och lilla tjejen vara knappt 1 ½ år). Men efter de första minutrarnas chock när vi insåg att jag var gravid blev vi jätteglada och oron att det inte skulle gå vägen tog över. Efter lite blödningar (vilket jag "brukar ha" och det har gått både bra och dåligt) har jag nu fått se den lilla räkan två gånger och jag börjar våga hoppas att det kanske kommer en tidig julklapp i år.
    Välkommen! Jag är inne på samma spår, har en 09:a och nu blir det en 10:a och sen får vi se om vi är så cräjsy att vi kör på en 12:a också, hehe!

Sorry att jag spammar förresten, hade varit skönt om det man skrev fanns kvar i rutan när man bytte sida och bara försvann när man tryckt på posta..
  • Ett två tre
    Minifer skrev 2010-05-12 13:48:44 följande:
    iih jag vet intee!! Om jag ska gå på graviditeten tror jag det är en tjej, eftersom allt är precis tvärtom denna gången! Men å andra sidan känns det som att vi inte kan göra tjejer (vad jag nu fått det ifrån) så vet inte. ... Men vi diskuterar nog flicknamn mer än pojknamn. MrsT: Weeeee vad skönt att du fick bra sockervärden!! Just nu är det ett jäkla skit att ha diabetes, får inte ta måltidsinsulin och är såååå sockersugen, gah!! Min förlossning var en överraskning trodde allt skulel ta superlångtid och börja i natten med värkar, med det sa pladask så gick vattnet och 4½ timme senare hade jag sonen på magen =) Och behövde bara sy ett ynka litet stygn. Helt cräjsy! Känns fortfarande som att jag fuskade och hoppade över hela förlossningen =)
    Låter som en bra förlossning
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010